Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:50:43 GMT

گروه حقوق بشری: اسرائیل یک رژیم آپارتاید است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۵۲۱۶

گروه حقوق بشری: اسرائیل یک رژیم آپارتاید است

به گزارش ایرنا از شبکه سی ان ان، گروه حقوق بشری بتسلیم در بیانیه ای نوشت که اسرائیل یک رژیم آپارتاید است که برای تقویت برتری یهودیان بر فلسطینیان اختصاص داده شده است.

براساس بیانیه بتسلیم، بیش از ۱۴ میلیون نفر تقریبا نیمی از آنها یهودی و نیمی دیگر فلسطینی، بین رود اردن و دریای مدیترانه تحت یک قانون واحد زندگی می کنند و آن پیشرفت و تقویت برتری یهودیان بر فلسطینی ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه حقوق بشری بتسلیم بر این باور است که رژیم صهیونیستی تبعیض علیه غیر یهودیان را در مناطق خود اعمال کرده است.

در هفته‌های اخیر اسرائیل برنامه‌های ساخت و ساز صدها واحد مسکونی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین  پیش از این که بایدن رسماً روی کار آید، تصویب کرده است.

رژیم اشغالگر قدس در هفته‌های اخیر که حامی اصلی اقدامات غیرقانوی آنها «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست خورد، تحرکات خود در تخریب منازل فلسطینیان و دستگیری جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری را شدت بخشیده‌اند.

وزارت خارجه فلسطین نیز چند روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در واپسین روزهای ریاست جمهوری ترامپ اقدامات خود را برای گسترش شهرک‌سازی‌ها افزایش داده است.

احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیر قانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

برچسب‌ها تل آویو رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو رژیم صهیونیستی فلسطین تل آویو رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور رژیم صهیونیستی شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرک‌نشینان صهیونیست امشب نیز به تظاهرات اعتراضی خود علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در «تل‌آویو» دست به تظاهرات زده و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شده‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک‌نشینان معترض خیابان «بیگن» تل‌آویو را برای فشار جهت اقدام برای خارج‌کردن اسیران صهیونیست از نوار غزه مسدود کرده‌اند.

علاوه بر این خبرنگار الجزیره گزارش داد که ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست در اعتراض به اظهارات نتانیاهو در خصوص حمله به رفح دست به تظاهرات زده‌اند.

همچنین خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه خواهان نشست فوری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اطلاع از رویکرد جدید توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فون درلاین: حمله نظامی اسرائیل به رفح کاملاً غیرقابل‌قبول است
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است