Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@00:05:08 GMT

مردم کُرد حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۱۰۲۲

مردم کُرد حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه کردستان مردمی مهربان، مهمان نواز و خونگرم دارد، گفت: مردم کردستان سزاوار بیشترین خدمت‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ پرویز فتاح در جریان افتتاح ۲ طرح پیشرفت آبادانی در روستای بوریدر بخش مرکزی سروآباد با بیان اینکه قبلا به کردستان آمده‌ام و هر بار با وضو به این استان قدم می‌گذاشتم، افزود: امروز هم با وضو به کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش ‌آمده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح به مردم روستای بوریدر قول داد ساماندهی همه معابر روستا در قالب طرح پیشرفت و آبادانی این بنیاد تداوم خواهد داشت و هماهنگی‌های لازم برای سنگ فرش جاده ورودی و جاده منتهی به زمین فوتبال چمن مصنوعی روستا نیز انجام می‌شود.

فتاح گفت: دیوار حایل جاده اصلی روستای بویدر سروآباد به طول یک هزار و ۶۰۰ متر و چمن مصنوعی این روستا از سری طرح‌های پیشرفت و آبادانی است و ۹۰۰ میلیون تومان برای اجرای آن هزینه شده و ۴۰۰ میلیون تومان دیگر نیز به مرور برای تداوم دیوار حایل هزینه خواهد شد.

فتاح افزود: بازسازی و ترمیم مسجد، اهدای هدیه به همه ۳۰۰ خانوار روستا با کمک استانداری کردستان و هدایت فاضلاب روستا (احداث سبتیک) از دیگر طرح‌هایی است که در این روستا از سوی بنیاد مستضعفان پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح هدایت فاضلاب روستا نیاز به مشارکت مردمی یا دولتی دارد و اجرای آن هم به صورت کاملا فنی و با نظارت اداره آب و فاضلاب انجام خواهد شد.

بنیاد مستضعفان از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در ۸۵ پروژه و برنامه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان هزینه کرده است.

۳۱ شهرستان در کشور به عنوان شهرستان‌هایی که دچار محرومیت هستند توسط بنیاد علوی از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان انتخاب شدند تا با اجرای طرح‌های مختلف، محرومیت را در این مناطق کاهش دهند، یکی از این شهرستان‌ها، سروآباد است.

در آیین بهره برداری از این طرح رئیس بنیاد علوی، نماینده شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان و فرماندار سروآباد حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف

در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتورسیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند، وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

به گزارش تسنیم، بنا بر این گزارش، پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل شد و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت، تحویل زندان شهرستان شدند.

ساعت ۱۹:۲۰ روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت (همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی) جوان باغیرت کاشمری که شاهد مزاحمت دو راکب موتورسوار برای سه دختر نوجوان بود، وقتی متوجه نداشتن حالت طبیعی این موتورسواران می‌شود، به صورت لسانی به آن‌ها تذکر می‌دهد، اما این دو اراذل و اوباش با وی درگیر می‌شوند و با چاقو وی را از ناحیه گردن مجروح می‌کنند.

پس از این حادثه و درگیری، بلافاصله جوان باغیرت کاشمری به بیمارستان منتقل می‌شود و دو اراذل و اوباش نیز توسط مردم به گشت ۱۱۰ تحویل داده می‌شوند.

دیگر خبرها

  • مشکلات کاشان شهر به شهر و روستا به روستا احصاء می‌شود
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد