Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما بر لزوم بازنگری جدی در مؤلفه ها و سیاست گذاری های مرتبط با تربیت رسانه ای نسل جدید تأکید کرد.

«کمال اکبری» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که امسال و در جریان شیوع و همه گیری ویروس کرونا، میزان استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در میان افراد جامعه بیشتر شد، اظهار داشت: البته یکی از ویژگی های روزگار کنونی، توسعه روال رسانه ای شدن زندگی هاست و این در حالی است که مثل هر پدیده دیگر، این مساله توأم با فرصت و تهدید است و لذا نباید از هیچ کدام از این ها غافل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت مدیره انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه افزود: به خصوص برای این که نسل جدید از تبعات نامطلوب فضای مجازی و رسانه های نوین، آسیب و لطمه نبیند، باید بیش از هر چیز بر لزوم ارایه آموزش های سواد رسانه ای تأکید کنیم.

 

وی همچنین گفت: آنچه مهم است این که والدین،  مربیان و معلمان و در وهله بعد مسئولان و متولیان فرهنگی کشور بیش از پیش متوجه اهمیت و ضرورت این مساله شوند و بدانند که به ویژه در فرآیند تربیت آن هم متکی بر عنصر رسانه، نیاز به توسعه و تقویت سواد رسانه ای و مهارت های مرتبط با این امر در جامعه داریم.

 

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت این فضا بر اساس آموزه های دینی گفت: قبل از هر چیز والدین باید خود توانمند شده و فضای جدید را بشناسند و سپس به اجرای اصول تربیتی برپایه تعالیم دینی بپردازند.


اکبری همچنین خواستار بازنگری در مؤلفه ها و سیاست گذاری های مرتبط با تربیت رسانه ای نسل جدید شد و افزود: در وضعیت کنونی، نه محرومیت رسانه ای به طور کلی صحیح است و نه بدون کنترل رها کردن کودکان و نوجوانان در دامان فضای مجازی و رسانه های نوین، چه آن که این مساله می تواند سلامت و امنیت ذهنی و روانی آن ها را مخدوش کند.


وی با بیان این که برای تربیت فرزندان نیاز به آموزش ها و مهارت های عمومی داریم، ابراز داشت: معتقدم در دوره کنونی که رسانه ها فراگیر شده اند ما در حوزه تربیت وضعیت جدیدی پیدا کرده ایم و لذا برپایه وضعیت جدید و البته با نگاه به شاخصه های دینی می بایست مباحث تربیتی را ارایه کنیم.


عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما ادامه داد: در این راستا لازم است که هم نهادهای آموزشی و پژوهشی کشور شامل حوزه و دانشگاه و هم نهادهای رسانه ای وارد عمل شده و نسبت به تولید محتوا و نیز زمینه سازی برای تحول در ساختار نظام آموزشی و رسانه ای اهتمام ورزند.


وی گفت: از سویی وزارت ارشاد، صدا و سیما و مرکز ملی فضای مجازی به عنوان سه ضلع اصلی تأثیرگذاری می بایست با همت و دغدغه مندی بیشتر به بحث تربیت رسانه ای ورود پیدا کنند و با هماهنگی و هم افزایی برنامه های مورد نظر بر اساس اسناد بالادستی را به پیش ببرند.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: تعلیم و تربیت رسانه فضای مجازی تربیت رسانه ای فضای مجازی نسل جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد

محمد رستگاری  مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزدگفت: هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل‌ونقل کالا یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد است که طی سال‌های اخیر این مهم در شهرستان‌های ابرکوه، مروست، بافق و معادن متمرکز بخش ندوشن اجرا، مراحل آزمون‌وخطا را پشت سر گذاشته و پس از تست‌های اولیه به تکامل مطلوب رسیده است.

وی افزود: با توجه به حواشی متعدد حاکم بر ساختار حمل‌ونقل محمولات کاشی و سرامیک، برنامه‌ریزی‌های مختلف برای اجرای این طرح در صنایع نامبرده نیز در دستور کار مجموعه راهداری قرار گرفت که به لطف خدا پس از انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تشکل‌های صنفی و واحد‌های تولیدی، طرح ساختاری اعلام بار مجازی از ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری در رابطه با حمل محمولات کاشی و سرامیک سراسر استان پیاده‌سازی شد.

رستگاری با بیان اینکه در اولین روز اجرا بیش از هزار و ۱۰۰ بارنامه برای محمولات کاشی و سرامیک استان مبتنی بر سامانه هوشمند صادر شد، تصریح کرد: همزمان با آغاز اجرای این طرح، کلیه فعالان حوزه حمل‌ونقل و شرکت نرم‌افزاری سازنده و کنترل کننده این سامانه نیز آماده‌باش بودند تا در صورت وجود هرگونه نقص و ایجاد اختلال، به سرعت مشکل را برطرف نمایند که به لطف خداوند هیچ‌گونه مشکلی گزارش نشد.

وی اظهار داشت: شفافیت، عدالت محوری و چابک سازی در فرآیند حمل‌ونقل از جمله مزایای طرح هوشمند سازی و مجازی‌سازی است که در حوزه حمل‌ونقل استان بروز کرده و منشأ برکات بسیاری خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پیاده‌سازی ساختار مجازی در فرایند حمل‌ونقل در صنایع کاشی و سرامیک به عنوان یک تحول بزرگ یاد کرد و گفت: مهم‌ترین دستاورد این طرح که پس از ۲ سال برنامه‌ریزی و کار کارشناسی قابلیت اجرا یافت، برقراری عدالت بین رانندگان و رضایت کامل آنان، سهولت و چابک سازی در امر حمل‌ونقل برای همه ارکان فعال در این حوزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد