Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری فرانسه قول داده که به جای دعوت از سیاستمداران و رهبران سیاسی در نشست کلیدی فرانسه-آفریقا، جوانان آفریقایی را دعوت کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، کاخ الیزه اعلام کرد، ادریس البا،‌ بازیگر انگلیسی و سفیر حسن نیت صندوق بین المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل درخواست تماسی ویدئویی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را مطرح کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون همچنین اعلام کرد، همکاری فرانسه را در این صندوق از ۵۷.۸ میلیون یورو به ۸۶.۷ میلیون یورو افزایش می‌دهد.

ادریس البا و همسرش از رئیس جمهوری فرانسه خواستند تا در کارزار توقف شوک اقتصادی ناشی از کووید-۱۹ به ویژه در کشورهای فقیر آفریقایی ملحق شود.

در این گفتگوی ویدئویی ۴۰ دقیقه‌ای که روز دوشنبه برگزار شد، ماکرون اعلام کرد که در نشست سالانه آفریقا-فرانسه که در ژوئیه سال جاری میلادی در جنوب فرانسه برگزار می‌شود، رهبران آفریقایی را دعوت نمی‌کند.

وی ادامه داد: کشورهای زیادی هستند که چنین نشست‌هایی را برگزار می‌کنند اما ما به دنبال برگزاری متفاوت این نشست هستیم. هیچ رهبری از آفریقا دعوت نمی‌شود و بجای آنها،‌ جوانان آفریقایی دخیل در فعالیت‌های وزرشی، کشاورزی، جامعه مدنی، فرهنگ و تجارت در این نشست شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: آنها از آفریقا می‌آیند و می‌گویند که برای آفریقا چه می‌خواهند. ما می‌خواهیم مالکیت آفریقا را با چنین ابتکار عمل‌هایی تقویت کنیم. من اینجا هستم تا مالکیت آفریقا را تسهیل کنم. این چیزی است که به آفریقا بدهکاریم.

ادریس البا هم گفت که دوست دارد تا با رئیس جمهوری فرانسه همکاری کند و گفت: در زمانیکه جوانان و جهان به رهبری به دیده تردید می‌نگرند،‌ بیش از هر زمان دیگری مهم است که مردم خودشان را از چشم رهبرانشان ببینند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه آفريقا امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سرمربی تیم ملی والیبال جوانان پسر ۲۴ ورزشکار را به اردوی تیم ملی دعوت کرد که از این بین آقایان عمران گوگجلی، محمدرضا آل جلیل، طا‌ها بهبودنیا، آرمین قلیچ نیازی، امید سقلی، متین سقلی و سید مرتضی طباطبایی از گلستان هم در لیست دعوت شدگان قرار دارند.

دومین اردوی آماده سازی تیم ملی جوانان کشورمان از امروز دهم اردیبهشت آغاز شده و به مدت هشت روز ادامه دارد.

تیم ملی جوانان کشورمان قرار است در مسابقات لیگ آسیای مرکزی شرکت کند.

دیگر خبرها

  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی