Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره فولاد کویر شهرستان آران و بیدگل از انتخاب این مجتمع صنعتی به عنوان صادر کننده نمونه ملی خبر داد.

حمیدرضا خوروش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: مجتمع فولاد کویر در بیست‌‍ و چهارمین مراسم روز ملی صادرات که با حضور مسئولان ارشد اجرایی کشور از جمله معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان بخش های مختلف و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، با دریافت تندیس و لوح، به عنوان صادر کننده نمونه ملی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیئت مدیره فولاد کویر شهرستان آران و بیدگل افزود: این مجتمع صنعتی با تولید بالغ بر یک میلیون تن محصولات فولادی، به عنوان بزرگترین تولید کننده میلگرد در کشور و بزرگترین تولید کننده میلگردهای کلاف مورد مصرف در طیف وسیعی از صنایع پایین دستی در ایران است.

 

خوروش بیان داشت: مجتمع فولاد کویر با تکیه بر توان داخلی متخصصین جوان خود توانسته است در حوزه های افزایش ظرفیت تولید، بدون استفاده از دانش خارجی، تولید محصولات جدید فولادی که شامل ۴۰ گرید فولادی و ۴۵۰ سبد محصولی (گرید سایز) برای اولین بار در کشور را رقم زند.

 

رئیس هیئت مدیره فولاد کویر شهرستان آران و بیدگل افزود: مجتمع فولاد کویر با ورود به بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس و کشورهای حوزه اروپا و قاره آفریقا به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه صادرات مطرح است و کلیه فعالیت های صادراتی مجتمع علاوه بر محصولات ساختمانی معمولی، شامل گریدهای ویژه مورد مصرف در صنایع تبدیلی کشور های هدف می باشد که این محصولات ارزش افزوده بالاتر و به طبع آن ارز آوری بیشتری را به همراه دارند.

 

حمیدرضا خوروش تصریح کرد: این مجتمع علیرغم وجود تحریم های اقتصادی کشور، موفق شد در سال ۹۸ صادرات خود را به دو برابر افزایش دهد و افزون بر ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به مقصد کشورهای دیگر صادر نماید که به نوبه خود رکوردی قابل ملاحظه و مطلوب تلقی می شود./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل صادرکننده نمونه ملی فولاد کویر آران و بیدگل شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل مجتمع فولاد کویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است