Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:43:08 GMT

نگاه به آسیا، محور سیاست خارجی دولت بایدن

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۰۰۱۰

نگاه به آسیا، محور سیاست خارجی دولت بایدن

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز دراین باره گزارش داد: بایدن قصد دارد تا   «کورت  کمپل» (Kurt Campbell ) دیپلمات کارکشته را  نماینده خود در امور آسیا کند.

رویترز افزود: سه مقام آشنا به این خبر گفته اند که بایدن قصد دارد کمپل را به سمت بخش تازه تاسیس شده در کاخ سفید تحت عنوان «تزار آسیا» که روزنامه فایننشیال تایمز خبر این بخش جدید را در روزهای اخیر  داده است، بگمارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فایننشیال تایمز هم در این باره گزارش داده بود: بایدن قصد  دارد تا بخش جدیدی تحت عنوان «تزار آسیا کاخ سفید» (White House Asia tsar) ایجاد کند، این موضوع نشاندهنده اهمیت موقعیت  آسیا برای دولت آتی بایدن است.

بازگشته به سیاست «آسیا محور»

این نشریه اقتصادی انگلیسی  گزارش داد:  یک مقام عضو تیم  دولت انتقالی بایدن دراین باره گفت که رئیس جمهوری منتخب آمریکا بارها تاکید کرده که منطقه شرق آسیا-اقیانوسیه یکی از مناطق با فرصت های بسیار برای آمریکا به شمار می رود که اکنون با اقداماتی نادرست به یک چالش فزاینده ای برای واشنگتن مبدل گشته.

فایننشیال تایمز نوشت: پنج مقام آشنا به امور تیم انتقالی دولت بایدن گفته اند که بایدن درصدد ایجاد نقشی جدید در شورای امنیت ملی است ، بوجود آوردن این بخش جدید نشانگر این موضوع است که این منطقه تا چه اندازه برای و اشنگتن از زمان دولت اوباما که به سمت سیاست «آسیا محور» بود، حیاتی است.

تزار آسیا، پیشنهاد جیک سولیوان

نشریه  فایننشیال تایمز در ادامه می نویسد: ایده و نقش «تزار آسیا» یکی از چند ایده مد نظر جیک سولیوان (Jake Sullivan)  مشاور امنیت ملی در دولت آتی بایدن است، تحولات آسیا که در دوره دونالد ترامپ روابط بین  آمریکا و چین هرچه بیشتر بغرنج شد.

کورت کمپل بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ میلادی سمت معاونت وزیر امورخارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه را در دولت باراک اوباما عهده دار بود.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ جو بایدن ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ جو بایدن ایالات متحده آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ جو بایدن ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور فایننشیال تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پالتیکو: آمریکا ارسال بمب به اسرائیل را تعلیق کرد
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا