Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز گزارشی از آسیب ویروس کرونا به صنعت سینما در سال ۲۰۲۰ در آمریکا و جهان ارائه داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، فروش فیلم‌های هالیوودی به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش چشمگیر و بی سابقه ۸۰ درصدی در گیشه سال ۲۰۲۰ آمریکا روبرو شده است.

شرکت تحقیقاتی «کام اسکور» روز سه شنبه گزارشی از گیشه آمریکایی ارائه داد و اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ فیلم‌ها در این کشور ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیارد دلار فروش داشته اند که این رقم در سال ۲۰۱۹، ۱۱.۴ میلیارد دلار بود.

طبق داده‌های سایت باکس آفیس موجو، گیشه آمریکا در سال ۲۰۲۰ کم رونق‌ترین دوره در ۴۰ سال اخیر بوده است. پایین‌ترین فروش سینمای آمریکا به سال ۱۹۸۱ باز می‌گردد که مجموعا تمامی فیلم‌ها ۹۱۸ میلیون دلار فروختند و «سوپرمن ۲» با ۱۹۰ میلیون دلار پرفروش‌ترین اثر آن سال بود.

کام اسکور، آمار فروش جهانی در سال ۲۰۲۰ را منشتر نکرده، اما ورایتی می‌گوید گیشه جهانی نیز کاهشی ۷۱ درصدی داشته است.

از اوایل سال ۲۰۲۰ و اواسط ماه مارس، پاندمی کرونا باعث تعطیلی سینما در سراسرجهان شد تا به همین دلیل بسیاری از سینماهای کوچک و بزرگ مثل AMC تا مرز ورشکستگی پیش بروند. سینماها در نیویورک و لس آنجلس که بازارهای اصلی آمریکا هستند از زمان آغاز کرونا هنوز بازگشایی نشده اند.

رویترز همچنین طبق گزارشی که کام اسکور ارائه داده اعلام کرد اکران ۲۷۴ فیلم سینمایی از جمله بلاک باسترهایی مثل «زمانی برای مردن نیست»، «تاپ گان ماوریک» و نهمین قسمت از مجموعه سینمایی «سریع و خشن»، به سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

به همین دلیل، فیلم سینمایی پلیسی سونی به نام «پسران بد تا ابد» که سال گذشته در ماه ژانویه منتشر شد، با ۲۰۶ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم در گیشه آمریکای شمال محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۹ فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» با ۸۵۸ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سال شد.

فیلم ژانر هیجانی کریستوفر نولان و برادران وارنر به نام «انگاشته» که به امید برگرداندن مخاطبان به سینما اکران شد، فقط ۵۸ میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروخت.

در این میان گیشه چین هم با اینکه در مقایسه با سال گذشته کاهش فروش داشته، اما توانست برای نخستین بار از هالیوود پیشی بگیرد و به عنوان پرفروش بازار سینمایی جهان شناخته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سینمای آمریکا کرونا و سینما تعطیلی سینماها میلیون دلار سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه

به گزارش قدس آنلاین، «ریموند مور» قاضی منطقه‌ای آمریکا گفت، می‌توانسته این کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را که «جرد سباستین دالکی» ۳۲ ساله است، بیش از این محکوم کند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی ادامه داد: «این یک رسوایی است. به نظر من این اقدامی عمدی بوده است. این خیانتی آشکار و افشار اسرار دولتی است.»

وکلای این کارمند سابق اما خواسته بودند که حکم موکلشان ۱۴ سال حبس باشد چون بر اساس ادله موجود، فروش این اسناد در سال ۲۰۲۲ بوده اما به دست کسی که گمان می‌کردند «دشمن» باشد، نیفتاده است.

دستیار مدافع عمومی فدرال نیز خواستار حکمی کمتر برای این کارمند سابق آژانس امنیت ملی شد و گفت که او به دلیل چهار بار تلاش برای خودکشی دچار ترومای مغزی شده و در کودکی هم تروما داشته است.

دالکی بعدا به قاضی پرونده گفت از اختلال اضطراب پس از سانحه، اختلال دو قطبی و اختلال وسواس رنج می‌برد. او همچنین انگیزه ایدئولوژیکی یا کسب درآمد از طریق موافقت با فروش اسرار را انکار کرد. البته قاضی پرونده گفت بابت ادعاهای دالکی مشکوک است چون هیچ سوابق پزشکی برای اثبات صحت این ادعاها وجود ندارد.

بر اساس اسناد دادگاه، دالکی که فقط برای یک ماه در آژانس امنیت ملی آمریکا کار کرده بود به مامور مخفی اف.بی.آی که گمان کرده بود یک مامور روس باشد، گفته بود که به دنبال ایجاد تغییر است. او همچنین گفته بود که ۲۳۷ هزار دلار هم بدهی دارد. دالکی همچنین گفته بود که تصمیم دارد تا با روسیه کار کند چون اصالتش به این کشور برمی‌گردد. این مرد در ابتدا ۱۶ هزار و ۴۹۹ دلار به صورت رمز ارز دریافت کرد تا نشان دهد که چه اسنادی در اختیار دارد و بعد مبلغ ۸۵ هزار دلار بابت بقیه اسناد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳