بازیگری که از کَلکَل با مادرخواندهاش لذت برده است!
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۶۶۳۵
صراط:
متین ستوده و رویا میرعلمی، دو بازیگر نقشهای ترانه و فرشته در «لیسانسهها» بودند که آب شان در یک جو نمیرفت. کَلکل و تقابل این دو شخصیت، یکی از وجوه طنز این سریال بود که برای مخاطبان تلویزیون جذابیت داشت؛ ماجرای رقابت یک دختر با مادر خواندهاش که سرانجام به خیر و خوشی تمام شد.
به گزارش خبرآنلاین زهرا صلواتی: متین ستوده بازیگری را از کودکی و با سریال «این خانه دور است» آغاز کرد و تا به امروز در سریالهای متعددی از جمله «عملیات ۱۲۵»، «سه دونگ سه دونگ»، «زمانه»، «پروانه»، «میکائیل»، «غیرعلنی» و «دلبران» به ایفای نقش پرداخته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ستوده همچنین در سریال «لیسانسهها» ایفاگر نقش «ترانه»، نامزد مسعود و دختر آقای مهاجر بود. سریال «لیسانسهها» به کارگردانی سروش صحت، اولین حضور جدی ستوده در ژانر طنز به شمار میرود و از این منظر، برای او جایگاه ویژهای دارد. او تاکید میکند که ترانه را خیلی دوست میداشته و به نوعی با او زندگی میکرده است و این شخصیت در سری دوم «لیسانسهها» و «فوق لیسانسهها» پختهتر شده و از آن شمایل معصومانه اولیه فاصله گرفته است.
ستوده حضور پررنگ و تاثیرگذار زنان در «لیسانسهها» را نقطه قوت اصلی این سریال میداند و تاکید میکند این حضور پررنگ برای خودش جذابیت زیادی داشته است. به باور او، شخصیتپردازیهای مناسب و بازیهای واقعی و نگاه جذاب و متفاوت به مشکلات جامعه و جوانان از دیگر شاخصههای سریال «لیسانسهها» است.
این شبها، شبکه آی فیلم ۲، سریال «لیسانسهها» را روی آنتن دارد. به همین مناسبت، گفتوگویی داشتهایم با متین ستوده، بازیگر نقش ترانه در این مجموعه که دیگر بازیگرانش، امیرحسین رستمی، هوتن شکیبا، امیر کاظمی، بهنام تشکر، بیژن بنفشهخواه، کاظم سیاحی، رویا میرعلمی، عزتالله مهرآوران، سیاوش چراغیپور و مهران رجبی هستند.
بازی در سریال «لیسانسهها»، اولین حضور جدی شما در ژانر کمدی بود. از این تجربه راضی هستید؟
بله، تجربه خیلی خوبی بود و خودم کاملاً راضیام. هر بازیگری دوست دارد ژانرهای مختلف را تجربه کند. «لیسانسهها» هم فرصت خوبی بود تا من تواناییهایم را در ژانر طنز نشان دهم.
چگونه به تیم بازیگران «لیسانسهها» پیوستید؟
از طریق آقای جودی که تهیهکننده سریال بودند، به آقای صحت معرفی و برای نقش ترانه با من صحبت شد. با کارهای آقای صحت از قبل آشنایی داشتم و میدانستم که چقدر در کارشان خوب هستند. تیم «لیسانسهها» خیلی حرفهای و کاربلد بودند و نوعی اطمینان خاطر را به وجود میآوردند که نتیجه کار، قابل قبول و تماشایی خواهد شد.
ترانه که شما ایفاگر نقشش در «لیسانسهها» هستید، دختری مهربان و صبور است که با تمام مشکلات زندگی و کمبودها کنار میآید و به خصوص در برابر نامزدش (مسعود) خیلی مدارا میکند. اما وقتی صحبت از ازدواج مجدد پدرش به میان میآید، مخاطب چهره جدیدی از او را میبیند که در عین حال جذاب هم هست.
اتفاقاً به نظرم ترانه در همین سکانسهای اعتراضی و به خصوص کَلکلهایی که با مادرخوانده آیندهاش دارد، بیشتر دیده شد. مردم هم از این وجه شخصیتی ترانه استقبال خیلی خوبی کردند. چالشهای ترانه و فرشته واقعا جذاب شده بود و مردم میخواستند شاهد این لفاظیها باشند. به هر حال، ترانه هم مانند هر دختری، دوست ندارد زن دیگری را به جای مادرش ببیند و ناخودآگاه گارد میگیرد و مقاومت نشان میدهد.
البته ترانه حتی در این صحنههای اعتراضی هم بدجنس به نظر نمیرسد.
چون ذاتا بدجنس و بدقلب نیست. واکنشهای اولیه او طبیعی است و البته مادرخواندهاش هم در برابرش کم نمیآورد؛ اما این دو نفر، از هم متنفر نیستند و حتی در نهایت، در کنار هم زندگی میکنند.
ترانه در برابر مسعود و سبکسَریها و بیخیالیاش هم خیلی صبور است و با او مدارا میکند.
ترانه مسعود را دوست دارد و میخواهد با او زندگی کند و با مشکلات مسعود هم کنار آمده است. ترانه شبیه خیلی از دخترانی است که در سطح جامعه میبینیم. گاهی به مسعود فشار میآورد تا زودتر خانهای اجاره کرده و زندگیشان را آغاز کنند؛ اما به وقتش هم زنانگیهای خودش را دارد و میبینیم که خودش را برای مسعود لوس میکند و مثل بچهها او را مورد خطاب قرار میدهد.
نقش پررنگ زنان در سریال «لیسانسهها» خیلی جذاب بود، چرا که برعکس بسیاری از سریالهای طنز، زنان نقشهای فرعی نداشتند و اتفاقاً حضورشان در قصه خیلی پررنگ و تاثیرگذار است
خودتان چقدر ترانه را دوست داشتید و با او احساس نزدیکی و همذاتپنداری میکردید؟
ترانه را خیلی دوست داشتم و به نوعی با او زندگی میکردم. اتفاقاً ترانه فصل دوم سریال را از سری اولش بیشتر دوست داشتم. به نظرم کََلکَلها و جر و بحثهای ترانه با فرشته، شخصیت او را جذابتر کرده بود. ترانه در سری دوم «لیسانسهها» و «فوقلیسانسهها» شخصیت واقعیتری داشت و از آن معصومیت اولیه فاصله گرفته بود.
معمولاً بخشی از دیالوگها در سریالهای طنز به شکل بداهه ادا میشود. این بداهه گویی در سریال «لیسانسهها» و به خصوص در جدلهای کلامی ترانه و فرشته چقدر پررنگ بود؟
هم من و هم خانم میرعلمی که نقش مقابلم را بازی میکرد، گاهی چیزهایی به ذهنمان میرسید و اجرا میکردیم و معمولا هم با موافقت آقای صحت رو به رو میشد. البته بیشتر این کَلکلها در فیلمنامه آمده بود.
خودتان چقدر به ژانر طنز علاقه دارید؟
بعد از سریال «لیسانسهها» نظرم به این ژانر خیلی مثبت شده است. هرچند دوست ندارم در قالب یک ژانر خاص بمانم. با این حال اگر پیشنهاد خوب دیگری برای بازی در سریال طنز داشته باشم، حتماً قبول میکنم.
«لیسانسهها» یکی از بهترین و پر مخاطبترین آثار طنز تلویزیون در چند سال اخیر است، نقاط قوت این سریال را چه میدانید؟
برای خودم، نقش پررنگ زنان در سریال خیلی جذاب بود. در «لیسانسهها» برعکس بسیاری از سریالهای طنز، زنان نقشهای فرعی نداشتند و اتفاقاً حضورشان در قصه خیلی پررنگ و تاثیرگذار است. در این سریال به مشکلات جوانان هم به شکل خاص پرداخته شده بود که برای بیننده جذابیت داشت و از طرف دیگر، شخصیتپردازیها و بازیها خیلی واقعی بود و برای مخاطبان باورپذیر به نظر میرسید. همکاری و تعامل خیلی خوبی هم بین عوامل و بازیگران برقرار بود و همه با جان و دل کار میکردند.
این روزها چه میکنید و مشغول چه کاری هستید؟
فعلاً که کار خاصی ندارم و استراحت میکنم.
منبع: صراط نیوز
کلیدواژه: متین ستوده بازپخش سریال لیسانسه ها سروش صحت صراط لیسانسه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پشتپرده عکس جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
هرچند وقت یکبار خبری جعلی یقه هنرمندان را میگیرد و در این میان استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی قوز بالا قوز شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، از ۱۴ دی ۱۴۰۱ که ترانه علیدوستی با قرار وثیقه آزاد شد، دیگر کمتر مثل سابق با جنجال سر زبانها بود، تا اینکه این اواخر نادره حکیم الهی، مادر ترانه علیدوستی بدون اینکه نامی از بیماری دخترش ببرد، گفت که ترانه به بیماری سختی مبتلا شده، که اکنون حالش خوب است. او بدون اینکه نامی از بیماری ببرد، گفت: منشا بیماری دخترش مشخص نیست.
چند روز بعد تصاویری از ترانه علیدوستی و ملاقات پدرش و بازیگران با او در فضای مجازی منتشر شد، که مشخص شد این تصاویر متعلق به بستری شدن الناز شاکردوست است، که چند سال پیش سر صحنه فیلمبرداری دچار حادثه شده بود.
بر اساس ماده ۱۶، قانون جرائم رایانهای، هرکس به وسیله سامانههای رایانهای یا مخابراتی فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد، یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. اگر تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، متهم به حداکثر هر دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد.
بر اساس ماده ۱۷، هرکس به وسیله سامانههای رایانهای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
سید رضا نقینژاد اورنگ، کارشناس و منتقد سینما در واکنش به خبرسازیهای جعلی که چند وقت یکبار یقه هنرمندان را میگیرد، گفت: متاسفانه بعضی از شبه هنرمندان و شبه بازیگران برای اینکه توی چشم باشند، برای خودشان شایعه درست میکنند، یا به افرادی پول میدهند تا برایشان اینکار را کند. وقتی خبر منفی درباره آنها منتشر شد، ناگهان سر زبانها میافتند. چون آنها نمیتوانند با هنرشان دیده شوند، دست به دامن اخبار جعلی میشوند.
اورنگ ادامه داد: بعضی از فعالان فضای مجازی به دنبال خوراک میگردنند. آنها وقتی میبینند خوراکی ندارند، از صدا، تصویر و فیلم افراد سوء استفاده میکنند. افراد باید به حریم یکدیگر احترام بگذارند. اگر بنا به کنترل فضای مجازی است، باید نظارتها شدید باشد تا دیگر شاهد این سوء استفادهها نباشیم. وقتی ناگهان در فضای مجازی اعلام میشود که فلان شخص فوت کرده یا در بیمارستان بستری است و بلافاصله تکذیب میشود، با جان مردم بازی میکند. الان فضای مجازی به گونهای شده که آدمها فکر میکنند هر کاری میتوانند انجام دهند و دیده نمیشوند.
به گفته این کارشناس سینما، وقتی یک خبرنگار مطلبی را مینویسد، همه نهادها به سراغش میروند و شکایت میکنند. چرا برای بیسامانی فضای مجازی کاری نمیشود؟ حتماً باید سوء استفاده رخ دهد؟ ما باید به دنبال پیشگیری باشیم. از طرفی، استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی قوز بالا قوز شده است.