Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «فادی الشمری» عضو دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق با انتشار یک پست توئیتری به لغو سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به کشورهای اروپایی واکنش نشان داد.

وی در این پست توئیتری نوشت: رویترز گزارش  داده است که مسئولان بلند پایه اتحادیه اروپا از ملاقات با پمپئو خودداری کرده اند و او مجبور شده است سفر خود به اروپا را در آخرین لحظات لغو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الشمری ادامه داد: ترامپ و آمریکا با بزرگترین توهین بین المللی مواجه شده اند که در تاریخ سابقه نداشته است.

وی نوشت: خون هایی که ظالمانه ریخته شد، تاوان دارد و این تاوان هنوز پرداخت نشده است.

«مایک پمپئو» روز سه شنبه با ادعایِ لزوم اطمینان یافتن از «انتقال آرام و منظم قدرت» ظرف هشت روز آینده (تا بیستم ژانویه/ ۳۱ دیماه) آخرین سفر خارجی خود به اروپا در مقام بلندپایه‌ترین دیپلمات آمریکا را لغو کرد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز در یک گزارش افشا کرد که دلیل لغو ناگهانی سفر پمپئو به اروپا، خودداری دیپلمات‌های اروپایی از دیدار با وزیر خارجه آمریکا بوده است. تعدادی از دیپلمات‌های اروپایی که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که مایک پمپئو با برخورد سرد و بی اعتنای مقامات بروکسل و لوکزامبورگ روبرو شده است.

کد خبر 5121222 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ مایک پومپئو عراق ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی کنگره آمریکا فلسطین فالح الفیاض انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ایران لبنان قاسم سلیمانی جو بایدن مایک پمپئو حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی به جروزالم پست مدعی شد که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) نمی‌تواند بدون حمایت آشکار و تاکتیکی آمریکا علیه نخست ‌وزیر اسرائیل و مقامات ارشد آن اقدام کند.
 
وی ادامه داد: «جو بایدن [رئیس جمهور آمریکا] کجاست؟ چرا او ساکت است؟»
 
این اظهارات در حالی بیان شد که بنا بر گزارش‌ها، اسرائیل نگران احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه شخصیت‌های ارشد و ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو است.
 
در این میان نتانیاهو گفته بود که اسرائیل تحت رهبری من هیچ تلاشی را از سوی دیوان کیفری بین‌المللی برای تضعیف حق ذاتی خود در دفاع را نخواهد پذیرفت.
 
کریم خان، دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری در نوامبر 2023 تایید کرد که در حال انجام تحقیقاتی درباره جنایات جنگی احتمالی در کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس شرقی است که تاریخ آن به 13 ژوئن 2014 بازمی‌گردد.
 
خان گفت که این تحقیقات به تشدید خصومت‌ها و خشونت‌ها از زمان حملاتی که در 7 اکتبر 2023 روی داد، ارتباط دارد.
 

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ بیشترین بازی اما بدون قهرمانی!
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند