Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی کشور گفت: پلیس امنیت اقتصادی در خصوص زمین‌خواری با کسی تعارف ندارد.

سرهنگ حسن‌آبادی در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی کشاورزی لرستان که ۲۳ دی‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم در خصوص امنیت غذایی کشور آسیب ناشی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بر اساس فرمان‌ها مقام معظم رهبری تغییر کاربری اراضی کشاورزی نگران‌کننده است و خسارت وارد شده غیرقابل‌جبران است.

فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشور به فکر تشکیل یگان حفاظت از امور اراضی افتادیم تا با توان ایجاد شده بتوانیم اقدامات بازدارنده را در حوزه پیشگیری از تغییر کاربری اراضی انجام دهیم.

حسن‌آبادی بیان کرد: در سطح کشور فرمانده یگان‌ها معرفی شدند و اقدامات خوبی با تعاملات دستگاه قضا انجام شده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده عنوان کرد: هم‌افزایی و هم‌پوشانی دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری قابل‌تأمل است.

فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی کشور بر نقش مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تأکید کرد و افزود: چون اعتقاد داریم تا زمانی که فرهنگ عمومی در خصوص جایگاه اراضی کشاورزی تغییر نکند بدون شک امنیت غذایی در خطر است.

حسن‌آبادی اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه ١٣١ ظرف نه ماه اول سال جاری بیش ز ٢٤ هزار اخبار مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی ثبت شده که حاصل مشارکت مردم است.

وی ادامه داد: متأسفانه احکام معوقی را از ال‌های گذشته داریم که امیدواریم در سه ماه باقیمانده همه احکام اجرایی شود.

فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی کشاورزی کشور اظهار کرد: بر اساس تبصره دو ماده ده ما می‌توانیم در خصوص مقابله با تغییر کاربری اراضی راسا اقدام کنیم، همکاری دادستان و نیروی انتظامی به‌عنوان بازوی اجرایی بسیار تأثیرگذار است.

حسن‌آبادی تأکید کرد: نگاه و دیدگاه من این است که کمترین خسارت را داشته باشیم، یعنی قبل از ساخت‌وساز آگاهی بخشی لازم به مردم صورت بگیرد.

وی بر برخورد قاطعانه با زمین‌خواری تأکید کرد و افزود: پلیس امنیت اقتصادی در این خصوص با کسی تعارف ندارد، با بنگاه‌هایی هم که در حوزه تغییر کاربری اراضی تخلف کند برخورد خواهیم کرد.

گفتنی است، در این مراسم سرهنگ همایون بخشی به قسمت فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی مدیریت امور اراضی لرستان معرفی و مشغول به کار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دستگاه قضا نیروی انتظامی امور اراضی نيروي انتظامي دستگاه قضائی مقام معظم دستگاه قضایی فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی حسن آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد