معرفی ۷ کتاب صوتی که به موفقیت شما در زندگی کمک میکند
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۳۳۲۰
آلبرت بارباراشی در کتاب فرمول، اعتقاد دارد که موفقیت یک مفهوم فردی نیست که بگوییم اگر من عملکرد خوبی داشته باشم، حتما موفق میشوم. در واقع او تعریف جدیدی از موفقیت ارائه میکند. او میگوید موفقیت یعنی عکسالعمل مردم نسبت به عملکرد ما.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام طاقچه، در واقع اگر میخواهیم دستاوردهای خودمان را اندازه بگیریم، نباید خودمان را در یک خلا در نظر بگیریم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
برای همین است که وقتی از موفقیت صحبت میکنیم باید اول از همه تعریف و دیدگاه خودمان را بهبود بخشیم. در این راه کتابهای مختلفی هم هستند که میتوانند به شما در این مسیر کمک کنند. در این یادداشت سعی کردیم، چند نمونه از آنها را معرفی کنیم؛ البته نسخههای صوتی این کتابهای موفقیت.
کتاب های صوتی موفقیت برای چه کسانی مناسب است؟
اگر در طول روز مدت زمان زیادی مشغول انجام دادن کاری با تمرکز کم هستید، مثلا آشپزی میکنید، و یا در ترافیک منتظر هستید. یا دوست دارید شبها قبلا از خوا در آرامش شب کمی به صدای کتابها گوش کنید و از همه مهمتر چشمانتان در طول روز به خاطر مشغلههای زیاد خسته هستند و دیگر نمیتوانید زمانی برای مطالعه کتابها بگذارید، کتاب های صوتی بهترین گزینه برای شما هستند.
در ادامه چند کتاب صوتی در ژانر موفقیت و خودیاری معرفی میکنیم. اما شما میتوانید کتابهای جدید و بیشتری در این زمینه را در طاقچه پیدا کنید. طاقچه یک فروشگاه کتاب الکترونیکی و صوتی است.
کتاب اثر مرکب
کتاب صوتی اثر مرکب، نوشتهی دارن هاردی، نویسنده، سخنران و مشاور آمریکایی است. اثر مرکب یک برنامهی واقعی به همراه راهکارهای واقعی برای تغییرزندگی و واقعیت بخشیدن به آرزوها است. گروه گردآوری و ترجمه سبکتو نسخه صوتی کتاب اثر مرکب را در اختیار شنوندگان قرار دادهاند.
کتاب گزینه ب
کتاب صوتی «گزینه ب (مواجهه با سختی، ارتقای حد تحمل، و یافتن شادی)» اثری از نویسندگان، شریل سندبرگ، آدام گرانت است.
شریل سندبرگ یکی از رهبران کسبوکار و یک فرد نوع دوست و از مدیران کلیدی شرکت فیسبوک است. او نویسنده کتاب پرفروش «تغییر مسیر؛ زنان، شغل و میل به پیشرفت» است و همچنین LeanIn.Org را برای حمایت از زنان در دستیایی به اهدافشان در زندگی راه اندازی کرده است. قبلا او معاون رئیس فروش آنلاین در گوگل و رئیس دفتر وزارت خزانهداری ایالات متحده بود.
کتاب هنر شفاف اندیشیدن
کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن نوشته رولف دوبلی است. کتاب هنر شفاف اندیشیدن با ترجمه و صدای عادل فردوسیپور منتشر شده است. این کتاب ۹۹ راهکار برای کسانی که میخواهند انتخابهای بهتری داشته باشند را به شنونده نشان میدهد. این کتاب ذهن را برای یک انتخاب عاقلانه باز میکند.
کتاب کار عمیق
کار عمیق کتابی درباره قدرت تمرکز کردن بر کار است. تمرکز و عاداتِ کاری با هم چیزی را میسازند که نیوپُورت آن را تمرکز مختل نشده مینامد. مسألهای که انجام روانِ کار را با خود به دنبال دارد. با این حال، مسائل بسیاری وجود دارند که به برهمخوردنِ تمرکزِ ما منجر میشوند.
مثلا کافی است به محل کار خود کمی دقت کنیم تا متوجه عوامل برهمزنندهٔ تمرکزمان شویم. تفاوتی هم ندارد، چه در خانه، چه در محل کار و چه در مکانهای دیگر، عوامل بسیاری ما را در برگرفتهاند که هر کدام به نوعی توجه ما را به خود جلب میکنند.
کتاب راز
کتاب صوتی راز از نیرویی میگوید که هر انسانی آن را دارد اما بسیاری از آن بیخبر هستند. نیروی تسلط بر ناخودآگاه و همگام کردن انرژی کائنات با خواستههای خود برای به دست آوردن تمام چیزهایی که میخواهیم. روندا برن نویسندهی کتاب راز، داستان کتاب را با تجربهی خودش آغاز میکند.
او از روزهایی میگوید که زندگیاش بسیار به هم ریخته بوده و میتواند با کتابی که دخترش به او میدهد، این بهم ریختگی را سر و سامان بخشد. نکتهی مثبت دربارهی کتاب راز، داستانها و تجربههای واقعی افرادی است که هر کدام به نوعی در این مسیر توانستند با نیروی جذب، به هر چیزی که میخواهند دست پیدا کنند.
در حقیقت کتاب راز به آگاهی انسانها برای قرار گرفتن در مسیر به دست آوردن هر چیزی که میخواهند، فرقی نمیکند پول باشد یا سلامتی، آرامش باشد یا موفقیت میپردازد.
کتاب عادت های اتمی
جیمز کلییر در کتاب «عادتهای اتمی» یک راه ساده و اثباتشده برای ایجاد عادات خوب و شکستن عادات بد معرفی کرده است. اساس این راهکار چنین است: تغییرات کوچک، نتایج قابل توجه دارند.
جیمز کلییر در این کتاب به تاثیر تغییرات کوچک در زندگی پرداخته، چرایی این تاثیرات را توضیح داده، گامهای سادهای برای ساختن عادات بهتر معرفی کرده و در نهایت راز ماندگاری نتایج مثبت حاصل از تغییرات کوچک در زندگی را برای خوانندگانش بیان کرده است.
این کتاب، به سبکی جالب و روان، به ما یاد میدهد که چگونه با شناخت عادتهای کوچک و مدیریت این عادتها، هر روز یک درصد بهتر شویم. هر روز یک درصد بهتر شدن، معادل سالی ۳۷برابر بهتر شدن است.
کتاب محدودیت صفر
کتاب صوتی محدودیت صفر یک روش مذهبی و معنوی برای رسیدن به موفقیت در زندگی است. ایهالیا کالاهولن و جو ویتالی نویسندگان کتاب، در این اثر یک روش معنوی که برگرفته از خرد بومیان هاوایی است پیشنهاد میکنند.
آنها معتقدند که با مراجعه به درون خودمان و قبول کردن تمام مسئولیتها به نقطهی محدودیت صفر میرسیم. در این نقطه هیچ محدودیتی وجود ندارد و میتوان این نقطه را همان نقطهی عشق دانست. حالا که محدودیتی وحود ندارد، میتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم؟
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع: ایسنا
کلیدواژه: کتاب اثر مرکب موفقیت کتاب صوتی اثر مرکب عادت ها کتاب ها ی کتاب
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بحران ادبیات داریم
مریم حسینیان با تأکید بر اینکه بحران ادبیات داریم، میگوید: مسئله نقد ادبی، کارگاههای ادبی و خاموششدن چراغ جایزههای معتبر را از دلایلی میدانم که در فضای ادبی ما بحران، ایجاد کرده و این تقصیر مخاطب نیست.
این نویسنده در گفتوگو با ایسنا درباره مسئله مخاطب اظهار کرد: در واقع بحران ادبی است که سبب ریزش مخاطب میشود یا باعث میشود مخاطب سخت سراغ خواندن کارهای جدید برود؛ نباید همیشه توپ را در زمین مخاطب بیندازیم. به نظرم مخاطب خیلی باهوش است.
او با اشاره به تغییرات سیستم اطلاعرسانی و معرفی کتاب، گفت: زمانی رسانههای معتبری چون مجلات ادبی و مطبوعات و خبرگزاریها که منابع محدود و مشخصی بودند به مخاطب برای انتخاب کتاب کمک میکردند و تکلیف مخاطب روشن بود؛ اما حالا هر کسی میتواند یک رسانه برای پیشنهاد کتاب باشد که این موضوع به سردرگمی مخاطب منجر میشود. همچنین با رشد ناشران خصوصی تعداد عنوانهای کتاب افزایش پیدا کرده است و ما با دریایی از انواع کتابها با ژانرهای مختلف مواجه هستیم و نمیدانیم کدام را انتخاب کنیم.
حسینیان خاطرنشان کرد: در یک دهه گذشته کثرت کارگاههای آموزشی به ادبیات آسیبزده است؛ در واقع این موضوع باعث شده نویسندگان جدید با رزومه پروپیمان نداشته باشیم. از هر کارگاهی که در تهران یا شهرستان برگزار میشود، دو یا سه نفر کتاب منتشر میکنند، در واقع بحران ادبی دقیقاً اینجاست.
او ادامه داد: زمانی که برای انتشار کتاب سختگیری خاصی وجود نداشته باشد و فردی که دوسه سال است شروع به نوشتن کرده با فیلتر کارگاهی که از آن بیرونآمده رمان یا مجموعه داستانی مینویسد و ناشران نیز کارشناسی سختگیرانهای در ادبیات داستانی نداشته باشند، این موضوعها باعث میشود کتاب درجه یک مخصوصاً در ادبیات داستانی نداشته باشیم. در این سالها عنوانهای گردنکلفت نداشتیم.
این داستاننویس یادآور شد: در این سالها بحث معرفی کتاب پررنگ بوده؛ اما بحث نقد ادبی کمرنگ شده است. مخصوصاً بعد از دوره کرونا و رشد فضای مجازی، هر کسی در صفحه خود کتابی را مطابق سلیقه شخصیاش معرفی میکند و معیارهایی که قبلاً برای معرفی کتاب وجود داشت، دیگر وجود ندارد. همچنین خاموششدن چراغ جایزههای ادبی معتبر نیز در بحران ادبیات مؤثر بوده است؛ بههرحال کتابها از چند مسیر داوری عبور میکردند که همه اینها فروکش کرده است.
او با بیان اینکه باتوجهبه قیمت بالا کتاب، کتاب کالای تجملی محسوب میشود، گفت: قبلاً مخاطب سه عنوان کتاب که اسمش را شنیده بود میخرید و شاید از دوتایش خوشش میآمد؛ اما حالا فیلتر مخاطب باتوجهبه قیمت بالای کتاب، مقداری دقیقتر شده و میخواهد کتابی را بخرد که مطمئن باشد کتاب خوبی است. در سالهای اخیر منابع کمک به مخاطب برای انتخاب کتاب، کمتر شده است و به همین دلیل ریزش مخاطب را داشتیم.
حسینیان خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته عنوانهای متعدد در ادبیات داستانی دارد منتشر میشود اما کتابها کمفروغ هستند. البته این موضوع به نسلهای مختلف داستاننویسی نیز بر میگردد و قرار نیست یک جمعیت چند هزارنفره همه نویسنده باشند، از میان آنها شاید ۱۰ نویسنده ماندگار باقی بماند. الان ما با این مسئله مواجه هستیم که به نظرم بحران قابل تأملی است و نامش را بحران ادبیات میگذارم و همین باعث میشود احساس کنیم بحران مخاطب داریم.
او درباره اینکه گاه اینطور برداشت میشود که نویسنده برای مخاطبان خاصی مینویسد و به مخاطب وسیع فکر نمیکند، جایگاه مخاطب نیز اظهار کرد: همانطور که ادبیات سطحبندی شده است، مخاطب نیز سطحبندی میشود. هر کتابی برای هر مخاطبی نوشته نمیشود. ما سبکهای مختلف نوشتن داریم؛ مخاطبی که کتاب رئالیستی دوست دارد، کتاب رئالیسم جادویی و فانتزی دوست ندارد؛ زیرا مخاطب این اثر نیست. این موضوع نه به معنای پایینبودن سطح مخاطب است نه ضعیفبودن اثر.
نویسنده «بهار برایم کاموا بیاور» و «ما اینجا داریم میمیریم» ادامه داد: گاه منِ مخاطب از ناداستان اطلاعی ندارم و زمانی که یک ناداستان میخوانم شاید درک درستی از آن نداشته باشم و بگویم کتاب بدی بود. یا ممکن است مخاطبِ ادبیات عامهپسند بودم و بعد کتابی از یک نویسنده صاحبنام بخوانم و ناگهان با جهانی مواجه شوم که تابهحال با آن مواجه نبودم. برخی از نویسندهها سبک خاصی دارند و نمیشود گفت نویسنده به مخاطب توجه ندارد. شخصاً این را قبول ندارم و به نظرم در هر ژانر از نویسنده اثر قابل تأملی خلق کند، اثر حتماً خوانده میشود.
این داستاننویس خاطرنشان کرد: بهشدت معتقدم اثر خوب هنوز هم سینهبهسینه و از طریق خود مخاطب کشف میشود. اگر کار قابلتأمل باشد، فرق نمیکند از یک کارگاه ادبی بیرون بیاید یا اتاق شخصی یک نویسنده حرفهای، خوانده میشود. گاه در کارگاهها اثر شگفتانگیزی نوشته میشود که نشان میدهد نویسنده خوبی است؛ اما نویسنده حرفهای هم داریم که کتاب چهارم و پنجمشان کمرمق و اثر ضعیفی است. اگر اثر ضعیف باشد مخاطب درک میکند. هر ژانر مخاطب خود را دارد و اگر خوب باشد، حتماً دیده میشود.
مریم حسینیان ارتباط خود با مخاطب را عالی میداند و با بیان اینکه صفحات مجازیاش کاملاً خصوصی است، گفت: در دوران کرونا دو کتاب «بانو گوزن» و «نئوهاوکینگها» منتشر کردم، دو کتاب با دو سبک متفاوت؛ خب دو سال است درگیر بیماری بودم و «نئوهاوکینگها» هم روایت این بیماریام است و در این دو سال نمیتوانستم در جلسهای حضور فیزیکی داشته باشم و همه ارتباطهایم مجازی بود و ارتباط خوبی با مخاطبان خود گرفتم. من برای همه مخاطبانم احترام قائلم و جز نویسندههایی هستم که پاسخ تمامی پیامها را میدهم. واکنش مخاطبانم برایم مهم است. برایم مهم است که مخاطبانم درباره کتابهایم چه نظری دارند و از جمعبندی نظرها استفاده کردهام.
انتهای پیام