Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از ساعات اولیه روز پنجشنبه این هفته با تقویت کم‌فشار در سطح زمین به تدریج سرعت وزش بادهای جنوبی تا غربی تشدید شده و در بعضی ساعات با سرعت تند تا شدید گاهی تا ۹۰ کیلومتربرساعت پیش‌بینی می‌شود. - اخبار استانها -

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت:  از ساعات اولیه روز پنجشنبه این هفته با تقویت کم‌فشار در سطح زمین به تدریج سرعت وزش بادهای جنوبی تا غربی تشدید شده و در بعضی ساعات با سرعت تند تا شدید گاهی تا 90 کیلومتربرساعت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز ضمن تداوم پایداری شرایط جوی، در مناطق شمالی و نوار شرقی استان آسمان ابری و در سایر مناطق آسمانی غالباً صاف همراه با وزش باد گرمیج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به این که توجه به هشدار صادره هواشناسی استان توصیه می‌شود، ادامه داد: دمای هوا همچنان تا عصر پنجشنبه هفته جاری روند افزایشی داشته ولی از عصر پنجشنبه با عبور سامانه ناپایدار جوی و زودگذر از منطقه، ضمن شروع مجدد روند کاهشی دمای هوا، در مناطقی از استان بارش رگباری و پراکنده باران و برف در ارتفاعات توام با کولاک برف نیز احتمال می‌رود.

هواشناسی ایران 99/10/24|آغاز بارش برف و باران از فردا/ هشدار مهم سازمان هواشناسی به کشاورزانهواشناسی ایران 99/10/23|ورود سامانه بارشی به کشور/ آغاز بارش برف و باران از چهارشنبههواشناسی ایران 99/10/22| سامانه بارشی فعال مدیترانه‌ای 5 شنبه وارد کشور می‌شود

محمدی با توصیف پدیده های مورد انتظار نیز افزود: با تشدید سرعت وزش باد از روز پنجشنبه تا شنبه وزش بادهای تند تا شدید و کولاک برف دور از انتظار نیست و تمامی مناطق استان به ویژه در مناطق مرکزی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مخاطرات جوی حاصل از این شرایط جوی نیز افزود: احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها، بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده،
ذوب برف در کوه‌های استان و احتمال رخداد بهمن، رخداد کولاک برف در گردنه‌های برف‌گیر استان، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های مواصلاتی و احتمال اختلال در عملیات پرواز وجود دارد.

محمدی افزود: توصیه ما به هم‌استانی‌ها این است که از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند،  سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی را محکم کنند، در هنگام عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره احتیاط کنند، پرواز هواپیماهای سبک و گلایدر را لغو کنند و اقدامات لازم برای محافظت از تأسیسات کشاورزی را انجام دهند.

انتهای پیام/143/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد امروز ناپایداری‌ها بیشتر می‌شود و علاوه بر کاهش دمای هوا تا صبح فردا شاهد بارش باران و رگبار و رعد برق و گاهی تگرگ به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی  استان خواهیم بود.

  بر اساس پیش بینی هواشناسی استان اردبیل با خروج سامانه بارشی کنونی فردا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد تند تا گاهی شدید در مناطق مرکزی و جنوبی استان همراه است، به همین دلیل با تاکید بر هشدار نارنجیِ هواشناسی و زردِ کشاورزی اعلام شده از پس فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت، آسمان استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی تا اواخر این هفته ابری همراه با بارش باران و رگبار و رعد برق خواهد بود. هواشناسی استان اردبیل به شهروندان توصیه کرده با توجه به ادامه بارش و فعال بودن سامانه‌های بارشی، از حضور در بستر رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها و مناطق مرتفع تا اطلاع بعدی خودداری کنند.

 

دیگر خبرها

  • شرایط جوی ناپایدار در استان اردبیل تداوم می‌یابد
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۱۶؛ سامانه بارشی فردا وارد ایران می‌شود
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۶؛سامانه بارشی فردا وارد ایران می‌شود
  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد
  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد