Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@22:15:43 GMT

زیانی که ثروتمندترین فرد جهان در یک روز دید

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۴۴۷۹

زیانی که ثروتمندترین فرد جهان در یک روز دید

ایلان ماسک، مالک شرکت خودروسازی تسلا بعد از مدت کوتاهی که عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد، طی یک روز تقریبا ۱۴ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد و دوباره دومین فرد ثروتمند جهان شد.

سهام شرکت وی که سازنده خودرو‌های الکتریکی است، روز دوشنبه حدود ۸ درصد کاهش یافت و ثروت خالص ماسک را با ۱۳.۵ میلیارد دلار کاهش، به ۱۷۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیارد دلار رساند.

بر اساس برآورد‌های فوربس، ماسک پس از آنکه جمعه هفته گذشته از جف بزوس، مدیر عامل شرکت آمازون، پیشی گرفت و ثروتمندترین فرد جهان شد، دوباره بعد از مدت کوتاهی به رده دوم ثروتمندان جهان بازگشت.

او اکنون حدود ۶ میلیارد دلار از بزوس که دارایی خالص وی ۱۸۲.۱ میلیارد دلار است، عقب‌تر است. سهام آمازون نیز روز دوشنبه بیش از ۲ درصد کاهش یافت و ثروت خالص بزوس را ۳.۶ میلیارد دلار کاهش داد.

در طول سال ۲۰۲۰، در حالی که شرکت تسلا دستاورد‌های مختلفی را تحت مدیریت ماسک به لحاظ درآمد و سرمایه بازار کسب کرد، وی چندین بار حق تقدم سهام به ارزش میلیارد‌ها دلار به عنوان پاداش دریافت کرد.

به نظر می‌رسد ماسک واجد شرایط ۸.۴۴ میلیون سهام حق تقدم دیگر به ارزش حدود ۶.۲۵ میلیارد دلار می‌باشد، اما نشریه فوربس هنوز این حق تقدم‌ها را در محاسبات دارایی ماسک نیاورده چرا که هیئت مدیره تسلا به طور رسمی آن‌ها را تأیید نکرده است.

با وجود افت دارایی ماسک در روز دوشنبه، او هنوز هم حدود ۲۰ میلیارد دلار ثروتمندتر از سومین فرد ثروتمند جهان یعنی برنارد آرنو، سرمایه دار فرانسوی است (ارزش دارایی او ۱۵۴.۶ میلیارد دلار است).

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایلان ماسک خودرو سازی ثروتمندترین فرد جهان شرکت آمازون پارسی خبر میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتطارات تورمی کم شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا فرزین اظهار کرد: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است.

وی افزود: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام بانک مرکزی، فرزین گفت: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر ‎کاهش انتظارات تورمی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتطارات تورمی کم شد
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل