Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:30:45 GMT

افزایش ۲۵۰ درصدی بودجه سازمان پژوهش وزارت دفاع

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۱۸۲۹

افزایش ۲۵۰ درصدی بودجه سازمان پژوهش وزارت دفاع

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ حاتمی در مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت شهید فخری زاده که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: این سوال‌ها را بارها از من می‌پرسند که دشمنی که می‌داند علم را نمی‌توان کشت و یا بمباران و ترور کرد، چرا چنین کاری را انجام می‌دهند؟ آیا واقعاً همین گونه که ما استنباط می‌کنیم و حدس می زنیم از روی اوج استیصال و دشمنی به این کار دست می‌زنند یا اهداف دیگری دارند؟

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: نمی‌شود موضوع را به تنهایی تحلیل کرد و به نظر باید در طول زمان و همینطور در گستره بزرگ‌تری نگاه کنیم و شاید بتوانیم دقیق‌تر تحلیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمن دانشمند عزیزی را به شهادت رساند اما این اتفاق در زمانی رخ داد که حقوق اولیه ملت ما را گرفته اند و آن‌ها را محروم کردند و این یعنی یک ملت را هم ترور کرده اند.

وی ادامه داد: از آن طرف شهید سلیمانی را به عنوان بزرگترین قهرمان مبارزه با تروریسم که اغراق هم نیست، به شهادت رساندند. همه آن‌هایی که مختصر انصافی داشته باشند حتماً تأیید می‌کنند و هر کسی که به صحنه عراق و سوریه نگاه کند، متوجه می‌شود که این ها نیامده بودند شکست بخورند و بروند؛ ۹۰ درصد سوریه و بخش بزرگی از عراق را جانی‌ها در اختیار گرفته بودند و در این دوره کوتاه منحوس حکومتشان، جنایت‌هایی را انجام دادند؛ از سربریدن‌ها و سوزاندن‌ها.

حاتمی خاطرنشان کرد: کسی که با آن‌ها مقابله کرده و عنصر اصلی شکست آن‌ها بوده را شهید می‌کنند و با وقاحت می‌گویند که به عنوان تروریست شهید سلیمانی را مورد هدف قرار دادیم.

وزیر دفاع افزود: در وزارت دفاع دفتر یابودی برای شهید سلیمانی گذاشتیم و نمایندگان ۳۶ کشور متن‌های بسیار فاخری را نوشتند، البته یک سری‌ها هم مدعی حقوق بشر و آزادگی بودند نیامدند. مثلاً از اروپایی‌ها یکی شأن آمد.

وی با طرح این پرسش که پس این ها به چه امیدی و چه نتیجه‌ای این اقدامات را انجام دادند، گفت: به نظر بنده حداکثر اثری که این اقدامات می‌تواند داشته باشد، یک وقفه کوتاه است. یا در ذهن ملت القا کنند، امنیت شما هم قابل خدشه است و تأثیری بیشتر از این نمی‌توان متصور شد. اما ملت عزیز ما یک ملت هوشمند است شاید جز بصیرترین ملت‌هایی است که به خوبی تشخیص می‌دهد و نگاه راهبردی دارد.

حاتمی با اشاره به مشکلات و فشارهای ناشی از تحریم‌ها گفت: تحریم مشکل ایجاد می‌کند و یا در جنگ ما جانباز و شهید می‌دهیم، اما ما اینگونه نگاه کنیم که آن‌ها چه کاری می‌خواستند انجام دهند و چه به دست آوردند؟ صدام می‌خواست دو هفته‌ای تهران و انقلاب اسلامی را تمام کند اما او الان کجاست و ملت ما کجاست؟ منافقانی که ۱۷ هزار نفر را شهید کردند در زباله دان تاریخ هستند و ملت ما سربلند و عزیز است.

وزیر دفاع بیان کرد: یک اثر ماندگار برای همه متجاوزان ماند و آن اینکه این ملت تحمل نمی‌کند و اگر کسی تعدی کند پاسخ دندان شکن به او خواهند داد.

وی با بیان اینکه روزی که تحریم کردند هدفگذاری شأن این بود که ۳ ماهه همه چیز تمام است و به اروپایی‌ها پیغام دادند که این ها تسلیم می‌شوند، گفت: ملت ما در این شرایط خیلی به زحمت افتاد اما حالا ترامپ و دست اندرکاران او به عنوان مجموعه منحرف دارند می‌روند و این هم در تاریخ خواهد ماند که این ملت تسلیم نمی‌شود ولو اینکه سختی‌های متعددی تحمیل شود.

حاتمی با تاکید بر اینکه همه کارهای شهید فخری زاده دنبال خواهد شد، افزود: اگر دیروز شهید فخری زاده با سختی و گمنامی این کار را انجام می‌داد اما امروز داوطلبان زیادی از دولت، مجلس، دانشمندان و دانشگاهیان و همکاران او عزمشان جزم است که کارهای او را با قوت دنبال کنند.

وزیر دفاع تصریح کرد: آن‌ها تصور می‌کردند، می‌توانند وقفه‌ای ایجاد کنند اما داغ این هم بر دلشان ماند و ما بلافاصله یک برادر عزیز دانشمند جای او منصوب کردیم که امروز آن کارها پرتوان‌تر پیگیری می‌شود.

وی در پایان با اشاره به افزایش ۲۵۰ درصدی بودجه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع گفت: مجلس نیز در حال انجام کار جدی برای تقویت این مجموعه است و وقفه در عمل اتفاق نخواهد افتاد. ما در حال عبور از گردنه اصلی هستیم و دشمن را هر روز ناتوان‌تر از گذشته می‌بینیم.

کد خبر 5120491 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: تروریسم امیر حاتمی محسن فخری زاده دانشگاه شهید بهشتی وزارت دفاع وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی پذیرش بدون آزمون سازمان سنجش دیوان عدالت اداری دانشگاه جامع علمی کاربردی آزمون زبان انگلیسی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان آزمون استخدامی دانشگاه آزاد اسلامی امتحانات پایان ترم پایان نامه آموزش مجازی وزیر دفاع ملت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه مصوب سال گذشته منطقه ۷ شهرداری اصفهان ۴۸۴ میلیارد تومان بود که پس از اصلاح به ۵۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش غالباً در پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

وی افزود: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه سال گذشته این منطقه نسبت به بودجه مصوب ۱۰۶ درصد و نسبت به اصلاح بودجه ۹۸ درصد بوده است، گفت: بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ برای پروژه‌های شاخص ۳۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری با رشد ۳ برابری به ۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

سلطان‌آقایی ادامه داد: پروژه‌های مهم منطقه‌ای در بودجه سال گذشته معادل ۵۵ میلیارد تومان اعتبار داشت که در سال جاری با رشد دو برابری به ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با پروژه‌های منطقه‌ای سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب داشتیم که با رشد ۷۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌های محله محور در منطقه گفت: سال گذشته ۸۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محل محور منطقه ۷ در نظر گرفته بودیم که سال جاری همان رقم را حفظ کردیم و بر اساس همین اعتبار پروژه‌ها را تعریف کردیم.

سلطان‌آقایی تصریح کرد: ردیف‌های مستمر منطقه ۷ سال گذشته ۹۵ میلیارد تومان بود و عمدتاً در حوزه عمرانی مصرف شد که در سال جاری به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بودجه بخش جاری منطقه ۷ از ۱۳۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۳۲ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است و ۶۰ درصد بودجه سال گذشته منطقه از طریق صدور پروانه ساختمانی محقق شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به جمعیت بالا و ظرفیت‌های بالقوه موجود در این منطقه تاکید کرد: رویکرد شهرداری منطقه ۷ در سال جدید حرکت به سمت درآمدهای پایدار و توجه به افزایش پروژه‌های مشارکتی در منطقه است.

کد خبر 748707

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است