Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر در نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نوشتند: دانشگاه ملایر وضعیت آموزشی و پژوهشی مناسبی نسبت به تعداد اعضای هیئت علمی‌ ندارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر در نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نوشتند: با توجه به حضور تعداد زیادی عضو هیئت علمی جوان و با انگیزه در دانشگاه ملایر -حداقل ۱۵۰ هیئت علمی- متاسفانه مطابق با اسناد موجود در رتبه بندی ISC، وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه اصلا قابل قبول نبوده و بسیار جای نگرانی دارد، در حالی که برخی دیگر از دانشگاه‌هایی که تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجوی کمتری از دانشگاه ملایر دارند وضعیت به مراتب بهتری نسبت به این دانشگاه داشته که ما علت آن را ضعف سیاست گذاری و مدیریتی در این حوزه‌ها می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛   سلام علیکم   با سلام و صلوات بر پیامبر اکرم (ص) و عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی، همانگونه که مستحضر هستید، تولید علم و دانش بزرگترین عامل پیشرفت کشور و تنها راه حل برون‌رفت از مشکلات مختلف کشور در حوزه‌های گوناگون از جمله اقتصاد است و چشم امید امام خامنه‌ای عزیزمان و ملت شریف ایران به تولید و تکمیل چرخه علمی کشور بوده و به همین دلیل مراکزی که مسئول این امر مهم به شمار می‌آیند از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

امروزه نیز دانشگاه‌ها باید به ایفای این نقش حیاتی پرداخته و با تربیت صحیح جوانان که به راستی سرمایه‌های گرانبهای این مرز و بوم هستند، راهگشای مسیر تولید علم، دانش و ترقی باشند، اما متاسفانه مشکلات عدیده‌ای که وجود دارد بعضا دانشگاه‌ها را از انجام این کار واداشته است که در ادامه به برخی از مشکلات موجود در دانشگاه ملایر اشاره می‌کنیم و از شما به عنوان عالی‌ترین مسئول مربوطه خواستار پاسخگویی و رسیدگی به این مسائل هستیم تا دانشگاه ملایر نیز بتواند نقش واقعی خود را در مسیر پیشرفت و اعتلای کشور ایفا نماید.

۱ - با توجه به حضور تعداد زیادی عضو هیئت علمی جوان و با انگیزه در دانشگاه ملایر -حداقل ۱۵۰ هیئت علمی- متاسفانه مطابق با اسناد موجود در رتبه بندی ISC، وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه اصلا قابل قبول نبوده و بسیار جای نگرانی دارد، در حالی که برخی دیگر از دانشگاه‌هایی که تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجوی کمتری از دانشگاه ملایر دارند وضعیت به مراتب بهتری نسبت به این دانشگاه داشته که ما علت آن را ضعف سیاست گذاری و مدیریتی در این حوزه‌ها می‌دانیم.

۲ - میزان حضور اساتید و اعضای هیئت علمی در دانشگاه بسیار تاسف برانگیز است؛ به طوری که به بهانه ویروس کرونا، تعداد بسیار زیادی از ایشان در دانشگاه در طول یک ماه حضوری کمتر از ۵ روز دارند و نظارتی هم بر آن صورت نمی‌گیرد. البته این مسئله مربوط به دوران کرونا نیست؛ بلکه پیش از آن هم اکثر اساتید حداکثر ۳ روز در هفته در دانشگاه حضور می‌یافتند. همچنین بسیاری از رؤسای دانشکده‌ها و معاونین ایشان در هفته دو یا سه روز هم حضور ندارند. (وقتی برخی از معاونین دانشگاه ساکن این شهرستان نبوده و به مسئولیت خود آنگونه که شایسته است اهمیت نمی‌دهند، از دیگران چه انتظاری می‌رود؟)

۳ _ طی ۱۰ ماه گذشته برای دانشجویان دکترا و تحصیلات تکمیلی دانشگاه که حدودا بیش از هزار نفر می‌باشند، تمهیدات خاصی جهت برگزاری کلاس‌ها اندیشیده نشده و اغلب آزمایشگاه‌های دانشگاه نیز تعطیل می‌باشد و تنها عده انگشت‌شماری به دانشگاه رفت و آمد دارند. بی‌شک انتظاری از آن‌ها وجود ندارد چرا که اساتید و مدیران گروه‌ها و مسئولان دانشکده‌ها حضور کم‌رنگی در دانشگاه دارند و اینگونه تلقی می‌شود که گویا مسئولین مربوطه اهمیتی به موضوع تولید علم نمی‌دهند. افزون بر آن کلیه کلاس‌های دانشجویان حتی کلیه دروس عملی دانشجویان کارشناسی هم به صورت کامل در دو ترم گذشته تعطیل بوده است.

۴ – روزگاری، رتبه فرهنگی دانشگاه ملایر جزو برترین رتبه‌های این حوزه در کشور بوده است، اما به علت عدم برنامه‌ریزی و عدم تعهد و توجه مدیران دانشگاه به بحث مهم فرهنگی که حضرت امام خامنه‌ای آن را یک اصل مهم در دانشگاه‌ها برشمرده‌اند، در سه سال اخیر این حوزه نیز به شدت افت کرده به طوری که در حال حاضر جزو آخرین دانشگاه‌ها در زمینه فرهنگی می‌باشد.

۵ - طبق اعلام ریاست محترم دانشگاه، این دانشگاه با کسری بودجه چندین میلیارد تومانی روبروست. لطفا بررسی بفرمائید، این ضعف مدیریتی در بخش مالی دانشگاه از کجا نشأت گرفته است؟ در یک سال گذشته بخاطر عدم حضور دانشجویان، دانشگاه از لحاظ هزینه‌های دانشجویی عملا هزینه‌ای نداشته است، یعنی اگر دانشگاه می‌خواست هزینه‌های میلیاردی حضور دانشجویان در دانشگاه را تامین کند، حتما با یک فاجعه بزرگ روبرو می‌شد.

۶ - وجود پروژه‌های عمرانی مختلف در دانشگاه که چند سال است در دست اقدام بوده و هنوز هم به بهره‌برداری نرسیده‌اند نیز از دیگر مسائل نگران کننده است.

٧ - با توجه به اینکه دانشگاه اقدام به حذف رفاهیات و همچنین حذف اضافه‌کاری‌های کارمندان نموده است، وضعیت مالی کارمندان دانشگاه نیز نابسامان بوده که میزان بالای تورم کشور در کنار این امر ناراحتی و نارضایتی آنان را به دنبال داشته است.

این‌ها تنها چند مورد از مشکلات دانشگاه ملایر می‌باشد که در صورت عدم رسیدگی به آن‌ها شاهد اضمحلال سرمایه‌های انسانی و مادی کشور خواهیم بود و حضرتعالی به عنوان خادم این ملت باید پاسخگوی این مشکلات در پیش‌گاه خداوند و مردم رنج‌کشیده کشور باشید. به امید خداوند منتظر اقدامات مقتضی حضرتعالی و سایر مسئولین در جهت رفع این مشکلات و جبران خسارت به سرمایه‌های کشور هستیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

جامعه‌اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر
تشکل دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه ملایر
هیئت دانشجویی منتظران ظهور دانشگاه ملایر

رونوشت:
- دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
- جناب آقای دکتر هادی بیگی نژاد نماینده محترم شهرستان ملایر
- جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه نماینده محترم شهرستان ملایر
- جناب آقای دکتر سایوند ریاست محترم دانشگاه ملایر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی همدان دانشگاه ملایر وزیر علوم تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه ملایر وضعیت آموزشی دانشگاه ها جناب آقای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری

 علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب استادان نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیئت علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم تأکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیئت علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیئت علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ نفر از استادان نمونه خانم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس