Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سوریه در روسیه به اقداماتی که به منظور مقابله با تبعات قانون آمریکایی سزار علیه مردم سوریه، انجام شده است، پرداخت و اینکه دمشق تمام تلاش خود را برای رفع نیازهای ضروری شهروندان سوری به کار بسته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الوطن سوریه، «ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه اعلام کرد: اقدام پیگیر و جدی برای اجرای توافقات میان روسیه و روسیه در جریان است تا در اسرع وقت اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: امور قابل اطمینان و در مسیر درست است. سوریه نبرد واقعی برای عبور از تبعات قانون «سزار» آمریکا و تاثیرات آن بر اقلام ضروری زندگی شهروندان سوری را به پیش می‌برد.

سفیر سوریه در مسکو بیان کرد: جبهه جنگ از سلاح به جنگ با محاصره و اقدامات قهری یکجانبه تغییر پیدا کرده است.

حداد تاکید کرد: اوضاع بسیار خوب است و واردات از روسیه طبق توافقات در مسیر درست حرکت می‌کند و موانع لجستیکی برطرف شده است. تلاش‌های مداوم میان سوریه و روسیه برای رسیدن به نتایج مطلوب وجود دارد و تلاش است که مقادیر کافی از گندم و مشتقات نفتی و مواد ضروری مورد نیاز شهروندان تامین شود تا بحرانی رخ ندهد.

در دسامبر سال 2019 میلادی٬ دونالد ترامپ٬ رئیس جمهور آمریکا، لایحه بودجه دفاعی 738 میلیارد دلاری را امضا کرد شامل قوانینی برای افزایش تحریم‌ها علیه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و متحدانش. قانون «سزار» بخشی از این قوانین جدید است که به لایحه بودجه دفاعی آمریکا افزوده شده است. این قانون پس از شش سال تاخیر از روز چهارشنبه، 28 خرداد، 17 ژوئن 2020 به اجرا درآمد و تا سال 2024 اعتبار خواهد داشت. هدف قانون سزار افزایش انزوای مالی، اقتصادی و سیاسی دولت بشار اسد و همچنین اعمال تحریم علیه متحدانش است تا اینکه او به حل و فصل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه 2254شورای امنیت تن دهد. قانون سزار تمام دولت‌ها، گروه‌ها، شرکت‌ها و افرادی را تحریم می‌کند که مستقیم و غیر مستقیم به دولت سوریه کمک مالی یا نظامی یا در چهار بخش نفت، گاز طبیعی، هواپیما‌های نظامی، ساخت و ساز و مهندسی فعالیت کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه اسرائیل سوریه اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست