Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه شنبه) در واکنش به ادعاهای بی اساس وزیر خارجه آمریکا و مرتبط کردن القاعده به ایران در توئیتر خطاب به «مایک پامپئو» نوشت: همه تروریست‌های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوبت در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به قرار گرفتن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریست از سوی آمریکا نیز اشاره کرده و نوشت: از قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم تا از طبقه بندی خارج کردن‌های خیالبافانه و ادعاهای ارتباط ایران با القاعده، آقای «دروغ می‌گوییم، فریب می‌دهیم، دزدی می‌کنیم» به شکل رقت باری در حال به پایان رساندن دوران فاجعه بار وزارت خارجه اش با دروغ‌های جنگ طلبانه است.

ظریف عنوان کرد: کسی دیگر فریب نمی‌خورد. همه تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب پامپئو در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا امشب در اظهاراتی بی پایه و اساس، ایران را پایگاه القاعده خواند و مدعی شد که تعداد زیادی از اعضای القاعده بعد از ۱۱ سپتامبر به ایران پناه برده اند.

گفتنی است پیش از این نیز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم را شدیدا محکوم و اعلام کرد: هیچ کشوری به ویژه آمریکا حق مداخله در امور داخلی کوبا یا امر و نهی کردن در زمینه برقراری روابط این کشور آزاد با یک کشور آزاد دیگر را ندارد.

در حالی که دولت پیشین آمریکا به ریاست «باراک اوباما» کشور کوبا را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج کرد، اما دولت «دونالد ترامپ» در واپسین روزهای خود این اقدام را به عقب برگرداند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای به نقل از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: «دولت ترامپ از ابتدا روی مقابله با مداخله [کوبا] در ونزوئلا و دیگر بخش‌های نیم‌کره غربی و جلوگیری از رسیدن منابع به رژیم کاسترو تمرکز کرده بود، [منابعی] که آن‌ها را برای سرکوب مردمش در داخل استفاده می‌کرد. با این اقدام، ما بار دیگر دولت کوبا را پاسخگو خواهیم کرد و پیام شفافی می‌دهیم مبنی بر اینکه رژیم کاسترو باید حمایتش از تروریسم بین‌المللی را پایان دهد».

در این بیانیه با متهم کردن دولت کوبا به برخی اقدامات ادعایی، آمده است: «اقدام امروز، کوبا را تحت تحریم‌هایی قرار می‌دهد که اشخاص و کشورهایی را که با آن تجارت‌های مشخصی انجام دهند، تنبیه می‌کند، حمایت‌های خارجی آمریکا [از کوبا] را محدود کرده، فروش و صادرات تسلیحات را ممنوع کرده و کنترل‌های خاصی روی صادرات ابزارهایی که استفاده دوگانه دارند قرار می‌دهد»

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1087440 برچسب‌ها محمد جواد ظریف مایک پامپئو 11 سپتامبر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمد جواد ظریف مایک پامپئو 11 سپتامبر کشورهای حامی مایک پامپئو ۱۱ سپتامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب ایران با حضور فوق‌ستاره
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد