Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع آگاه به روزنامه لبنانی «الجمهوریه» گفتند که رابطه «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف دچار تنش و پیچیدگی شده است.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، تاکید کردند: میشل عون قصد ندارد از اصل معیار واحد که پیشتر برای تشکیل دولت به الحریری اعلام کرده بود، صرف نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که فشار‌ها بر او بیشتر شده و برخی تلاش دارند حقیقت را تغییر دهند و رئیس جمهور را مسئول تاخیر در تشکیل کابینه عنوان کنند.

منابع مذکور افزودند: از نظر رئیس جمهور مسئله تشکیل دولت مربوط به حساب‌های شخصی نیست بلکه با قوانین کلی که باید دارای توازن و حفظ حقوق همه باشد، مرتبط است.

این منابع به الجمهوریه اعلام کردند: اکثر اسامی پیشنهادی الحریری که به میشل عون آنان را معرفی کرده است، افراد معروف و شناخته شده‌ای نیستند و برای مقابله با چالش‌های بزرگی که در انتظار دولت جدید است، مناسب نخواهند بود.

به گفته این منابع، عون به الحریری تاکید کرده است که مجاز نیست وزارتخانه‌های دادگستری و کشور در اختیار او باشند و همچنین بودن وزارت دارایی و دادسرای عمومی با یک طرف نیز مجاز نیست. رئیس جمهور لبنان، الحریری را به اتخاذ استاندارد‌های ثابت در روند تشکیل دولت فراخواند.

روزنامه الجمهوریه لبنان پیشتر اعلام کرده بود به تشکیل دولت لبنان به دو علت به بن‌بست رسیده است.نخست اینکه عون و الحریری بر همان مسیری که از زمان انتصاب حریری برای تشکیل کابینه معین کرده اند اصرار دارند و هردو از امتیاز دادن و یا عقب نشینی از مطالب خود امتناع می‌کنند. مسئله دوم اینکه برخی افراد با نفوذ خواهان گام‌ها و اقدامات شتاب‌زده هستند، با این فرض که این اقدامات عامل فشاری بر رئیس مکلف ایجاد می‌کند و باعث می‌شود او از تشکیل کابینه انصراف دهد و راه را برای یک شخصی دیگر باز کند که تفاهم بیشتری با رئیس جمهور برای تشکیل حکومت با توجه به معیار‌هایی که تعیین می‌کنند، داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تشکیل دولت سعد الحریری تحولات لبنان تشکیل دولت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر دولت کنونی که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • تشکیل پرونده برای ضاربان آمر به معروف که برای ۳دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند | آخرین وضعیت جوان باغیرت و ۲ اراذل و اوباش
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست