Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@05:59:33 GMT

بیشتر آلودگی نفتی گناوه پاکسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۹۱۶۸

بیشتر آلودگی نفتی گناوه پاکسازی شد

کامبیز عبدالهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: دره فصلی بهون حدفاصل روستای چم شهاب و محمدصالحی هفته پیش بر اثر نشت خط لوله نفت میدان گلخاری دچار  آلودگی نفتی شد.در پی این حادثه، نیرو‌ها و تجهیزات شرکت نفت و گاز گچساران که این خط لوله مربوط به آن‌هاست از چهارشنبه ۱۷ دی پاکسازی را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به نظر می‌رسید با توجه به نیرو‌ها و امکانات موجود پاکسازی سریع‌تر صورت گیرد، اما وجود آلودگی در ۸ یا ۹ کیلومتر از مسیر دره بهون و ماسه‌ای و سخت گذر بودن مسیر کار را دشوار کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه ادامه داد: دستگاه‌های مکنده آلودگی را می‌کشند و سپس این مواد نفتی به تلمبه خانه گوره در بندر امام حسن شهرستان دیلم منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید

پاکسازی لکه‌های نفتی در گناوه فردا هم ادامه می‌یابد

عبدالهی گفت: پاکسازی آب و خاک همزمان در حال انجام است و پس از پایان یافتن عملیات پاکسازی در صورت تایید کارشناسان حفاظت محیط زیست، پایان عملیات اعلام می‌شود.

او عنوان کرد: آلودگی نفتی به دریا و زمین‌های کشاورزی روستا‌های اطراف سرایت نکرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با اشاره به بررسی حقوقی این حادثه، بیان کرد: پرونده آلودگی نفتی دره بهون در مراجع قضائی پیگیری خواهد شد.

میدان نفتی گُلخاری در ۳۵ کیلومتری شمال بندر گناوه قرار دارد و در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است.

خط لوله ۸ اینچ میدان نفتی گُلخاری ۱۱ دی دچار نشتی می‌شود اما با وجود برطرف شدن نشتی، چون پاکسازی به خوبی صورت نگرفته بود، لکه‌های نفتی با ورود آب ناشی از بارندگی در بالادست دره فصل بهون را دچار آلودگی می‌کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی نفتی لکه های نفتی گناوه محیط زیست آلودگی محیط زیست حفاظت محیط زیست آلودگی نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین