Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج طرح "گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور" در تابستان ۹۹ حاکی از افزایش ۳۹ درصدی واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های احداث ساختمان در کل کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کاهش ۴.۹ درصدی واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و افزایش ‌٣٩.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٣ درصدی آن در شهرداری‌های کل کشور در تابستان ٩٩ نسبت به تابستان ٩٨ از نتایج طرح "گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور" بود.

بررسی نتایج طرح "گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور" در فصل تابستان سال ١٣٩٩ نشان می‌دهد:

الف- شهر تهران

در تابستان سال ١٣٩٩، تعداد ١٣٨٢٢ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ٧,٨ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٤.٩ درصد کاهش داشته است. ‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٦ واحد بوده است که ٨,٣ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ١٤.٠ درصد کاهش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در تابستان ١٣٩٩ بالغ ‌بر ٢٤٢٦ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود ٦,٤ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٩.٠ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی حدود ١٣٣٤ مترمربع بوده است.

ب- کل نقاط شهری کشور

در تابستان سال ١٣٩٩، تعداد ١٣٧٤٣١ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ٣٤,٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٣٩.٣ درصد افزایش داشته است. ‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ٢.٨ واحد بوده که در تابستان ١٣٩٩ صادرشده است و نسبت به فصل گذشته حدود ٢٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٢٨.٩ درصد افزایش داشت. نسبت به فصل گذشته ٣٣,٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٤٦ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٥٢٤ مترمربع بوده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ساخت مسکن پروانه ساخت مسکن نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود نسبت به فصل گذشته حدود شهرداری های کشور احداث ساختمان توسط شهرداری پیش بینی شده واحد مسکونی درصد افزایش صادر شده ٩ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

 سیدمحمد آقامیری،استاندار قم شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: ۶۳ هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد را به حدود ۷۱ هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روز‌های آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آنها در استان تصمیم‌گیری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود