Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهان نظامی آمریکا حمله به کنگره را محکوم کردند و در بیانیه‌ای اعلام کردند که ارتش آمریکا کاملاً خود را به حفاظت و دفاع از قانون اساسی و همچنین در برابر همه دشمنان ، خارجی و داخلی متعهد می‌داند.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به همراه فرماندهان نظامی این کشور در بیانیه‌ای حمله به ساختمان کنگره را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهان نظامی ایالات متحده در بیانیه خود تصریح کردند: ارتش آمریکا کاملاً خود را به حفاظت و دفاع از قانون اساسی و همچنین در برابر همه دشمنان ، خارجی و داخلی متعهد می‌داند.

در این بیانیه حمله روز چهارشنبه به کنگره، حمله به فرایند قانون اساسی آمریکا دانسته شده و آمده است: ما شاهد اقداماتی در داخل ساختمان کنگره بودیم که مغایر با حاکمیت قانون بود. حق آزادی بیان و اجتماعات به کسی این حق را نمی‌دهد که به خشونت، فتنه و شورش متوسل شود.

روز چهارشنبه هفته گذشته شماری از هواداران دونالد ترامپ که در سخنرانی او در جنوب کاخ سفید شرکت کرده بودند به سمت ساختمان حرکت کردند. اما به دنبال تجمع در اطراف ساختمان کنگره، شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ وارد ساختمان آن شدند. در جریان این حمله دست کم پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

فرماندهان نظامی آمریکا تصریح کردند: ما از قانون اساسی حمایت و دفاع می‌کنیم. هر اقدامی برای برهم زدن فرایند قانون اساسی،‌ نه تنها بر خلاف سنت‌ها ، ارزش ها و سوگند ما است، بلکه بر خلاف قانون نیز است.

علاوه بر ژنرال مارک میلی، فرماندهان نیرو‌های هوایی، دریایی، ارتش و گارد ملی این بیانیه را امضا کرده‌اند.

این بیانیه اقدامی نادر و مهم در واکنش به هجوم به کنگره در روز چهارشنبه گذشته به شمار می‌رود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرماندهان نظامی قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد