Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:45:22 GMT

تولید دیررس‌ترین رقم پسته کشور در رفسنجان

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۴۶۸۹

تولید دیررس‌ترین رقم پسته کشور در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، این شهرستان مهد پسته دنیاست و قطب تولید پسته کشور به‌شمار می‌رود.

معمولا زمان برداشت پسته، نیمه دوم شهریورماه است و رقم‌های خاصی در این شهرستان طی سالیان دور تاکنون تولید شده که البته بعضی ارقام شگفت‌آور هم هستند، از جمله رقم رضایی زودرس که تیرماه برداشت می‌شود و رقم دیررس پوست پیازی که در دی ماه برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس حاج‌عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار کرد: پسته معروف به پوست پیازی یا بیاضی از ارقام پسته‌ای است که به دلیل تحمل بالای هوای سرد زمان برداشت آن در دی‌ماه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان بیان کرد: با وجود ریزش برگ‌ها و سرمای پاییز و زمستان، میوه‌های این رقم به رشد خود ادامه داده و  می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: این رقم دیررس به دلیل ماندگاری طولانی و رنگ زیبا برای بازار تازه‌خوری در دنیا کم‌نظیر بوده که بیان‌گر ژرم‌پلاسم غنی پسته ایران است.

حاج‌عبداللهی با اشاره به اینکه از این رقم در حال حاضر در ایستگاه شماره 2 تحقیقات پسته داریم، عنوان کرد: این پسته درصد پوکی بسیار بالایی دارد و در سطح زیر کشت کمی تولید می‌شود.

انتهای پیام/80016/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: پسته رفسنجان جهاد کشاورزی دیررس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: از ضروریات شکوفایی اقتصاد پسته این است که با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان، زنجیره ارزش این محصول تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، امیر حسن‌زاده در ششمین گردهمایی فعالان صنعت پسته ایران به میزبانی مشهد، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیران استان، شورای عالی پسته با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان دولتی پشتیبان کشاورزان و تاجران هستند، افزود: ۱۳ استان کشور در کشت و تولید محصول پسته فعالیت دارند و میز پسته باید در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: تولیدکنندگان پسته در بالادست و پایین دست با یکدیگر زنجیره نشده‌اند و از ضروریات شکوفایی اقتصاد این محصول ارزشمند این است که با کمک خود تولیدکنندگان و صادرکنندگان این زنجیره تکمیل شود.

وی افزود: مدیران استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و تاجران، رایزنی‌های بسیاری انجام داده‌اند و در مسیر رفع آن‌ها می‌کوشند.

کد خبر 748034

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • رشد تولید گندم در استان یزد