Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@03:01:56 GMT

توسعه تکنولوژی، کلید خروج مسکن از رکود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۰۳۷۹

توسعه تکنولوژی، کلید خروج مسکن از رکود

افزایش زمان و تشدید رکود بازار مسکن، متولیان و سیاستگذاران این بخش را برآن داشت تا با اعمال محرک هایی، التهاب قیمت مسکن را کاهش داده... - اخبار بازار -

افزایش زمان و تشدید رکود بازار مسکن، متولیان و سیاستگذاران این بخش را برآن داشت تا با اعمال محرک هایی، التهاب قیمت مسکن را کاهش داده و بر تعداد معاملات و میزان تولید آن، بی افزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شوربختانه اکثر این محرک ها کارساز نبوده و این عدم کارایی سیاستهای اعمال شده، نشان داد ساختار کلی بازار مسکن نیاز به تغییرات اساسی دارد. تغییراتی که باید در جهت حمایت بخش خصوصی و تقویت موازی عرضه و تقاضا روی دهد تا علاوه بر بازارمسکن، صنعت ساختمان که سالهاست با کاهش فعالیت روبرو شده نیز به رونق برسد.

توان شرکت های داخلی کشور، قوی ترین بازوی محرک بازار مسکن است

سالهاست شرکت های بسیاری در داخل کشور، نوید توسعه و پیشرفت تکنولوژی در بخش های مختلف تولید مسکن را می دهند و با نمایش دستاوردهای خود در رویدادها و پروژه های مختلف، بازدهی و افزایش سرعت در ساخت و ساز را به همگان ثابت کرده اند. این پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد مشاغل و دستاوردهای مختلفی شده که از مهم ترین آنها می توان به افزایش سرعت و کیفیت، درکنار صرف هزینه و انرژی کمتر در ساخت و بهره برداری مسکن اشاره کرد. از این رو با توجه به شرایط کنونی اقتصاد مسکن، حمایت از پیمانکاران ساخت ایرانی و مجاب کردن آنها به استفاده از بروزترین امکانات و فن آوری های ساختمان سازی، علاوه بر مزایای اقتصادی برای کسب و کارهای مرتبط با این بخش، می تواند در قیمت نهایی مسکن نیز تاثیر شگرفی بگذارد.

گفتنی است یکی از مهم ترین دغدغه های متولیان تصمیم گیر در بخش مسکن، یعنی تامین مالی دو بخش عرضه و تقاضا نیز می تواند با بروزرسانی ابزارها و بهره گیری از ظرفیت های بازار سرمایه و فعالان بخش خصوصی، توسعه یابد و با گسترش فعالیتهایی همچون انتشار اوراق مشارکت در ساخت و ساز، لیزینگ بلند مدت، فروش متری مسکن و... اتفاق بی افتد. گفتنی است ایجاد چنین ابزارهایی باعث توسعه بازارسرمایه و افزایش مشارکت مردم نیز می شود که این امر به معنای موفقیت دوسویه است.

تکنولوژی، مسیر توسعه تمام بخش های بازارمسکن را هموار کرده است

لازم به ذکر است این ابزارها و خدمات، می تواند به راحتی ایجاد شود و همچون بخش عرضه مسکن که سالهاست با پیشرفت چشمگیری روبرو شده و خوشبختانه ساماندهی شده است، سایر حوزه ها نیز به این پیشرفت و رونق برسند. گفتنی است این مهم را مجموعه ای دانش بنیان به نام کیلید در کشور نهادینه کرده و با استفاده از هوش مصنوعی، توانسته شفافیت را در معاملات مسکن و فعالیت مشاورین املاک ایجاد کند.

افزایش آگاهی ملکی مردم، کیلید توسعه پایدار بخش مسکن

از سوی دیگر این سامانه، بخش های مختلفی برای افزایش آگاهی ملکی مردم ایجاد کرده تا خود مردم بتوانند بهترین ناظر در فرآیند معاملات ملکی خودشان باشند. گفتنی است این سامانه دانش بنیان، در جهت تکمیل ابزارها و خدمات خود برای افزایش آگاهی ملکی مردم، اطلاعات کاربردی در خصوص مشخصات محله های مختلف را در اختیار کاربران می گذارد. در این راستا مشخصات و شرایط خرید آپارتمان در سه محله پرتقاضای تهران را بررسی کرده ایم که در ادامه می خوانید.

خرید آپارتمان در جهان آرا

در مرکز تهران محله هایی وجود دارد که به نسبت جایگیری در شلوغ ترین مناطق شهر، از آرامش فوق العاده ای برخوردارند و این امر سالهاست سکونت در چنین محله هایی را برای ساکنین تهرانی جذاب کرده است. جهان آرا یکی از معروف ترین این محله ها است که از نظر شاخصه های سکونت، در شرایط فوق العاده ای قرار دارد. این محله که مرکز آن خیابان شهید جهان آرا است، از بزرگراه جلال آل احمد آغاز و به موازات اتوبان کردستان، تا بزرگراه آیت الله حکیم امتداد دارد.

شایان ذکر است در بخش اطلاعات بازار مسکن سامانه کیلید، قیمت  خرید آپارتمان در جهان آرا، در انتهای آبان ماه امسال 38 میلیون و 790 هزار تومان به ازای هر متر مربع درج شده است.

خرید آپارتمان در مهران

یکی از نکات قابل توجه در انتخاب محل سکونت، مشخص کردن محدوده آن و بررسی مزایا و معایب آن منطقه نسبت به شرایط افراد و خانواده است. به طوری که باید ابتدا تعیین شود شمال، جنوب، غرب یا شرق تهران برای سکونت متقاضی مناسب تر است و به همان نسبت، جستجو و بررسی ها صورت گیرد. اما اگر با شرایط مالی متوسط، به دنبال خانه ای در یک محله خلوت، با دسترسی اتوبانی مناسب در غرب تهران هستید، خرید آپارتمان در مهران می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد.

 

نکته قابل توجه، وجود دو محله به نام مهران در تهران است که یکی در شرق و دیگری در غرب قرار گرفته اند. مهران واقع در منطقه 5 شهرداری تهران، ازشمال با بزرگراه آیت الله حکیم، از غرب با بزرگراه شهید ستاری، از جنوب با بلوار آیت الله کاشانی و از شرق با بلوار اباذر احاطه شده است.

گفتنی است قیمت  خرید آپارتمان در مهران، در بخش اطلاعات بازار مسکن سامانه کیلید، 36 میلیون و 350 هزار تومان درج شده است که نسبت به سایر محله های این منطقه و مولفه های سکونت در آن، قیمت متعادلی محسوب می شود.

خرید آپارتمان در فرمانیه

بسیاری از افراد سرشناس جامعه که توان مالی خوبی دارند، خرید آپارتمان در فرمانیه را به عنوان یکی از نخستین انتخاب های خود برای سکونت در نظر می گیرند.

 این محله با اصالت، هم اکنون میزبان بسیاری از افراد مشهور و سرشناس جامعه است و تمام این جذابیت ها، باعث شده خرید آپارتمان در فرمانیه، پس از فراز و نشیب های متعدد، به قیمت ناباورانه فعلی برسد. به این صورت که طبق آمار ارائه شده از سوی سامانه کیلید، در ابتدای سال 98 خرید آپارتمان در فرمانیه، با قیمت 30 میلیون تومان امکان پذیر بود که در پایان همان سال این رقم به40 میلیون تومان رسید. اما این نرخ ها در سال 99 رکورد شکنی کرد و طی 9 ماه، به 63 میلیون تومان در هر متر مربع رسید. گفتنی است قیمت های فوق مربوط به یک واحد مسکونی نوساز، با امکانات مناسب در یکی از بهترین مناطق فرمانیه است.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرید آپارتمان در فرمانیه بازار مسکن جهان آرا محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟

اگر شما هم ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه دارید و می‌خواهید بدانید با این مبلغ در کدام مناطق تهران می‌توان خانه اجاره کرد، این گزارش را از دست ندهید.

به گزارش اقتصادآنلاین، با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومانی می‌توانید یک واحد ۸۰ متری ۵ ساله را در محله نعمت‌آباد رهن کامل کنید. همچنین می‌توانید یک واحد ۸۰ متری نوساز را در محله جیحون با کرایه ماهیانه ۱۷ میلیون تومان اجاره کنید.

واحد دیگری در خانی‌آباد با متراژ ۴۵ متر و سن ۱۰ سال با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومانی و کرایه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قابل اجاره است.

آپارتمان ۷۲ متری در شهرک غرب در حالی ۱۸ سال از ساخت آن می‌گذرد با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومان و کرایه ۱۷ میلیون تومان، اجاره داده می‌شود.

در محله افسریه تهران نیز با ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید یک واحد آپارتمان ۱۸ ساله را با متراژ ۷۲ متر اجاره کنید.

یک آپارتمان ۱۰۰ متری ۱۴ ساله در دروازه شمیران با ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهیانه ۱۸ میلیون تومان کرایه، اجاره داده می‌شود.

برای اجاره یک آپارتمان ۷۵ متری ۱۸ ساله با دو اتاق خواب در مرزداران به ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه نیاز دارید. کرایه این واحد ماهیانه ۹ میلیون تومان است.

برای اطلاع از قیمت اجاره واحد‌های دیگر در محله‌های مختلف تهران جدول زیر بخوانید.

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحد‌هایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد