Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غریب فاضل‌نیا رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن تجلیل از تلاش‌های ارزشمند همه اعضای هیئت علمی این دانشگاه که به ویژه در دوره شیوع کرونا با وجود برخی مشکلات، اما با تکیه به توان علمی و تعهد سازمانی خود توانستند چراغ علم‌اندوزی را روشن نگه دارند، گفت: از جمله ویژگی‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان تنها دانشگاه دولتی کازرون و قطب علمی منطقه، بهره‌مندی از فعالیت‌های اعضا هیئت علمی توانمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امیدواریم با ریل‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد تحقق هرچه بیشتر توانمندی‌های اعضاء هیئت علمی این دانشگاه در جهت آموزش دانشجویان و به ویژه کمک به جامعه در حوزه‌های مختلفی همچون کارآفرینی، حل مسائل و مشکلات و... باشیم.

فاضل‌نیا با اشاره به رویکرد‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدیریتی جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون در افق‌های کاری پیش‌رو بر ضرورت همدلی و تقویت وحدت در همه سطوح تصریح کرد.

او همچنین افزود: تلاش در جهت ایجاد و بازساخت ساختار تشکیلاتی ـ مدیریتی، تسهیل فرایند‌های جذب اعضا هیئت علمی متعهد و کارآمد، افزایش تعامل نظام دانشگاهی سلمان فارسی کازرون با فضای اجتماعی، سمت‌دهی محور‌های تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی در جهت حل مشکلات منطقه، اهتمام در خصوص ارتقا سطح دانشگاه در چارچوب سیاست‌ها و اهداف و برنامه‌های کلان نظام آموزش عالی کشور از جمله برخی محور‌هایی است که در کنار سایر محور‌های دیگری که می‌تواند به تحقق دانشگاه نسل چهارم و ایجاد دانشگاهی در طراز نظام دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران منجر شود را دنبال می‌کنیم.

فاضل‌نیا اضافه کرد: در مسیر تحقق این اهداف ضروری است که همه ما با هم‌افزایی در کنار یکدیگر گام برداریم تا بتوانیم رسالت دانشگاهی خود را در برابر جامعه به خوبی ایفا کنیم.

او همچنین با اشاره به رویکرد‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرور مطالبه‌های عمومی گروه‌های مختلف مردم کازرون و مسئولان این شهرستان، مبنی بر ضرورت حضور و فعالیت مداوم اعضا هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سطح این شهرستان، تحقق این مسئله را گامی مهم در جهت هویت‌یابی هرچه مناسب‌تر دانشگاه و عمل به بیانیه مأموریت آن برشمرد.

فاضل‌نیا ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌ها تلاش کرده‌ایم تا با وجود محدودیت‌ها و قید و بند‌های موجود، فرصت‌سازی‌های مناسبی برای بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و اجرایی اعضا هیئت علمی و نیرو‌های توانمند دانشگاه به وجود بیاید.

در همین زمینه هم در جلسه اخیر هیئت امنا با طرح این موضوع، مصوبه‌ای در جهت تسهیل حضور اعضا هیئت علمی در سطح شهرستان کازرون پیرامون تسهیلات مرتبط با مسکن داشته‌ایم. در این زمینه همچنان اقدامات حمایتی را با هدف بسترسازی برای حضور اعضا هیئت علمی در سطح شهرستان کازرون دنبال می‌کنیم.

فاضل‌نیا همچنین از آغاز فرایند به‌روزرسانی سند توسعه راهبردی دانشگاه متناسب با نیاز‌های این مرکز علمی و همچنین جامعه میزبان آن خبر داد و افزود: ارتقای کمّی و کیفی دانشگاه سلمان فارسی کازرون متناسب با سیاسگذاری‌های کلان نظام آموزش عالی، نیازمند سطح بالایی از همراهی از سوی نیرو‌های اثرگذار بیرون و داخل دانشگاه است.

او گفت: در طی این مسیر با ضرورت درک جایگاه علمی دانشگاه، به هیچ وجه نبایستی به سمت سوگیری‌های سیاسی و جناحی حرکت کنیم و درگیر باندبازی‌ها شویم تا این امکان بالقوه وجود داشته باشد که بتوانیم رسالت علمی خود را در برابر جامعه به خوبی ایفا کنیم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون ابراز امیدواری کرد: مجموعه تلاش‌ها بتواند با فعلیت‌بخشی به توانمندی‌ها و افزایش تعامل‌ها، منجر به اثربخشی هرچه بیشتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون و همچنین منطقه شود تا در کنار حضور شورانگیز دانشجویان و بهره‌مندی از توانمندی‌های موثر اعضا هیئت علمی این دانشگاه، بتوانیم فضای اثربخش علمی را هرچه بیشتر در جهت خدمت به جامعه نمایان کنیم.

گفتنی است در این مراسم از تلاش‌های ارزشمند مهدی رضائی قدردانی و علیرضا راستی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه  معرفی شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه سلمان فارسی سند توسعه راهبردی دانشگاه سلمان فارسی کازرون اعضا هیئت علمی توانمندی ها فاضل نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد

به گزارش خبرنگار استانی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی از ۳۰ جوان برتر استان همدان در ده حوزه مختلف در قالب جشنواره جوانان برتر ایران زمین با عنوان "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم علیرضا صفاریان عضو هیأت علمی گروه الهیات دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان نفر برتر جشنواره جوان ایرانی در بخش قران و خادم اهل بیت انتخاب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم افزود: جوانانی که امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند بر اساس دستورالعمل اعلامی وزارت ورزش و جوانان در قالب یک کارگروه، مشخصات آن‌ها واصل شد و در شورای داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و برترین‌های آن‌ها معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی با تقدیر از حمایت‌های استاندار همدان از حوزه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ گفت: با حمایت دکتر قاسمی فرزاد و تلاش و پیگیری همکاران، سازمان‌های مردم نهاد و هیأت‌های ورزشی سال ۱۴۰۲ سال پرباری برای ورزش و جوانان استان بود.

علی حقیقی تصریح کرد: این جشنواره در ۱۰ سرفصل برگزار و ۱۸۹ نفر در استان همدان آثار و مدارک خود را به جشنواره ارسال کردند و در نهایت داوری نفرات زیر نظر ۶۴ داور در تهران صورت گرفت و ۳۰ نفر برتر انتخاب شدند.

گفتنی است جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" با هدف زمینـه‌سازی بـرای توسعه ارزش‌های متعالی و روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی، ایجاد زمینه‌های مشارکت در محورهای فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار، الگوسازی منـاسب، شناسـایی و ارزش‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایـران اسلامی برگزار شد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229269 برچسب‌ها باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران دانشگاه آزاد همدان همدان جوانان نخبه جوان گرایی

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • جمیله علم‌الهدی پست جنجالی را به دلیل مشغله علمی رد کرد
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد