Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:07:56 GMT

مجلس نمایندگان آمریکا به اجرای متمم ۲۵ رای داد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۷۴۸۰

مجلس نمایندگان آمریکا به اجرای متمم ۲۵ رای داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، مجلس نمایندگان آمریکا به نسبت آرای ۲۲۳ به ۲۰۵، خواستار اجرای فوری متمم ۲۵ قانون اساسی از سوی «مایک پنس» معاون رئیس جمهور فعلی آمریکا شد.

این در حالی است که ساعاتی قبل از آغاز رای گیری، پنس در نامه ای خطاب به نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان، به او گفته بود این متمم را که به عزل دونالد ترامپ از مقام ریاست جمهوری منجر خواهد شد؛ اجرا نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه شماری از نمایندگان جمهوریخواه در پی حمله طرفداران ترامپ به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی) خواهان برکناری او هستند؛ اما اکثر جمهوریخواهان هنوز درباره این موضوع اتفاق نظر ندارند و به همین دلیل قطعنامه مجلس نمایندگان را که دقایقی پیش تصویب شد؛ به منزله مداخله در وظایف پنس تلقی کردند.

این قطعنامه غیرالزام آور است و دموکرات ها که کنترل مجلس نمایندگان را بر عهده دارند؛ تهدید کرده بودند که در صورت مخالفت پنس، روز چهارشنبه به وقت محلی، رای گیری درباره استیضاح را انجام می دهند.

اما حتی در صورت تائید طرح استیضاح در مجلس نمایندگان، این جمهوریخواهان مجلس سنا هستند که باید درباره سرنوشت نهایی طرح تصمیم بگیرند.

کد خبر 5120979 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ حزب دموکرات آمریکا مایک پنس مجلس نمایندگان آمریکا ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی کنگره آمریکا فالح الفیاض فلسطین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ایران لبنان قاسم سلیمانی مایک پمپئو حشد شعبی عربستان سعودی مجلس نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

 به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۳۰ نفر مخالفت کردند.
 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش­ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها­ درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند