Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@16:02:06 GMT

بحرین از اسرائیل فناوری آب شیرین کن می‌خرد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۰۸۶۵

بحرین از اسرائیل فناوری آب شیرین کن می‌خرد

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران، بحرین با شرکت آب اسرائیل موسوم به " میکوروت " قراردادی امضا کرده که بر اساس آن، این شرکت فناوری مربوط «صنعت شیرین کردن آب های شور» را در اختیار منامه قرار خواهد داد.

به گزارش روز سه شنبه رسانه های اسرائیلی، قرار است توافقنامه نهایی با اداره آب و برق این کشور ظرف چند روز آینده در منامه به تصویب دو طرف برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه اسرائیلی «اسراییل هیوم» که برای اولین بار این خبر را منتشر کرد، به ارزش این قرارداد اشاره نکرده، اما ارزش آن را میلیون ها دلار تخمین زده است.

این روزنامه به نقل از مسئولان شرکت میکوروت افزود: این اولین معامله در میان مجموعه ای از طرحهایی می باشد که قرار است تل اویو آنها را با منامه و ابوظبی امضا و اجرا کند.

«إیلی کوهین» مدیرکل شرکت میکوروت اخیرا از امارات به منظور انجام گفت وگو با مسئولان دولتی در دوبی در ارتباط با فناوری های مربوط به آب آشامیدنی دیدن به عمل آورد.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح اسرائیل با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

بحرین و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با اسرائیل تلاش‌های زیادی کرده بودند که با روی کار آمدن ترامپ در سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفت.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه با تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شده که واکنش شدید ملت های منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشته است. ملت‌های عربی و جریان‌های سیاسی آن به شدت مخالف هرگونه سازش با این رژیم و برقراری روابط با آن هستند و تاکنون چندین تظاهرات‌ گسترده در محکومیت توافق خیانت بار سه کشور عرب با اشغالگران قدس برگزار شده است.

پس برقراری روابط امارات و بحرین با اسرائیل، شرکتهای این رژیم به دنبال امضا قراردادهای هنگفت با این کشورها برآمده که یکی از این قراردادها انتقال فناوری آب شیرکنها است که کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به آن وابستگی استراتژیک دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ کاظم صدیقی غنی سازی اورانیوم شاخص آلودگی هوا آب شیرین کن بحرین آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ کاظم صدیقی غنی سازی اورانیوم شاخص آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

شرکت انرژی آرامکوی عربستان یک قرارداد اسپانسری با فیفا تا ۲۰۲۷ امضا کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت انرژی آرامکوی عربستان یک قرارداد اسپانسری با فیفا تا 2027 امضا کرده است. شرکت آرامکو با این قرارداد جدید یک شریک جهانی بزرگ برای فیفا خواهد بود و حق حمایت مالی آن را برای جام جهانی 2026 و جام جهانی زنان 2027 خواهد داشت.
امین ناصر رئیس آرامکو در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ما از طریق این قرارداد با فیفا  نسبت به توسعه فوتبال و استفاده از قدرت ورزش برای تاثیرگذاری در سرتاسر دنیا متعهد می‌شویم».

احتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیاعربستان همچنان نفت خود را از طریق دریای سرخ صادر می‌کند

وی اضافه کرد:«ارتباط فعلی ما با تیم فوتبال القادسیه عربستان و حمایت ما از تیم گلف زنان نشان می‌دهد این شراکت‌ها فرصت‌هایی برای تاثیرگذاری مثبت بر جامعه و ارتقای آن ایجاد می‌کند».
این قرارداد اسپانسری پس از آن امضا شد که عربستان حق میزبانی برای جام جهانی مردان در 2034 را به دست آورد.
ارزش مالی این قرارداد هنوز مشخص نیست اما احتمالاً این گران‌ترین حمایت مالی برای فیفا از نظر متوسط ارزش سالانه خواهد بود.
امین ناصر همچنین گفت آرامکو قصد دارد با فیفا جهت تشویق خلاقیت و شناسایی فرصت‌هایی برای استفاده از تخصص و فناوری‌های این شرکت در برگزاری رویدادهای فوتبالی در سراسر جهان همکاری کند.
انتهای پیام/49

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!