Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@19:42:41 GMT

نزولی شدن نرخ بیکاری در قم

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۶۰۵۹

نزولی شدن نرخ بیکاری در قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به نرخ صعودی بیکاری در ۶ ماهه نخست سال گفت: از پاییز تاکنون روند بیکاری در استان نزولی بوده و کمتر از میانگین کشوری بوده است.

مصطفی کاویانی امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره آخرین آمار اشتغال قم با ذکر این مطلب که نرخ بیکاری تا قبل از شیوع کرونا در بهار و تابستان ۹۹ نزولی بوده است، گفت:  با توجه به شیوع کرونا و اینکه قم بیش از ۶۰ درصد شاغلین آن در بخش خدمات هستند برای نخستین بار از متوسط کشوری بالاتر رفت و به ۱۱ و نیم در تابستان رسید البته این آمار در پاییز به ۸ درصد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در پاییز ۹.۴ است افزود: در آمار بیمه‌شدگان نیز تا اسفند ۹۸ روند رو به رشد داشتیم، بعد از شیوع کرونا کاهش ناگهانی تا اردیبهشت مشاهده می‌شود اما مجدد این رقم از اردیبهشت رو به رشد رفت، در مهر ۹۹ بر اساس آخرین آمار به بیش از ۱۳۴ هزار نفر رسید و همچنان روند صعودی است.

وی به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: ۶ میلیارد و ۶۳۴ میلیون تومان به ۸ تعاونی‌های روستایی تسهیلات پرداخت‌شده است.

همچنین در این جلسه عباس جوشقانیان قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم نیز با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: پرداخت تسهیلات در کمیته امداد متفاوت است، طرح‌ها باید از استان به مرکز ارسال و پس از تائید مورد پیگیری قرار می‌گرفت، ازآنجاکه عمده درخواست‌ها در حوزه دامداری بود و ما در این زمینه محدودیت داشتیم.

وی افزود: تلاش کردیم که برای استان جذب صددرصدی انجام شود اما برای جابجایی و جذب از دیگر استان‌ها این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد گفت: ۱۵۱۵ طرح اشتغال در قم با ۵۴ میلیارد تومان اجراشده که هزار و ۱۲۳ طرح در شهر و ۳۹۲ طرح در روستاهای استان بوده است.

به گفته قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم، تاکنون ۵۶ درصد معادل ۳۸ میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/003D31

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قم بیکاری کمیته امداد استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی سمیرم در جلسه کارگروه اشتعال شهرستان گفت: این تسهیلات براساس طرح‌های اشتغال پایدار به منتقاضیان داده می‌شود.
غلامحسین صابری، میزان اعتبار تسهیلات اشتغال ۱۴۰۲ را دویست و دو میلیارد تومان دانست و افزود: سال گذشته تعدادی از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات نشدند که بانک‌ها امسال موظف به ارائه خدمات به آنها هستند.
شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل