Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:43:23 GMT

مردم باید به سمت مصرف «مرغ سایز» بروند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۳۶۳۸

مردم باید به سمت مصرف «مرغ سایز» بروند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دل‌ پیشه، در یکصد و دومین نشست کارگروه تخصصی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که با موضوع «ارتقای سلامت مرغ سایز» برگزار شد، با تاکید بر لزوم آموزش و فرهنگسازی در خصوص مصرف مرغ سایز، گفت: به منظور ارتقای سلامت جامعه، باید تمهیداتی در خصوص فرهنگسازی مصرف مرغ‌ های سایز و کوچک ‌تر صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بر لزوم فعال‌ سازی کمیته فنی «ارتقای سلامت محصولات غذایی با منشا دامی در زنجیره تامین، تولید و واردات» به منظور پیگیری موضوع تا حصول نتیجه، تاکید کرد.

تاکید بر تولید مرغ سایز

در این جلسه، ضمن تبادل نظر اعضای حاضر در جلسه، مشخص شد که احیای مرغ لاین ایرانی آرین و در نتیجه آن، افزایش تولید مرغ سایز (وزن ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم)، به دلیل سالم‌ تر بودن، از اولویت ‌های امنیت و ایمنی غذایی جامعه است.

این نشست با توجه به وظیفه دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در هماهنگی و تسهیل همکاری ‌های بین ‌بخشی در اجرای سیاست ‌ها و برنامه‌ های مشترک، با حضور صاحبنظران برای ارتقای سلامت محصولات غذایی با منشا دامی در زنجیره تامین، تولید و واردات و به ویژه موضوع سلامت مرغ سایز، برگزار شد.

کد خبر 5120757

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی سلامت تغذیه سالم ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری علیرضا زالی سازمان نظام پزشکی آلودگی هوا سلامت روان سرطان سینه درمان ناباروری مرکز طبی کودکان شهدای سلامت ارتقای سلامت مرغ سایز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران بر ضرورت توسعه زنجیره ارزش صادرات فرهنگ مصرف آبزیان از مازندران به سایر استان های کشور در راستای افزایش سرانه مصرف این محصول تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تولید آبزیان در مازندران یکی از زنجیره های مهم تولیدات این استان به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: مازندران در حوزه آبزیان مستعد است و از معدود استان های ساحلی به شمار می رود که متمرکز به صید نشده و در حوزه آبزی پروری رتبه اول را دارد و این به معنای توجه به ظرفیت های خدادادی درکنار بسترسازی برای افزایش تولید محصول است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های شیلات در استان های شمالی که علاوه بر تولید در دریا، در زنجیره ارزش پایانه صادراتی و مصرف خانوار نیز برنامه ریزی های لازم را صورت داده اند، باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در تحقق برنامه های کلان مانند سند امنیت غذایی و برنامه هفتم توسعه یکی از ماموریت های اصلی توسعه دریامحور مورد تاکید مقام معظم رهبری و در کنار آن نقش آفرینی مستقل از فعالیت از دریا بر پایه تولید در مزیت دریایی است.

حسینی با اشاره به اینکه جهش تولید با مشارکت مردمی ماموریت اصلی شیلات به شمار می رود، یادآور شد: استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری مورد توجه است و از آنجایی که اکثر مردم کشور، ماهی را ماهی شمال می دانند باید آموزش مصرف ماهی از مازندران توسعه یابد.

وی اذعان کرد: مصرف یک محصول به نوعی مصرف یک فرهنگ به شمار می رود، از این رو در مازندران تاکید داریم که در زنجیره ارزش صادرات فرهنگ مصرف ماهی و به همراه تربیت نیروی انسانی لازم در این حوزه برای سراسر کشور برنامه ریزی شود.

کد خبر 6093261

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان