Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@13:06:19 GMT

هيلاري کلينتون: محاکمه ترامپ ضروري است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۱۶۵۹

هيلاري کلينتون: محاکمه ترامپ ضروري است

خبرگزاری آریا- هیلاری کلینتون، استیضاح و محاکمه رئیس جمهوری آمریکا و مقابله ریشه‌ای با برتری طلبی سفید پوستان دراین کشور را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، هیلاری کلینتون در مقاله‌ای در واشنگتن پست استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور و تحت پیگرد قرار دادن همه خاطیان در حمله به ساختمان کنگره آمریکا را خواستار شد و بر لزوم مقابله ریشه‌ای با برتری طلبی سفید پوستان و افراط گرایی در این کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لزوم استیضاح ترامپ و مقابله با نژاد پرستی
روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای به قلم هیلاری کلینتون، سناتور پیشین و وزیر امور خارجه پیشین آمریکا ، با عنوان «ترامپ باید استیضاح شود، اما این کار به تنهایی نمی‌تواند برتری طلبی سفیدپوستان را در آمریکا، از بین ببرد» به بررسی حوادث خشونت بار اخیر در آمریکا و ضرورت جلوگیری از تکرار آن‌ها پرداخت.
ترامپ باید استیضاح شود، اما این کار به تنهایی نمی‌تواند برتری طلبی سفیدپوستان را در آمریکا از بین ببرد
در این مقاله آمده است: حمله روز چهارشنبه به ساختمان کنگره آمریکا، نتیجه قابل پیش بینی و تاسف بار خشم برتری طلبان سفید پوست بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آتش آن را شعله ور کرده بود. اما پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ، چه اکنون رخ دهد و چه در تاریخ بیستم ژانویه، باعث حل مشکلات عمیق تری نخواهد شد که این فصل از رویداد‌ها آن را به نمایش گذاشته است. آنچه که رخ داد، مایه تاسف و خشم است. اما این رویداد‌ها نباید باعث یکه خوردن ما شود. این مسائل قبلا به عنوان گله و شکایت‌های برخی افراد کم اقبال دیده می‌شد، اما در واقعیت، بخشی از مشکلی بزرگتر است. این چالشی است که پیش روی همه ما قرار دارد.
 
امکان تکرار خشونت و حملات تروریستی به کنگره
طی چند روز گذشته، درباره تجربیات خودم به عنوان یک سناتور از ایالت نیویورک در تاریخ 11 سپتامبر 2001، و گزارش کمیسیون یازدهم سپتامبر که در پی آن تهیه شد، اندیشیده ام. مولفان این گزارش، اقدام به بررسی شکست‌هایی کردند که در‌ها را به روی این حمله تروریستی ویرانگر گشود. آن‌ها در این گزارش نوشتند "مهمترین شکست، شکست در تصور‌ها بود. ما باور نداریم که مقامات، از اهمیت این تهدید آگاه بودند. "
تقریبا 20 سال از آن زمان گذشته است و ما اکنون در حال زندگی کردن در دوران دیگری هستیم که در آن، شکست تصورات رقم خورده است؛ یعنی ناتوانی در پاسخگویی به آسیب‌هایی که یک رئیس جمهور که تحریک کننده به خشونت است، مقامات عالی کنگره که این آتش را شعله ور می‌کنند، و بستر‌های رسانه‌های اجتماعی که نظریه‌های توطئه را در ذهن حامیان ترامپ ایجاد می‌کنند، می‌توانند به ملت ما وارد کنند. اگر به این تهدید‌ها نپردازیم و با آن‌ها مقابله نکنیم، با این خطر روبرو خواهیم بود که رویداد‌های هفته گذشته، تنها مقدمه‌ای بر یک واقعه اسفبار بزرگتر باشد.
 
مایت ترامپ از برتری طلبان سفید پوست
ترامپ با این دیدگاه وارد عرصه رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا شد که بر اساس آن، سفید پوست بودن، به بهای هر چیز دیگری، ارزش گذاری می‌شد. در کاخ سفید، وی قدرتمند‌ترین بستر‌ها را در اختیار برتری طلبان سفیدپوست، اعضای جناح راست افراطی، و عاملان نظریه توطئه قرار داد. وی حتی ادعا کرد که در میان اعضای گروه‌های شبه نظامی که مشعل به دست داشتند و در سال 2017 در شارلوتسویل تجمع شدند، "افراد بسیار خوبی" نیز حضور داشتند.
وقتی ترامپ در سال 2020 شکست خورد، یکی از عناصر خطرناک کشور ما را دچار هیجان کرده بود. حامیان وی، طرح ریزی شورش را آغاز کردند، و برای رژه در ساختمان کنگره و "جلوگیری از سرقت انتخابات" برنامه ریزی کردند. اعضای کنگره، از جمله سناتور جاش هاولی، سناتور تد کروز، و مو بروکس عضو مجلس نمایندگان، آن‌ها را ترغیب کردند. ترامپ در خصوص آمال و آرزو‌های خود به هیچ وجه تردیدی به جای نگذاشت، و در سخنان تحریک آمیز خود آن‌ها را مطرح کرد.
اکنون، چگونه می‌توانیم در چنین شرایطی در کشور به پیش برویم؟ اکنون، بسیاری در وقوع این حادثه مقصر بوده اند، در حالی که افرادی که زنگ هشدار را در این خصوص به صدا در آورده بودند، ترسو نامیده و از سمت‌های خود برکنار شدند.
در بهترین حالت، می‌توان چنین توصیه کرد که درک خطر آنچه که ممکن است نظریه‌های خنده دار توطئه به نظر بیاید، دشوار است، مگر آنکه این خطر علنا لمس شود. این درسی است که من شخصا آموخته ام. من به اندازه کافی شاهد تجربیات ناخوشایند در خصوص افرادی بودم که من را به عنوان فردی شیطانی می‌دیدند. آن‌ها هر کاری در قبال من انجام دادند، از جمله اینکه آدمکی شبیه من را سوزاندند، زیرا حامی اصلاحات نظام بهداشت و درمان بودم. آن‌ها ادعا کردند من گرداننده یک حلقه سوء استفاده جنسی از کودکان هستم. یکی از اعضای فرقه‌های افراطی حامی ترامپ نیز یک بسته بمب گذاری شده را برای من ارسال کرد.
 
چالش آمریکا؛ افراط گرایی و نژادپرستی
دیدگاه‌های افراطی می‌تواند به آسیب‌های واقعی و حتی مرگبار منتهی شود. این همان چیزی است که مردم میشیگان، سال گذشته و زمانی درک کردند که اعضای مسلح شبه نظامی، طرح ریزی ربودن فرماندار خود را انجام دادند. این همان موضوعی است که مردم نشویل، زمانی که یک طرفدار نظریه توطئه، بخش بزرگی از شهر را منفجر کرد، مشاهده کردند. اکنون، این موضوعی است که همه مردم آمریکا آن را درک کرده اند.
اما بررسی دقیق و پیگرد قانونی تروریست‌های داخلی، که به ساختمان کنگره حمله کردند، کافی نیست. ما همگی باید در روح خود به جستجو بپردازیم.
ایزابل ویلکرسون در کتاب جدید خود به نام "طبقه"، پرسشی را از تیلور برنچ مورخ معروف، مطرح می‌کند. اینکه: "اگر مردم بین دموکراسی و سفید پوست بودن، مختار باشند، چند نفر از آن‌ها سفید پوست بودن را بر می‌گزینند؟ " رویداد‌های چهارشنبه یادآور یک واقعیت تلخ بود: برخی از آمریکایی ها، بیش از دیگران تصریح کننده این موضوع هستند که می‌خواهند سفید پوست باشند.
 
لزوم حمایت از  حقوق رنگین پوستان
برکنار کردن ترامپ از قدرت ضروری است، و من بر این باور هستم که وی باید استیضاح شود. اعضای کنگره، که در سرنگونی دموکراسی ما در کنار ترامپ ایستادند، باید کناره گیری کنند، و آن‌هایی که با تروریست‌های داخلی تبانی کردند، باید فورا اخراج شوند.
مایه تاسف است که بسیاری از مردم از آنچه هفته پیش رخ داد، شگفت زده نشدند. به ویژه افراد رنگین پوستی که اقدامات این جمع خشمگین، برای آن‌ها صحنه‌ای آشنا در تاریخ آمریکا بود. آنچه را که ماه ژوئن گذشته دیدیم فراموش نکنید، زمانی که معترضان «جنبش جان سیاهپوستان مهم است»، در «میدان لافایت» تظاهرات صلح آمیز برگزار کردند، اما افسران پلیس فدرال با گاز اشک آور از آن‌ها استقبال کردند. اگر نخستین گام به سمت درمان و اتحاد، صداقت باشد، این گام با به رسمیت شناختن این واقعیت آغاز خواهد شد که این موضوع حقیقتا بخشی از وجود ما است.
 
برکناری و محاکمه ترامپ ضروری است
برکنار کردن ترامپ از قدرت ضروری است، و من بر این باور هستم که وی باید استیضاح شود. اعضای کنگره، که در سرنگونی دموکراسی ما در کنار ترامپ ایستادند، باید کناره گیری کنند، و آن‌هایی که با تروریست‌های داخلی تبانی کردند، باید فورا اخراج شوند. اما این کار به تنهایی باعث از بین رفتن برتری طلبی سفیدپوستان و افراطی گری در آمریکا نخواهد شد. تغییراتی وجود دارد که رهبران منتخب مردم، باید به سرعت آن‌ها را پیگیری کنند، از جمله حمایت از قوانین کیفری جدید در ایالت‌ها و در سطح فدرال که برتری طلبان سفید پوست را مقصر قلمداد خواهد کرد و فعالیت‌های افراط طلبان را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد. توییتر و سایر شرکت‌ها تصمیمی درست انجام دادند و مانع استفاده ترامپ از بستر‌های این شرکت‌ها شدند. اما جلوگیری از شیوع سخنان خشونت آمیز و نظریه‌های توطئه، باید به شکل جدی تری پیگیری شود.
اما دولت بایدن نیازمند پرداختن به این بحران در همه ابعاد پیچیده آن است، از جمله مقصر دانستن بستر‌های فناوری، پیگرد قضایی همه خاطیان، و افشا کردن اطلاعات و تحلیل‌ها درباره تروریسم داخلی.
با وجود ترس از آنچه که شاهد وقوع آن بودیم، در هفته‌ها و ماه‌های آینده، این چرخه جدید ادامه خواهد داشت. ما نباید همان کار را انجام دهیم. ما قدرت، توان و تصور لازم را برای مقابله با آنچه که رخ داد، داریم و می‌توانیم تضمین کنیم دیگر چنین اتفاق‌هایی روی نخواهد داد. میهن پرستی واقعی این گونه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هیلاری کلینتون باید استیضاح شود ساختمان کنگره سفید پوست رویداد ها بستر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در صحبت‌هایی، از رد کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ در غزه خودداری کرد. او همچنین اعضای ناتو را تهدید کرد چنانچه سهم منصفانه‌ای از هزینه‌ها را پرداخت نکنند، آنها را به حال خود رها خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با مجله «تایم» که سه‌شنبه منتشر شد، بر اصرار ماه گذشته خود مبنی بر اینکه تل‌آویو باید «جنگ را به پایان برساند» قبل از آنکه هرگونه حمایت بین‌المللی را از دست بدهد، ایستاد.

ترامپ گفت: «فکر می‌کنم که اسرائیل یک کار بسیار بد در حوزه روابط عمومی انجام داده است. فکر می‌کنم ارتش اسرائیل نباید هر شب تصاویری از ساختمان‌های فروریخته و بمباران بفرستد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا او تعلیق یا اعمال شروطی برای کمک نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی را به منظور پایان دادن به جنگ در نظر دارد، گفت «خیر.»

تهدید ناتو

در جریان گفت‌وگو با مجله تایم، ترامپ همچنین خطاب به اعضای ناتو گفت آنها را به حال خود رها می‌کند، مگر اینکه آنها هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند.

دونالد ترامپ به اعضای ناتو هشدار داده است که در صورت پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری، آن‌ها «دست تنها» خواهند بود، مگر اینکه هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند. رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد سال ۲۰۲۴ گفت که پیام او به این ائتلاف نظامی این است: «اگر نمی‌خواهید هزینه کنید، پس خودتان هستید و خودتان.»

ترامپ که مدت‌هاست شکایت می‌کند که «ایالات متحده بار مالی ناروایی را در ناتو به دوش می‌کشد»، قبلا ماده پنج این معاهده، یعنی اصل دفاع جمعی ائتلاف را زیر سوال برده است.

در اوایل سال جاری، او بیشتر از این پیش رفت و گفت روسیه می‌تواند با متحدان ناتو که به اندازه کافی برای دفاع جمعی هزینه نکرده‌اند، «هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.» ترامپ در مصاحبه مفصل خود با مجله تایم گفت هنوز روی حرفش هست.

یک اقیانوس فاصله

این سیاستمدار ۷۷ ساله گفت، اگر در انتخابات نوامبر دوباره کاخ سفید را به دست بگیرد، ادامه کمک‌های ایالات متحده به اوکراین مشروط به این خواهد بود که اروپا با این کمک‌ها مطابقت کند. واشنگتن تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار، با حمایت جو بایدن و حمایت دو حزب اصلی کنگره، کمک به اوکراین ارسال کرده است.

ترامپ می‌گوید: «ما یک اقیانوس بین خودمان داریم، آنها هیچی.»

ترامپ نگفت که آیا به همه کمک‌های مالی آمریکا پایان می‌دهد یا خیر، اما گفت: «تا زمانی که اروپا شروع به برابری نکند، پول نمی‌دهیم. اگر اروپا قرار نیست پول بپردازد، چرا ما باید پرداخت کنیم؟ آنها بسیار بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. ما یک اقیانوس بین خودمان داریم، آنها نه.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین اشاره کرد که در صورت پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری، در حمایت نظامی دیرینه آمریکا از تعدادی از متحدان کشورش تجدیدنظر خواهد کرد. او پیشنهاد کرد که می‌تواند نیروهای آمریکایی را که با هدف بازدارندگی علیه نظام کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در کره‌جنوبی مستقر هستند، خارج کند.

ترامپ گفت که تدابیر فعلی «هیچ معنایی ندارد. چرا ما باید از کسی دفاع کنیم؟ و ما در مورد یک کشور بسیار ثروتمند صحبت می‌کنیم.»

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • پلیس آمریکا: سرکوب تحصن دانشگاه کالیفرنیا ضروری است
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان