Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@16:28:34 GMT

فرهنگ کتاب‌خوانی باید در جامعه تقویت شود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۱۷۸۱

فرهنگ کتاب‌خوانی باید در جامعه تقویت شود

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر ترویج و تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: کتاب‌های مقید و سودمند باید به نسل امروز معرفی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار یوسف رضایی نوجوان نمونه کتاب‌خوان و سفیر نوجوان کتاب استان سمنان که در دفتر امام‌جمعه سمنان برگزار شد اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به توجه به کتاب و مطالعه گفت: سرانه مطالعه در کشور پایین است و باید مسئولان امر در راستای ترغیب و ترویج اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به مطالعه و کتاب‌خوانی تلاشی مضاعف از خود نشان دهند.

تشویق به کتابخوانی با معرفی کتاب‌های برتر/ فعالیت مجازی باشگاه فیلم و نگارخانه فرهنگسرای اندیشهوزیر آموزش و پرورش به پویش کتابخوانی 2020 پیوستنماینده ولی‌فقیه در کردستان: فرهنگ کتابخوانی «به‌دور از شعار» ترویج پیدا کندبرای رشد و تعالی جامعه باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه ترویج یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ضمن تمجید از یوسف رضایی به‌عنوان نوجوان نمونه کتاب‌خوان این استان گفت: تلاش و همت این نوجوان در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی با توجه به تعداد کتاب‌های بسیاری که تاکنون مطالعه کرده است؛ جای تقدیر دارد.

یوسف رضایی این نوجوان نمونه کتاب‌خوان در استان سمنان نیز در این دیدار با قرائت متنی گفت: همان‌گونه که حضرت علی (ع) فرموده‌اند «کتاب، غذای روح است».

وی اظهار امیدواری کرد: در سطح استان سمنان با عمل به توصیه‌های آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و دیگر مسئولان شعار «کتاب، همیشه، برای همه و در همه‌جا» محقق شود.

رضایی گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «امروز گسترش کتاب و کتاب‌خوانی نه‌تنها وظیفه ملی که یک واجب دینی است» که نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی و ترغیب کودکان و نوجوانان به فرهنگ کتاب‌خوانی است.

به گزارش تسنیم، یوسف رضایی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان است و توانسته است در یک سال رکورد مطالعه را با خواندن بیش از 400 جلد کتاب بشکند.

این نوجوان تاکنون 600 کتاب را مطالعه کرده است و 2 عنوان کتاب نیز در دست تألیف دارد.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و کتاب خوانی استان سمنان ولی فقیه فرهنگ کتاب یوسف رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب