Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - مقامات ترکیه تایید کردند که از فیس‌بوک و واتس‌اپ  در خصوص سیاست جدید تحقیق می‌کنند و خواستار تعلیق اجرای شرایط جدید تا زمان تکمیل این تحقیقات شدند.
دولت ترکیه تحقیقاتی را در خصوص به روزرسانی جدیدی که کاربران اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ را به موافقت با اشتراک گذاری اطلاعات با فیس‌بوک ملزم می‌کند، آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، این پیام رسان محبوب در پی درخواست از کاربرانش برای موافقت با شرایط جدید استفاده از سرویس و تعیین مهلت موافقت با آن تا هشتم فوریه هدف انتقادات گسترده قرار گرفته است. کاربرانی که با این تغییرات موافقت نکنند، دسترسی به این سرویس را از دست خواهند داد.

فیس‌بوک - شرکت مادر واتس‌اپ-  امیدوار است از محبوبیت واتس‌اپ  بهره برداری کرده و به تبلیغات کنندگان اجازه دهد از طریق این اپلیکیشن تماس بیشتری با مشتریان داشته باشند. فیس‌بوک اعلام کرده که شرایط جدید تنها شامل حساب‌های بیزنسی در انگلیس یا اتحادیه اروپا می‌شود. اما خارج از اروپا کاربران باید با اشتراک گذاری اطلاعات در تلفن همراه خود و فراهم کنندگان اینترنت با زیرمجموعه های فیس‌بوک موافقت کنند. این اطلاعات شامل تماس و اطلاعات پروفایل بوده و محتوای پیام‌ها را دربر نمی‌گیرد.

سخنگوی این غول فناوری تایید کرد که به روزرسانی سیاست‌های حریم خصوصی در صنعت متداول است و این شرکت همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

با این حال مقامات ترکیه تایید کردند که از فیس‌بوک و واتس‌اپ  در خصوص این سیاست تحقیق می‌کنند و خواستار تعلیق اجرای شرایط جدید تا زمان تکمیل این تحقیقات شدند.

وزیران متعدد دولت هم از شهروندان ترکیه خواستند از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بومی نظیر BiP که توسط اپراتور تلفن همراه ترک سل طراحی شده است، استفاده کنند.

علی طاها کوج، مدیر دفتر تحول دیجیتالی ریاست جمهوری ترکیه اظهار کرد: اپلیکیشنهای خارجی ریسکهای امنیتی جدی ایجاد می کنند. فرق گذاشتن میان اعضای اتحادیه اروپا و سایر کشورها در زمینه حریم خصوصی داده غیرقابل قبول است. ما باید با استفاده اپلیکیشن‌های بومی، از اطلاعات دیجیتالی حفاظت کنیم.

اپلیکیشن BiP یکشنبه هفته جاری اعلام کرد دو میلیون نفر این برنامه را در مدت ۴۸ ساعت از زمان آپدیت واتس‌اپ  دانلود کرده اند.

اپلیکیشنهای پیام رسان سیگنال و تلگرام هم شاهد افزایش یکباره تقاضا بوده اند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه شرکتهای شبکه اجتماعی را هدف محدودیتهای جدید و جریمه قرار داده و آنها را مجبور کرده است در این کشور دفتر رسمی ایجاد کرده و با حذف محتوای مجرمانه، از احکام دادگاه تبعیت کنند.

شماری از شرکت‌ها شامل فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و تیک‌تاک هر یک با جریمه‌هایی بالغ بر چهار میلیون دلار در نوامبر و دسامبر بر سر امتناع از رعایت قانون جدید روبرو شدند. یوتیوب قوانین ترکیه را پذیرفته و در دسامبر دفتری در این کشور تاسیس کرد.

بر اساس گزارش یورونیوز، منتقدان می‌گویند این قوانین صداهای مخالف آنلاین در ترکیه را پس از تشدید کنترل رسانه‌های جمعی توسط دولت، سرکوب کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری آنادولو، تلگرام پردانلودترین اپلیکیشن پیام‌رسان فروشگاه برنامه اپل در ترکیه شده و پس از آن سیگنال و BiP قرار دارند.

دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه دو روز پیش اعلام کرد دیگر از واتس‌اپ  برای اطلاع رسانی به خبرنگاران استفاده نمی‌کند و کانال‌هایش را به BiP منتقل خواهد کرد.

کاربران توییتر در ترکیه در روزهای اخیر هشتگ واتس‌اپ  را پاک کنید را ترند کرده اند. البته برخی هم به این موضوع اشاره کرده اند که BiP هم اطلاعات کاربران شامل تماس‌ها، مکان، اطلاعات تماس صوتی و پیام و عکس‌های پروفایل را جمع‌آوری می‌کند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: واتس اپ پیام رسان حریم خصوصی شرایط جدید پیام رسان فیس بوک واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد

آفتاب‌‌نیوز :

پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشور‌های ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد