Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش فشار‌ها به «دونالد ترامپ» بخاطر تحریک هواداران خود در حمله به ساختمان کنگره، وی در تلاشی برای فرافکنی و رفع تقصیر از خود، یک گروه مخالف را به این تهاجم متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالی که این هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بودند که با تمام نشانه‌های حمایت از وی از جمله کلاه، پرچم و لباس به ساختمان کنگره حمله کردند، اما ترامپ تقصیر را به گردن یک گروه مخالف خود انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام ارشدی در کاخ سفید به وبگاه «آکسیوس» گفت که ترامپ روز دوشنبه (به وقت محلی) در جلسه‌ای خصوصی گروه «آنتیفا» را - که از مخالفان خودش است - مسئول حمله به ساختمان کنگره معرفی کرد.

به نوشته این وبگاه، روز گذشته «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با رئیس‌جمهور آمریکا تماس تلفنی گرفته و ترامپ نیز تقصیر را به گردن آنتیفا انداخت.

بر اساس گزارش آکسیوس، مک‌کارتی در این تماس تلفنی با رد ادعای ترامپ گفت: «آنتیفا نبودند، گروه ماگا بودند (کلمه اختصاری شعار آمریکا را دوباره بزرگ کنید). می‌دانم. من آنجا بودم!»

مقام کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت تماس مک‌کارتی و ترامپ ۳۰ دقیقه طول کشید و بسیار تند و پرتنش بود. ترامپ در این تماس بار‌ها و بار‌ها با عصبانیت ادعای تقلب در انتخابات را تکرار کرد، اما مک‌کارتی با پریدن میان کلام او می‌گفت: «بس کن، تمام شده، انتخابات تمام شده!»

به نوشته این وبگاه، مک‌کارتی که با انتقادات گسترده‌ای به دلیل نقش خودش در تشویق مهاجمان برای حمله به کنگره مواجه است، به ترامپ گفت که باید با تبعیت از رسم و رسومات، با «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب تماس گرفته، با او دیدار کند و نامه خوشآمدی برای وی روی میز کارش بگذارد.

منبع مذکور همچنین افزود که ترامپ به مک‌کارتی گفته تصمیمی برای ارتباط با بایدن نگرفته است.

آکسیوس اهمیت این ماجرا را در این موضوع دانست که ترامپ هم‌اکنون با طرح استیضاح در مجلس نمایندگان به دلیل دعوت از هوادارانش برای حمله به کنگره مواجه است، اما همچنان تلاش می‌کند که ادعاهایش درباره تقلب انتخابات ریاست‌جمهوری را اثبات کند.

سخنگوی کاخ سفید هنوز هیچ واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ، اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیرو‌های امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

«استیون ساند» رئیس نیروی پلیس کنگره نیز می‌گوید مقام‌های امنیتی سنا و مجلس نمایندگان مانع درخواست کمک وی برای اعزام گارد ملی جهت مقابله با مهاجمان به این ساختمان شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله به کنگره گروه آنتیفا جمهوریخواه مک کارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، فاطمه یزدیان، رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران گفت: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران نیز مانند شوراهای راهبردی سایر دانشکده‌های تازه تاسیس که با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با موضوع هر دانشکده شکل گرفته‌اند، در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: دانشگاه تهران در راستای سیاست‌های دولت مردمی برای اعمال سیاست‌های حمایتی جهت استحکام و ترفیع نهاد خانواده، برنامه جامعی را در این خصوص با محوریت دانشکده علوم خانواده طراحی و به اجرا در آورده است که از آن جمله می‌توان به ساخت و بهره‌برداری مهد کودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران، شروع عملیات احداث پانصد واحد خوابگاه دانشجویی متاهلین و همچنین تاسیس مرکز ازدواج و خانواده دانشگاه تهران اشاره نمود. 

یزدیان با اشاره به اینکه شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری است، گفت: برای شکل‌گیری قوی دانشکده علوم خانواده، مدیریت دانشکده با پیشنهاد صدور احکامی برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به استقبال تشکیل این شورا رفته است و حضور شخصیت‌هایی نظیر دکتر جمیله سادات علم‌الهدی و دیگر چهره‌ها و اساتید در این شورا را مایه تقویت دانشکده در راستای برنامه‌های جامع خانواده محوری دانشگاه می ‌داند.

رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد و مطالعات مفصل مربوط به تأسیس دانشکده علوم خانواده توسط جمعی از اساتید مبرز حوزه خانواده و تعلیم و تربیت از جمله خانم دکتر علم‌الهدی که استاد تمام فلسفه تعلیم و تربیت هستند، مطرح و دنبال شد. با توجه به اشراف این اساتید بر روی موضوع، از ایشان خواسته شد که در راه‌اندازی و فرآیند جذب و همچنین شورای راهبردی دانشکده نیز کمک کنند.

وی افزود: این درخواست با خانم دکتر علم‌الهدی نیز مطرح و از ایشان خواسته شد که در شورای راهبردی و هیئت جذب دانشکده علوم خانواده حضور داشته باشند که ایشان اعلام نمودند به علت مشغله علمی، امکان وقت گذاشتن برای این کار را نداشته و لذا این پیشنهاد را نپذیرفتند.

دیگر خبرها

  • انسیه خزعلی سمت جنجالی را نپذیرفت: وقت ندارم!
  • انسیه خزعلی حکم رئیس دانشگاه تهران را نپذیرفت
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • آخرین شانس صلح؛ مذاکرات آتش‌بس در قاهره نتیجه بخش است؟
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است