Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری لبنانی "العهد"، دولت نجات یمن با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب افزود: اقدامات آمریکا نمایانگر رویکرد خصمانه و بی سابقه دولت خودکامه این کشور است که آخرین نفس های سیاسی خود را می کشد.

دولت یمن به جامعه بین الملل و کشورهای حامی فرآیند سیاسی در یمن هشدار داد که اقدامات آمریکا برای فرایند مسالمت آمیز راه حل سیاسی پیامدهای منفی بسیاری به  همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت یمن خاطرنشان کرد که اتخاذ چنین تصمیمی از سوی دولت صهیونیستی و تندرو و تجاوزگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موضوع عجیبی نیست که به طور علنی در کشتار ملت ما مشارکت داشته است.

بیانیه مزبور  یادآور شد : دولت آمریکا با چنین اقداماتی بیش از پیش مردم ما را نسبت به نقش گسترده تجاوزکارانه و مستقیم خود علیه سرزمین مان و ملت مان متقاعد کرده است.

بیانیه افزود: ایستادگی ملت یمن و حمایت های صادقانه اش از مسائل مورد اهتمام جهان اسلام و عرب و در راس آنها آرمان فلسطین و مخالفتش با طرح عادی سازی مناسبات خوشایند دولت صهیونیستی ترامپ نیست.

دولت یمن تاکید کرد : تروریست واقعی کسی است که به بهانه های واهی جهت سلطه یافتن بر منابع ثروت سایر کشورها و ظلم و ستم علیه ملت هایشان و تسلط یافتن بر تصمیمات شان آنها را مورد تجاوز قرار می دهد.

بیانیه دولت یمن همچنین خاطرنشان کرد که اقدامات آمریکا تنها بر ایمان ملت یمن به آرمانش و اعتماد به نفسش و رهبران انقلابی اش جهت مقاومت در مقابل تجاوزگر می افزاید و اگر امریکا  بخواهد چنین اقدام خصمانه ای اتخاذ کند در آن صورت دولت و ملت یمن تماشاگر نخواهند ماند.

دولت یمن در پایان بیانیه خود ابراز داشت: ما با اتخاذ اقدامات مناسب در مقابل این تصمیم آمریکا در صورت به تصویب رساندن آن توان دفاع از سرزمین خود  و مقابله به مثل داریم.

خبرگزاری رویترز دوشنبه به نقل از ۳ منبع آگاه گزارش داد که آمریکا قصد دارد انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار دهد و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در همان روز اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در «سازمان تروریستی خارجی» را به کنگره ابلاغ کرد. 

این اقدام آمریکا با محکومیت آن از سوی برخی از کشورها و گروه های سیاسی در منطقه همراه شده است . در همین رابطه حزب لله لبنان تروریست خواندن جنبش انصارالله یمن و عبد الملک بدرالدین الحوثی رهبر این جنبش از سوی آمریکا را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی جنایتکارانه با هدف از بین بردن روحیه ملت یمن بر شمرد. سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «النُجَباء» عراق ضمن همبستگی با جنبش «انصار الله» یمن، تصمیم دولت آمریکا در تروریستی خواندن این جنبش را به شدت محکوم کرد.

محمد علی الحوثی عضو ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به تصمیم تازه آمریکا برای قرار دادن نام این جنبش در فهرست تروریسم اعلام کرد که آمریکا خود منبع تروریسم در جهان و دولت ترامپ تروریستی است.

این تصمیم جدید آمریکا در حالی اتخاذ می شود که عربستان با شماری از کشورهای منطقه ای همدست خود از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند.
سعودی ها به همراه همدستان منطقه ای و غربی خود از جمله آمریکا و انگلیس تاکنون باعث شهید و زخمی شدن هزاران یمنی و تخریب گسترده ساختار زیربنایی این کشور و بروز فاجعه انسانی در آن شده اند.

۱۴۸۷

برچسب‌ها محمدعلی الحوثی انگلیس دولت ترامپ ایرنا دونالد ترامپ خبرگزاری رویترز جنبش انصارالله ایالات متحده آمریکا عراق صنعا وزارت خارجه آمریکا تروریسم یمن دولت آمریکا ترامپ مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدعلی الحوثی انگلیس دولت ترامپ محمدعلی الحوثی انگلیس دولت ترامپ ایرنا دونالد ترامپ خبرگزاری رویترز جنبش انصارالله ایالات متحده آمریکا عراق صنعا وزارت خارجه آمریکا تروریسم یمن دولت آمریکا ترامپ مایک پمپئو اخبار کنکور دولت یمن ملت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو

به گزارش خبرآنلاین برنی سندرز در بیانیه تند خود به طور مستقیم اتهامات نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را رد کرد و گفت: نه، آقای نتانیاهو. این یهودی‌ستیزی یا حمایت از حماس نیست اگر خاطرنشان کنیم که دولت افراطی شما در مدت کم، حدود ۶ ماه، ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را زخمی کرده که هفتاد درصد آنها زن و کودک هستند.

این سناتور مستقل ایالت ورمانت آمریکا افزود: این [تظاهرات دانشجویی حامیان غزه در آمریکا] یهودستیزانه نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که بمباران شما بیش از ۲۲۱ هزار واحد مسکونی در غزه را به طور کامل ویران و بیش از یک میلیون نفر، تقریبا نیمی از جمعیت این باریکه را بی‌خانمان کرده است.

به نقل از ایرنا وی ادامه داد: این ضدیهودی نیست اگر بدانیم اسرائیل زیرساخت‌های غیرنظامی غزه از جمله برق، آب و فاضلاب را از بین برده، سیستم بهداشت و درمان نوار غزه را نابود کرده، ۲۶ بیمارستان را از فعالیت انداخته و بیش از ۴۰۰ کارمند خدمات درمانی را کشته است.

این سناتور ارشد آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی «به طور غیرمنطقی جلوی ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را گرفته و شرایطی ایجاد کرده است و به این ترتیب صدها هزار کودک با سوء تغذیه و قحطی مواجه هستند.»

سندرز در ادامه یهودی‌ستیزی را «شکل پست و نفرت‌انگیز تعصبی خواند که صدمات غیرقابل توصیفی به میلیون‌ها نفر وارد کرده است».

این نماینده سنای آمریکا در پایان بار دیگر نتانیاهو را خطاب قرار داد و گفت: با تلاش برای منحرف کردن ما از سیاست‌های جنگی غیراخلاقی و غیرقانونی دولت تندرو و نژادپرست خود، به شعور مردم آمریکا توهین نکنید.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو پیشتر معترضان آمریکایی را «یهودی‌ستیز» خوانده و آنها را به حمله فیزیکی به دانشجویان و اساتید یهودی متهم کرده بود.

همزمان با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ اسرائیل در غزه و تداوم جنایات بی‌مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین از سوی پلیس است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899841

دیگر خبرها

  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد