Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:58:12 GMT

سینماها از رده شغلی ۳ به ۲ تغییر کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۳۵۹۴

سینماها از رده شغلی ۳ به ۲ تغییر کنند

مهدی حسن‌زاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت فعالیت سینماها در دوران شیوع ویروس کرونا افزود: همزمان با اعلام محدودیت‌های شغلی مربوط به شیوع بیماری کرونا، سینماها جزو نخستین مراکزی بودند که هم در گفتار و هم در عمل با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، همراهی و همکاری خود را با ستاد مبارزه با بیماری کرونا در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری به خصوص در سینماها نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، قراردادن سینماها در رده شغل‌هایی که فعالیت آنها با محدودیت و گاهی تعطیلی کامل همراه شد، به نوعی اجحاف در حق سینماهایی بود که سهم عمده‌ای در رونق اقتصاد فرهنگ کشور ایفا می‌کردند.

مدیر پردیس سینمایی بهمن شهرکرد در خصوص وظیفه دولت و سازمان سینمایی در شرایط کنونی بیان داشت: دولت می‌تواند با حمایت از مراکزی که در این شرایط به لحاظ اقتصادی دچار خسارات جبران‌ناپذیری شده‌اند با ایجاد انگیزه در آنها، بستر مناسبی برای از سرگیری فعالیت عادی آنها فراهم کند.

به گفته وی ،با وجود شرایط حاضر، سازمان سینمایی به عنوان رابط بین سینماها و دولت می‌تواند نقش اساسی خود را در  هموار کردن مسیر بازگشایی سینماها، با رایزنی هایی که صورت می‌گیرد به خوبی ایفا کند.

حسن‌زاده به وضعیت سینماهای چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سینما بهمن شهرکرد که فرآیند توسعه آن به پردیس پنج سالنه به مراحل پایانی رسیده است و آماده نصب تجهیزات صوتی و بصری است، و کماکان تعطیل است و با توجه به قرار گرفتن شهرستان شهرکرد در وضعیت زرد از لحاظ شیوع بیماری کرونا، بازگشایی سینما همچنان با محدودیت همراه است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری درخصوص خسارات ناشی از کرونا در سینمای این استان نیز گفت: با وجود اینکه تعطیلی سینما بهمن شهرکرد برای بازسازی با شیوع بیماری کرونا در سطح کشور،همزمان شد، اما با این حال تبعات ناشی از این اتفاق شامل حال این سینما هم شد و روند پیشرفت بازسازی سینما را چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ روحی و روانی تحت تاثیر خود قرار داد.

حسن‌زاده در خصوص توسعه سینماهای چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سینما بهمن شهرکرد تنها سینمای تخصصی و فعال در سطح استان که پس از بازسازی تبدیل به نخستین پردیس پنج سالنه استان خواهد شد و دیگر سینماهای موجود در سطح استان یا به طور کامل تعطیل هستند و یا در انتظار مهیا شدن شرایط برای بازگشایی به سر می برند.

وی در خصوص راهکارهای رونق سینما در دوران پسابازگشایی، گفت: در حال حاضر و با شرایط خاصی که به لحاظ شیوع بیماری کرونا در سطح کشور وجود دارد، مهمترین و اساسی‌ترین عامل ایجاد اطمینان خاطر در مورد رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سینماها برای مخاطبانی است که توصیه بسیار به خانه‌نشینی و پرهیز از حضور در اماکن پر رفت و آمد، به نوعی تردید را برای این افراد به وجود آورده است.

حسن‌زاده افزود: ایجاد این اطمینان خاطر می‌تواند با همکاری سینماها و ارگان‌هایی مانند شهرداری و صدا و سیما به لحاظ تبلیغات سراسری در مورد رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سینماها چه به صورت تبلیغات شهری و چه به صورت پخش پیام‌هایی از مراکز استانی صدا و سیما انجام گیرد.

مدیر پردیس سینمایی بهمن شهرکرد، افزود: عامل دیگر می تواند استفاده از بُعد فراگیر، تاثیرگذار و رسانه‌ای فضای مجازی برای ترغیب مردم به حضور در سینماها باشد.

حسن‌زاده افزود: با همه اینها عامل اصلی، اکران فیلم های مخاطب‌پسندی است که نمایش آنها در سینماها می‌تواند مردم را به سالن‌های سینما بکشاند و این مهم محقق نمی‌شود مگر ایجاد نوعی اطمینان خاطر در سرمایه‌گذاران فیلم‌هایی که با شرایط موجود و نداشتن تمایل بیشتر مردم به حضوردر سینماها، رغبت چندانی به نمایش فیلم هایشان در سینماها نشان نمی دهند و شیوه های دیگر اکران را انتخاب می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری سینما حوزه هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری سینما ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری سینما حوزه هنری اخبار کنکور شیوع بیماری کرونا بهمن شهرکرد حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران