Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@16:28:33 GMT

تلاشی برای زنده ماندن نیروهای خلاق

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۶۳۹۰

تلاشی برای زنده ماندن نیروهای خلاق

ظهر دیروز نشست خبری جشنواره «هنر زنده است» با حضور بهروز غریب‌پور (رئیس شورای سیاست‌گذاری و دبیر بخش تئاتر)، مازیار رضاخانی (مدیر جشنواره و عضو شورای سیاست‌گذاری)، کمال تبریزی (دبیر بخش سینما)، فردین خلعتبری (دبیر بخش موسیقی)، سیف‌الله صمدیان (نماینده بخش دیجیتال آرت) و حضور مجازی محمود کلاری (دبیر بخش دیجیتال آرت) و رضا کیانیان عضو شورای سیاست‌گذاری در پردیس تئاتر باغ کتاب تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار باوزیر
در این نشست بهروز غریب‌پور با اشاره به دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وزیر و دیگر مسئولان وزارت ارشاد از استقبال سیدعباس صالحی از برگزاری جشنواره‌ای خصوصی بدون تکیه بر احکام انتصابی سخن گفت و به این نکته تأکید کرد که ما سعی کردیم در این دوران سخت و مسدود کننده آستین بالا بزنیم و کاری را بکنیم که فضای هنری نیاز دارد. به گزارش خبرنگار «ایران» ، غریب‌پور با اشاره به اثرگذاری رسانه‌ها در پخش خبر فراخوان این جشنواره نیز گفت اولین شرکت کننده ما که ثبت نام کرد، دخترخانمی از سیستان و بلوچستان است که با یک انیمیشن شرکت کرده و بی‌شک هدف ما ارتباط تعاملی با مخاطب است.
در جست وجوی نتیجه متفاوت
 در بخش دیگری از این نشست کمال تبریزی (دبیر بخش فیلم جشنواره) هم با تأکید به این نکته که ما و گروه دوستانی که در این جشنواره حاضر هستند، همه در حال کاری هستیم که فکر می‌کنم نتیجه آن نسبت به جشنواره‌های دیگر متفاوت باشد، گفت: «تمرکز ما در بخش سینما روی جوان‌هاست. استعدادهایی که شاید نتوانند در جشنواره‌های دیگر دیده شوند. البته این به معنای آن نیست که کسان دیگر نمی‌توانند در این رویداد شرکت کنند. ما قطعاً حضور پیشکسوتان را هم پذیرا هستیم.» او افزود: «سعی ما این است که کمتر به رقابت بپردازیم و بیشتر روی بررسی فیلم‌ها تمرکز کنیم. این جشنواره فرصتی برای نمایش آثار است. اخیراً بعد از سال‌ها مشخص شد که یکی از فیلم‌های من نباید به توقیف می‌رفت. در صورتی که اگر فرصت نمایش به آن داده می‌شد این همه سال توقیف نمی‌شد. »
جای برای نادیده‌ها رضاکیانیان
رضا کیانیان عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره هم در ادامه این نشست با بیان اینکه «امیدوارم در قرن آینده هم باهم کار کنیم» صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد که «این جشنواره اجازه می‌دهد کسانی واردش شوند که هیچ وقت دیده نمی‌شوند. چقدر گروه زیرزمینی موسیقی داریم که هیچ کار خلافی انجام نمی‌دهند و بی خودی اسم‌شان زیرزمینی شده؟ یا چه تعداد بچه‌های جوان تئاتر در شهرستان داریم که جایی جز جشنواره فجر برای دیده شدن ندارند؟ یا بچه‌های جوانی که فیلم کوتاه می‌سازند و دیده نمی‌شوند.
و هنر زنده است
فردین خلعتبری نیز در این نشست با اشاره به نقش رسانه‌ها در دیده شدن این رویداد گفت: اگر مطبوعات نباشند جشنواره‌ای شکل نمی‌گیر‌د. به عنوان مثال ما در بخش موسیقی منتقدهای کمی داریم. در صورتی که حضور خبرنگاران و منتقدان بشدت می‌تواند در موسیقی تأثیرگذار باشد. این موسیقیدان در ادامه یادآور شد: «موسیقی غیر مجاز وجود ندارد و جشنواره هنر زنده است و به سمتی می‌رود که همه موسیقی‌ها بتوانند خودشان را عرضه کنند. در عرصه موسیقی حرفه‌ای متأسفانه رقابت اتفاق نمی‌افتد. در صورتی که افراد حرفه‌ای در حوزه‌های دیگر وارد جشنواره‌های مختلف شده و براحتی با جوان‌ها به رقابت می‌پردازند. اما افراد حرفه‌ای در موسیقی زیاد راغب به رقابت به این صورت نیستند. ما برای اینکه  از حضور هنرمندان جوان ولی حرفه‌ای در این جشنواره محروم نشویم، یک بخش غیر رقابتی نیز در این رویداد خواهیم داشت. «سیف‌الله صمدیان» نماینده بخش دیجیتال آرت و از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره هم گفت: من می‌خواهم یک کار غیرمجاز جهانی کنم و اسم هنر هشتم را برای دیجیتال آرت بگذارم. چه بخواهیم و چه نه دیجیتال آرت جای خود را در هنر باز کرده و همه رشته‌های قبل خودش را در دل خود دارد، اما با رویکرد و بازدهی جدید و برای همین خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد و این حرکت کاری کرد که در اولین دوره جشنواره دیده شود. امیدوارم همه کمک کنید تا جشنواره با همه کمبودهایش ادامه‌دار شود.  در بخش دیگری از این نشست نیز محمود کلاری در پیامی ویدئویی از برگزارکنندگان جشنواره تشکر کرد و گفت: «بسیار خوشحال و مفتخرم که دوستانم داوری این بخش دیجیتال آرت را پذیرفتند مثل کامبیز درم‌بخش، ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان و آزاده اخلاقی»
محمود کلاری در ادامه گفت: «تلاش می‌کنیم که نتیجه خوبی حاصل شود گرچه دور اول جشنواره مشکلاتی دارد و در مسیر حرکتش خود را اصلاح خواهد کرد.»
نخستین دوره جشنواره «هنر زنده است» با مشارکت مؤسسه فرهنگی هنری «برداشت آخر» و مجموعه هنری «مربع 11» به شکل رقابتی در شبکه‌های اینترنتی با حمایت مادی بخش خصوصی و حمایت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 10 لغایت 20 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای سیاست گذاری بخش دیجیتال آرت هنر زنده دبیر بخش حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس امسال با مشارکت ۴۰۰ شرکت فناور و نوآور و پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده برگزار خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس امسال با مشارکت 400 شرکت فناور و نوآور و پیش بینی حضور بیش از 100هزار بازدیدکننده برگزار خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس به عنوان بزرگ‌ترین رویداد علمی و فناورانه کشور در حالی به سیزدهمین ایستگاه خود رسیده است که نسبت به دوره‌های پیشین خود، شاهد برگزاری رویدادهای متنوع، برنامه‌های جنبی و متنوع بسیاری در راستای ایجاد فضای تعامل میان شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، صنایع خلاق و متقاضیان عرصه فناوری و نوآوری است.

در سیزدهمین دوره رویداد اینوتکس، بیش از 400 شرکت فناور و مجموعه نوآور حضور دارند و در طول برگزاری این نمایشگاه آخرین دستاوردها و خدمات نوآورانه خود را به مخاطبان ارائه می‌کنند.

نمایشگاه اینوتکس در سال گذشته شاهد حضور بیش از 100 هزار بازدیدکننده بوده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف نمایشگاه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از سال گذشته از این نمایشگاه بازدید کنند.

مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس 1403

توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌ها و نیز معرفی فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری، شبکه سازی و تولید محتوای ناب آموزشی؛ از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه اینوتکس است.

در اینوتکس سیزدهم، بیش از 300 سخنران در چهار رویداد کنفرانسی نمایشگاه اینوتکس حضور دارند و به تشریح سایر برنامه‌ها و رویدادهای این نمایشگاه می‌پردازند. اینوتکس همچنین امسال میزبان رویداد جایزه بین‌المللی فارس Fares awards در حوزه تبلیغات است که میهمانان عالی‌رتبه‌ای را از کشورهای مختلف در خود جای داده است.

حضور صنایع خلاق بر بستر «مانوین»

امسال بستری مناسب برای حضور صنایع خلاق و خانه‌های خلاق و نوآوری در قالب برگزاری اولین دوره رویداد ملی صنایع خلاق کشور به نام مانوین در کنار نمایشگاه اینوتکس فراهم شده است. این رویداد با هدف توجه به صنایع فرهنگی و هویت‌ساز، همزمان با نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود.

در قالب نمایشگاه اینوتکس امسال همچنین به فناوری‌های تحول‌ساز نیز توجهی جدی صورت گرفته شده است و در سیزدهمین دوره‌ آن طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، شاهد رونمایی از ده‌ها محصولی خواهیم بود که برای اولین بار در کشور رونمایی خواهند شد و در ادامه در دسترس صنایع و مردم قرار می گیرند. رویداد استیج به عنوان یکی از بخش های اصلی نمایشگاه اینوتکس 2024 شاهد حضور بیش از 90 سخنران مطرح از بخش خصوصی، عمومی غیردولتی و دولتی است. استیج اینوتکس 2024 با محوریت ورود صنایع بزرگ به حوزه استارتاپی برگزار می شود.

در رویداد ایستگاه آینده نیز با حضور 100 تن از فعالان حوزه نوآوری به آینده بازارها و صنعت‌هایی چون لندتک، لجستیک، هوش مصنوعی، خرده‌فروشی و بلاکچین پرداخته و نقش متغیرهایی چون نسل زد و برند کارفرمایی در این آینده بررسی می شود. اینوتکس به دنبال نمایشی متفاوت و امیدوار کننده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های تیم‌های جوان، نوآور و آینده‌ساز در کشور و جهان است.

نمایشگاه اینوتکس با بیش از 20 رویداد جانبی در تاریخ 18 تا 21 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور بیش از 400 شرکت فناور و نوآور در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • (ویدئو) روایت زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر از ساخت موسیقی متن فیلم «ای ایران»
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • یسنا زنده پیدا شد