Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@23:05:27 GMT

خرید واکسن‌های مشکوک آمریکایی نوعی خیانت است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۱۹۳۱

خرید واکسن‌های مشکوک آمریکایی نوعی خیانت است

علی اکبر صابری گفت: خرید واکسن های مشکوک از آمریکا، انگلیس و حتی فرانسه با توجه به پیشینه خصمانه و بدعهدی هایشان علیه ملت بزرگ ایران چندان منطقی به نظر نمی رسد و به نوعی هم خیانت محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر صابری، متخصص قلب و عروق در گچساران در گفتگو با صبح زاگرس درخصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت استفاده از واکسن های کرونایی آمریکایی و انگلیسی گفت: ببینید تجربه ثابت کرده است که در تمامی عرصه ها هرگاه نگاهمان به داخل مملکت و اعتماد به جوانان مومن و انقلابی بوده، پس در هر زمینه ای نیز موفق بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب که همیشه تاکید بر تولید داخلی و حمایت از نخبگان این کشور داشته اند، بنابراین به طور یقین در زمینه تولید واکسن کرونا با اعتماد و تلاش به نتیجه مطلوب هم خواهیم رسید.

 صابری در ادامه تصریح کرد:معتقدم که باید به این خودباوری برسیم که ما می توانیم، کما اینکه در طی این چهل و دوسال از عمر پربرکت انقلاب در خیلی از عرصه ها نیز با وجود تحریم های ظالمانه به نتایج مطلوبی هم رسیده ایم.

متخصص قلب و عروق گفت:باید توجه کرد که پیشرفت های کشورمان بعد از پیروزی انقلاب در تمامی عرصه ها نیز چشمگیر بوده است و در عرصه دانش پزشکی می توان به سلول های بنیادین، ترمیم ضابعات نخایی، تولید و کشف داروهای راهبردی و داروهای جدید و نوترکیب، گسترش شبکه ها و زیرساخت های نظام سلامت نیز نام برد که  کشورمان را در ردیف اولین‌ها قرار می دهد.

وی تصریح کرد: با این وجود نیز جای تعجب و سوال برانگیز خواهد بود که چطور دشمنان، کشور عزیزمان را به شدت تحریم دارویی و ظالمانه می کنند درحالی که راه ورود رایج ترین و ساده ترین داروها را به ایران می بندند ولی در خصوص واکسن اینگونه دست و دل باز می شوند و دایه مهربان تر از مادر می شوند.

دکتر صابری گفت: واکسن‌های تولید شده آمریکایی "فایزر و مدرنا" تاکنون عوارض از خود نشان داده اند، بنابراین اگر این واکسن ها همان راهکار کنترل کرونا در کشوهای غربی بود پس بدون شک نتیجه‌اش هم مهار کووید 19در این کشورها خواهد بود که در عمل چنین اتفاقی هم نیافتاده است.

وی اظهارکرد: این نکته هم بسیار حائز اهمیت است که خرید واکسن های مشکوک از آمریکا، انگلیس و حتی فرانسه با توجه به پیشینه خصمانه و بدعهدی هایشان علیه ملت بزرگ ایران چندان منطقی به نظر نمی رسد و به نوعی هم خیانت محسوب می شود، اگرچه در تولید واکسن ایرانی باید به این خودباوری برسیم.

متخصص قلب و عروق گفت: بنابراین با توجه به فرمایشات رهبر معظم  انقلاب مسیر راه روشن‌تر از قبل ترسیم نیز شده است در حالی که تکیه بر توان داخلی، عقلانی و منطقی ترین روش تولید واکسن ایمن و موثر برای مردم عزیز کشومان است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، گفت: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

او با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، مطرح کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

 

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

 

اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

او با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، ابراز کرد: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است