Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است، با اصلاح ماده ۴۷۰ این طرح با ۱۸۴ رای موافق، ۳ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اصلاحیه آمده است: به منظور رفع ایرادات ردیف‌های ۱-۱، ۱-۲ و ۱-۳ شورای نگهبان صدر ماده ۴۷۰ مکرر الحاقی موضوع ماده یک مصوب به شرح زیر اصلاح شد.

در این ماده اصلاحی آمده است؛ هر کس با قصد ایجاد خشونت یا تحریک در جامعه یا با عمل به وقوع آن به قومیت‌های ایرانی یا ادیان یا مذاهب اسلامی مصوب قانون اساسی توهین کند چنانچه مشمول حد نباشد و منجر به خشونت و تنش نشده باشد به حبس و جزای نقدی درجه ۵ یا یکی از آن دو محکوم و در غیراینصورت به حبس و جزای نقدی درجه ۶ یا یکی از آن دو محکوم می‌شود.

همچنین نمایندگان با اصلاح ماده ۵۰۰ مکرر این طرح با ۱۷۹ رای موافق، ۱ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

در این اصلاحیه آمده است، به منظور رفع ایراد ردیف ۲ شورای نگهبان، متن زیر به انتهای تبصره ۳ ماده ۵۰۰ مکرر الحاقی به موضوع ماده ۲ مصوبه الحاق می‌شود: و یا چنانچه مشخص شود مجرم نسبت به دیگری عین حال دارد و اموال استفاده شده از ارتکاب جرم متعلق به خود او است و ناشی از جرم نیست، اموال وی معادل ارزش دین آن به طلبکار یا طلبکاران مسترد و مجرم معادل ارزش اموال ثبت شده به جزای نقدی محکوم می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کمیسیون قضایی شورای نگهبان نمایندگان مجلس ادیان و مذاهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد.

ایرنا نوشت: اصغر جهانگیر افزود: درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضاییه مطرح شد و با تأیید و موافقت رهبر معظم انقلاب حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

۴٧۴٧

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901299

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود