Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علی نیک‌نفس در نشست هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی این شهرستان با قدردانی از عملکرد بنیاد مسکن در مقاوم سازی و بهسازی روستاها، افزود: شوراها و دهیاران می‌توانند با بهره‌گیری از خرد جمعی در پیشبرد امور شهری و روستایی موثرتر باشند.

وی اظهار داشت: دهیاران و اعضای شوراها با حضور خود در صحنه مقاوم سازی و بهسازی روستاها،  وظیفه مهمی در توسعه، پیشبرد اهداف و رشد منطقه خود بر عهده‌ دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرند نیز در این جلسه با ارایه آمار و عملکرد فعالیت های انجام شده توسط بنیاد مسکن در بخش مرکزی مرند گفت: درصد پایین مقاوم سازی مسکن در سطح روستاها جای نگرانی داشته و دهیاران و شوراها نیاز است نسبت به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی احداث خانه های مقاوم در روستاها و تشویق هرچه بیشتر مردم به اخذ پروانه و ترویج استفاده از تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی اقدام کنند.

سیدخلیل منبتی افزود: دهیاران باید روستاییان را مجاب کنند تا سریعا نسبت به مقاوم کردن خانه های خود در برابر سوانح طبیعی اقدام و در حفظ و نگهداری طرح های عمرانی اجرا شده تلاش بیشتری کنند.

وی با بیان این‌که با مشارکت جمعی شوراها، دهیاران و بنیاد مسکن، توسعه مناطق شهری و روستایی فراهم می‌شود، اظهار داشت: همه ما باید با رعایت مواردی مانند جلب مشارکت مردم، شناخت خوب از وظایف، پاسخگو بودن، قانون‌مدار بودن، تعامل خوب با مردم، دوری از اختلاف و روحیه کار گروهی،  در پیشبرد امور روستایی و شهری موفق عمل کنیم.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مرند بنیاد مسکن مسکن دهیاران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مرند بنیاد مسکن آذربایجان شرقی مرند بنیاد مسکن مسکن دهیاران اخبار کنکور مقاوم سازی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان