Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانسه، اروپا، مصر و عربستان، تصمیم اخیر مقامات صهیونیستی مبنی بر احداث ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، دولت فرانسه، تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای از مقامات رژیم صهیونیستی خواست طرح ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری را کنار بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه، اسرائیلی‌ها و فلسطینیان را به کنار گذاشتن هرگونه اقدامات یک جانبه‌ای که امکان دارد راهکار تشکیل دو کشوری مبتنی بر قوانین بین‌المللی را به خطر بیندازد، ترغیب کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه مصر نسبت به هرگونه پیامدهای منفی بر امنیت منطقه و ثبات آن در نتیجه موافقت مقامات رژیم صهیونیستی با طرح ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی هشدار داد.

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این تصمیم مقامات رژیم اشغالگر، نقص قطعنامه‌های بین‌المللی به شمار می‌آید.

این وزارتخانه نسبت به اینکه، چنین اقدامات تنش‌آمیزی فرصت‌های راهکار تشکیل دو کشوری را از بین می‌برد آن هم در زمانی که طرف‌های مختلف بین‌المللی برای احیای روند مذاکرات سازش بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تلاش می‌کنند، ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه مصر همچنین هشدار داد، اینگونه اقدامات پیامدهای منفی بر امنیت منطقه و ثبات آن خواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه دستوراتی را برای گسترش احداث بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرک تل مناشیه و احداث بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های نفیه نحمیاه و ریحالیم صادر کرد. او همچنین با احداث ۴۰۰ واحد مسکونی دیگر در ایتمار، بیت ایل، شافی شومرون، کارنی شومرون و جفعات زئیو موافقت کرد.

براساس آمار جنبش "صلح اکنون" رژیم صهیونیستی سال ۲۰۲۰، ۱۲ هزار و ۱۵۹ واحد مسکونی در شهرک‌ها ساخت که بیشترین آمار از سال ۲۰۱۲ بوده است.

جامعه جهانی، شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی را غیرقانونی قلمداد می‌کند و از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که به شهرک‌سازی خاتمه ببخشد.

ساخت واحدهای مسکونی جدید و یا شهرک‌سازی در اراضی فلسطین نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت است که در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ تصویب شد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه عربستان تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه ضمن اعلام مخالفت خود با چنین اقداماتی، آن را نقض قطعنامه‌های بین‌المللی دانست که صلح را تهدید و تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار تشکیل دو کشوری را نابود می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه مصر عربستان شهرک سازی های اسرائیل مقامات رژیم صهیونیستی وزارت خارجه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شدند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

مالکی همچنین برای تأمین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استان‌ها نیز اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6097492 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • هشدار دادگاه لاهه به اسرائیل درباره ارعاب دادگاه و کارکنان
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رسانه‌های صهیونیستی: نتانیاهو از ترس نمی‌تواند تصمیم بگیرد
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو