Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از   شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در گفت و گویی تلفنی با دعوت از عبدالرزاق داوود مشاور نخست وزیر و وزیر صنعت، بازرگانی، نساجی، تولید و سرمایه‌گذاری پاکستان برای حضور در نهمین نشست کمیته مشترک تجاری دو کشور در تهران، ابراز امیدواری کرد که با امضای تفاهم نامه‌ها و توافقنامه‌های مشترک در این نشست، همکاری‌های میان دو کشور توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تعیین هر چه زودتر زمان برگزاری نهمین نشست کمیته مشترک تجاری دو کشور را خواستار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در ادامه با اشاره به تصویب مصوبات مربوط به مبادلات مرزی در مجلس شورای اسلامی ایران علاقه مندی کشورمان را برای توسعه مبادلات با پاکستان در حوزه مرز‌ها اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مرز ریمدان-گبد به عنوان دومین مرز رسمی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که با توافق طرفین به زودی شاهد گشایش مرز سوم میان دو کشور و توسعه مراودات بیشتر نیز باشیم.

مذاکرات موافقتنامه تجارت آزاد نهایی شود

رزم حسینی تاکید کرد که با برگزاری نهمین کمیته مشترک و رایزنی‌های انجام شده، مذاکرات موافقتنامه تجارت آزاد نهایی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان همچنین با اشاره به مذاکرات قبلی در خصوص تهاتر کالا میان دو کشور، گفت: در مقابل صادرات برق، از کشور پاکستان برنج می‌توانیم وارد کنیم که این مهم منتظر تصویب در دستگاه‌های مرتبط در پاکستان از جمله بانک مرکزی این کشور است.

دعوت از سرمایه گذاران پاکستانی برای فعالیت در مرز میرجاوه یا چابهار

رزم حسینی با یادآوری ظرفیت تجار توانمند در پاکستان، آمادگی کشورمان را برای دعوت از سرمایه گذاران و تجار پاکستانی برای سرمایه گذاری در مرز میرجاوه یا مناطق آزادی همانند چابهار اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیری که بر کاهش مبادلات تجاری میان دو کشور و تمامی کشور‌های دنیا داشته است، گفت: انشالله نهمین کمیته مشترک تجاری دو کشور سرآغاز دور جدیدی از همکاری‌ها برای گسترش مبادلات باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان خواست تا معاونان دو طرف در سطح ملی و دو استاندار در سطح محلی مذاکرات مجازی را برای تهیه پیش نویس تفاهم نامه‌ها و توافقنامه‌ها برای نشست آتی دو طرف آماده کنند.

پربیننده ترین کاهش 60درصدی فروش دوربین‌های مداربسته کاهش تقاضا برای خرید برنج در همه دولت‌ها نرخ ارز دستوری داشته‌ایم/ باید متناسب با شرایط کشور تصمیم بگیریم مذاکره با ۲کشور برای تجارت آزاد آغاز شد آزادسازی منابع ارزی ایران در ترکیه همچنان ابهام دارد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و پاکستان پاکستان سرمایه سرمایه گذاری ویروس میان دو کشور کمیته مشترک وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز شنبه (۸ اردیبهشت) مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با حضور هیأت همراه دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند که وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به برگزاری این نشست، گفت: امروز با وزیر حمل و نقل کوبا، راجع‌به موضوعات اصلی دریایی و هوایی مورد مذاکره قرار گرفت که طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با شرکت واگن پارس قراردادی در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌های این کشور منعقد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چندین درخواست وزیر حمل و نقل کوبا در حوزه حمل و نقل دریایی، گفت: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه‌جایی بارهای خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این مذاکره مقرر شد، پیوند خواهر خواندگی میان دو بندر مهم کشورهای ایران و کوبا منعقد شود تا فعالین اقتصادی و شرکت‌های حمل و نقل دریایی کوبا بتوانند از تسهیلات بندری ایران بهره‌مند شوند؛ البته ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس، در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران فرصت بسیار خوبی خواهد بود.

بذرپاش با اشاره به درخواست‌های همتای کوبایی برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، گفت: مقرر شد، نیازمندی‌های ایشان در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

کد خبر 6090293 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست