Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  تسنیم، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از نشست بررسی علل آلودگی هوا که در این کمیسیون و با حضور اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس، برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون دو گزارش در مجالس هفتم و دهم درباره اشکالات هوای پاک و علل آلودگی هوا تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد دامنه آلودگی هوای کلانشهرها از مرکز کلانشهرها در حال عبور و به شهرهای اطراف رسیده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه نظارت بر آلودگی هوا و مسئولیت در قبال تنفس شهروندان متولی‌های خاص دارد، گفت: به نظرم سازمان برنامه و بودجه وظیفه بسیار مهمی در این زمینه دارد.

پژمان‌فر تصریح کرد: روزی یک سرباز در میدان جنگ بود و تیر نمی‌زد، فردی از کنارش رد شد و گفت چرا تیر نمی‌زنی، گفت به هزار و یک دلیل، از او خواسته شد که یک دلیل را عنوان کند، او گفت یک دلیل من آن هست که فشنگ ندارم، به نظرم سازمان برنامه و بودجه چنین وظیفه‌ای دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به گفت‌و‌گوی خودش با رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: آقای نوبخت می‌گوید وزارتخانه‌ها به تنها چیزی که توجه نمی‌کنند، برنامه‌ها و تکلیف‌شان است؛ یعنی اولین چیزی که ادارات و سازمان‌های مختلف در بودجه مشخص می‌کنند، دستمزد خودشان، کارکنان‌شان و هزینه‌هایشان است.

وی اضافه کرد: در واقع سازمان‌ها هیچ مسئولیتی در قبال ارائه برنامه‌های مشخص به سازمان برنامه و بودجه و گرفتن اعتبار مشخص از این سازمان‌ها احساس نمی‌کنند. مشکل دیگر ما آن است که سازمان‌ها بابت تکالیف و وظایف‌شان از سازمان برنامه و بودجه درخواست بودجه نمی‌کنند و اولین چشم‌انداز آن‌ها به بودجه دستمزد کارکنان و هزینه‌هایشان است.

رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس در پایان خاطرنشان کرد:گزارش‌های ما نشان می‌دهد بعضی نیروگاه‌ها از گازوئیلی استفاده می‌کنند که از مازوت بدتر است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)

عصر ایران _ دو سیل ویرانگر در حدود دو ماه بلوچستان را به زیر آب برد. حالا در بعضی مناطق آب یا قطع است یا بو می‌دهد. بعضی روستاها کاملا در زیر گل دفن شده‌اند. آسمان ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر در 50 سال گذشته تا این حد نباریده بود.

گزارش را اینجا ببینید

 

مردم در سیل گرفتار شدند و امداد وجود نداشت پس خودشان دست به کار شدند و به داد هم رسیدند. جاده‌ها بیشترین آسیب را دیده‌اند. گفته شده راه‌ها تا 70 درصد تخریب شده‌اند. به همین دلیل ممکن است هنوز خبری از وضعیت مردم بسیاری روستاها منتشر نشده باشد.

گفته شده بیش از 10 نفر کشته شده‌اند اما احتمالا این آمار دقیق نیست. بسیاری از مردم جنوب بلوچستان فقیرند و حالا خانه و لوازم زندگی و محصولات کشاورزی خود را هم از دست دادند. با توجه به محرومیت منطقه معلوم نیست این خسارات کی جبران شود. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم) نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم) درخواست تلخ کودکان سیل زده برای داشتن دمپایی (فیلم)

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان