Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:56:52 GMT

دمای هوای مهاباد پنج درجه افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۹۳۹۰

دمای هوای مهاباد پنج درجه افزایش یافت

اردلان محمدپور روز ‌چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حداکثر دمای روز گذشته ۶ درجه سانتی‌گراد بود که امروز این دما به ۱۱ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: در این مدت دمای شبانه مهاباد نیز چهار درجه سانتی‌گراد افزایش یافت و حداقل دما از منفی هفت درجه روز گذشته، به منفی سه درجه سانتی‌گراد رسید که پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان هفته تداوم داشته باشد و دمای هوا سه تا چهار درجه دیگر افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره هواشناسی مهاباد با بیان اینکه سامانه بارشی از امشب وارد منطقه می‌شود که فعالیت خود را از بعدازظهر روز پنجشنبه به صورت بارش برف و باران آغاز می‌کند، افزود: بارش‌ها در مناطق کوهستانی به صورت برف و با کولاک و وزش باد همراه خواهد بود.

محمدپور افزود: فعالیت این سامانه بارشی بیشتر مناطق جنوبی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و شدت بارش‌ها در نوار غربی از جمله شهرهای سردشت و پیرانشهر شدت بیشتری خواهد داشت که این روند تا بعدازظهر جمعه تداوم خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به این اینکه این سامانه بارشی با وزش باد همراه است، پیش‌بینی می‌شود با شروع فعالیت آن، آلاینده‌های هوا کاهش پیدا کند و پدیده وارونگی دما که از اوایل هفته جاری این منطقه را تحت تاثیر قرار داده بود از بین برود. 

وی در خصوص بارش‌های سال آبی جاری در این شهرستان افزود: پاییز امسال در مجموع ۱۱۰ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شد که این مقدار بارش ۴۹ درصد بیشتر از سال گذشته و هشت درصد کمتر از میانگین بلندمدت این شهرستان است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا مهاباد آذربایجان غربی بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا مهاباد آذربایجان غربی تغییرات آب و هوا مهاباد آذربایجان غربی بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور درجه سانتی گراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا در همدان

 روح اله زاهدی افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی چهار روز آینده صاف تا قسمتی ابری است.

او تصریح کرد: از نیمه دوم هفته به بعد شاهد ورود سامانه بارشی به استان خواهیم بود که پس از آن بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در استان همدان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: نهاوند با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و همدان، فامنین و بهار با سه درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

روح اله زاهدی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۲۲ و سه درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است