Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیفیت پایین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کیفیت خوب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عصر ایران؛ زینب رحیمی ــ همزمان با آلوده شدن هوای پایتخت و تعدادی از کلانشهرهای ایران، یک درخواست ضد محیط زیستی به دست دولت رسیده است.
آلودگی هوا، راه نفس کشیدن را در بیشتر شهرهای ایران مسدود کرده، با این وجود سازندگان موتورسیکلت به دنبال تعویق در اجرای قانون هوای پاک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماده ۴ قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ و تبصره این ماده تاکید دارد که کلیه وسایل نقلیه باید به استاندارد روز دنیا ارتقا یابند، بنابراین صنعت موتورسیکلت باید از ابتدای سال ۱۴۰۰ موتورسیکلت‌های با استاندارد یورو۵ وارد بازار کند اما این صنعت زیر بار اجرای قانون نمی‌رود.
ماه قبل (آذرماه ۱۳۹۹) وزیر صنعت طی نامه‌ای به اسحاق جهانگیری –معاون اول رئیس جمهور- خواستار تعویق چهار ساله در اجرای ارتقای استانارد موتورسیکلت‌ها به یورو۵ شد. درخواستی که تاکنون با مخالفت عیسی کلانتری –رئیس سازمان حفاظت محیط زیست- قرار گرفته است.
درخواست صنعت موتورسیکلت برای تعویق چهار ساله در اجرای قانون هوای پاک احتمالا به زودی در دولت بررسی می‌شود اما قبل از موافقت با این درخواست باید هشیار باشد که سازندگان موتورسیکلت دلایلی را برای این خواسته مطرح‌ کرده‌اند که حتما نیاز به راستی‌آزمایی دارد.
عدم آمادگی چینی‌ها برای تولید قطعات مورد نیاز برای موتورسیکلت یورو۵ و نبود آزمایشگاه‌هایی برای آزمون آلایندگی یورو۵ در ایران مهمترین دلایلی است در نامه وزارت صنعت به دولت مطرح شده است.
گزارش پیش رو ضمن صحت سنجی دلایل صنعت موتورسیکلت برای تاخیر در ارتقای استاندارد موتورسیکلت‌ها، به این سئوال جواب داده که آیا امکان تولید موتورسیکلت یورو۵ در شرایط کنونی و با بهره‌برداری از دانش داخلی وجود دارد یا خیر؟

لینک کوتاه: asriran.com/003D0S

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلودگی هوا صنعت موتورسیکلت قانون هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا

گزارش جدید «انجمن ریه آمریکا» از «کیفیت هوا» در ایالات مختلف این کشور نشان می‌دهد افزایش حجم آلاینده‌های کشنده طی ۲۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایسنا، در گزارش ۲۰۲۴ این سازمان تاکید شده است مردمِ ایالات متحده طی ۲۵ سال گذشته بیشترین تعداد روزهایی با هوای «بسیار ناسالم» و «خطرناک» را به دلیل افزایش انتشار آلودگی ناشی از ذرات معلق تجربه کردند.

همچنین در مجموع این گزارش نشان می‌دهد که ۱۳۱ میلیون نفر (۳۹ درصد) در مناطقی با سطوح ناسالم آلودگی هوا زندگی می کنند.

گزارش امسال شامل جدیدترین داده‌های کیفیت هوای تضمین‌شده از سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ میلادی و به‌روزرسانی شده است تا استاندارد سالانه آلودگی ذرات جدید را که آژانس حفاظت از محیط‌ زیست ایالات متحده (EPA) در فوریه ۲۰۲۴ نهایی کرد، منعکس کند.

«هارولد ویمر»، رئیس و مدیرعامل انجمن ریه آمریکا در این باره گفت: ما از ۲۵ سال گذشته تاکنون که این تحقیق را دست گرفتیم در زمینه پاکسازی هوا پیشرفت‌هایی داشتیم که بخش عمده ای از آن به دلیل اجرای قانون هوای پاک است با این حال، زمانی که تهیه این گزارش را شروع کردیم، تیم ما هرگز تصور هم نمی کرد که در این بازه زمانی بیش از ۱۳۰ میلیون نفر همچنان هوای ناسالم تنفس می کنند.

وی افزود: تغییرات اقلیمی نیز در این زمینه بی تاثیر نیست. هر روز که سطوح ناسالم ازن یا آلودگی ذرات معلق وجود دارد به این معنی است که شخصی – کودک، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو یا مادر – در تقلای نفس کشیدن است. ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که همه هوای سالم تنفس می‌کنند.

همچنین این گزارش نشان داد از هر ۱۰ نفر تقریبا چهار نفر در منطقه ای زندگی می کنند که حداقل در یک معیار آلودگی هوا امتیاز منفی دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی انجمن ریه آمریکا، آلودگی هوا با ذرات ریز که به عنوان PM۲.۵، آلودگی ذرات یا دوده نیز شناخته می شود، می تواند کشنده باشد. این ذرات از آتش سوزی جنگل ها، اجاق های چوبی، نیروگاه های زغال سنگ، موتورهای دیزل و منابع دیگر می آیند. این ذرات میکروسکوپی می توانند حملات آسم، حملات قلبی و سکته مغزی را تحریک کرده و باعث سرطان ریه شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اختصاصی: بردیا مصدوم شد، نظر صابر تغییر کرد!
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • چمبر تست دما و رطوبت چیست؟
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا