Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه گفت: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و مناسبتی مشارکت فعال در طرح ملی «ایران قوی» دارند.

«شعبانعلی حقی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به روند ثبت فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میانه در سامانه بچه های مسجد، اظهار داشت: انتقال فرهنگ و مفاهیم دینی به جوانان مهمترین رسالت کانون های مساجد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه گفت: با توجه به شرایط فعلی که در اثر شیوع بیماری کرونا فعالیت های حضوری اغلب در مساجد و کانون ها تحت الشعاع قرار گرفته است، اما خوشبختانه در شهرستان میانه شاهد فعالیت های اثرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

حقی با بیان این‌که مساجد به عنوان مراکز فرهنگی مذهبی، می توانند با سرلوحه قرار دادن سیره نبوی، نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کنند، اظهار کرد: خوشبختانه کانون های فرهنگی هنری امیرالمومنین (ع) و حضرت زینب (س) ترکمانچای، منتظران ظهور، شهید کارگر و کانون نورالله آچاچی در طرح ملی «ایران قوی» فعالیت های گسترده ای انجام داده اند.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول سال جاری گفت: طی امسال در شهرستان میانه با محوریت کانون ها برنامه های متنوعی در زمینه مبارزه با بیماری کرونا و کمک های مومنانه اجرا شده که به عنوان مثال می توان به ضدعفونی و گند زدایی منطقه، غربالگری کرونا درسطح شهر با همکاری شبکه بهداشت و درمان در قالب پویش شهید سردار سلیمانی، نصب و توزیع پوستر آموزش و پیشگیری از کرونا در سطح شهر، تولید و توزیع ماسک سه لایه میان اقشار نیازمند، پویش ختم صلوات در فضای مجازی جهت هدیه به روح سردار شهید سلیمانی و شهدای مقاومت، برگزاری مراسم بصیرت افزایی به مناسبت حماسه ۹ دی و بزرگداشت اولین سالگرد سردار شهید، برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه، اهدای کمک های مومنانه درقالب بسته معیشتی بیش از ۳۰۰بسته و کمک نقدی بالغ بر ۳۵ میلیون تومان اشاره کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه ضمن قدردانی از کانون های مساجد شهرستان در مشارکت با طرح ملی ایران قوی، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری قلب تپنده فعالیت‌های فرهنگی و معنوی مساجد هستند که باید همیشه با برنامه‌های به ‌روز در جهت برآورده کردن نیازهای فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی اعضای کانون قدم بردارند.

 

 

پایان پیام/698

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی تبریز شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد ایران قوی طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه کارگروه فرهنگی گردشگری و میراث فرهنگی به ریاست فرماندار اشنویه،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه و دیگر اعضاء در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه  داریوش حیاتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه، در مورد توسعه گردشگری پایدار راهکارهایی را ارائه و ایجاد گردشگری ارزان را یکی از راه های تقویت گردشگری پایدار دانستند.

براساس این گزارش : موضوعات مولفه های فرهنگ عامه اعم از مهارت های فرهنگی و هنری مردمان روستاها و عشایر در قالب تهیه و ساخت ابزارآلات سنتی و فرهنگی ، مهارت تهیه لبنیات سنتی ،بافندگی و صنایع دستی و بازی های بومی و محلی ، گفتمان دورهمی چیستان های کهن ادبیات عامه آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.                                                                                                                                                                                                                                                                      

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • بنای  دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند