Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان مصوب شد کارگروهی ویژه در راستای بررسی پیشنهادات اجرایی برای کنترل آلودگی هوا به منظور هم افزایی با تشکل های مردم نهاد محیط زیستی و اداره کل محیط زیست استان تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ جلسه هیئت نمایندگان با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان در این جلسه با ارائه گزارشی از دلایل آلودگی هوای کلانشهر اصفهان اظهار داشت: هزینه هر ایستگاه پالایش هوا در حال حاضر به 3.5 میلیارد تومان می رسد، این در کنار هزینه 200 میلیون تومانی نگهداری در سال است.

حشمتی در ارتباط با ایستگاه های سنجش آلاینده ها عنوان کرد: شاخص کیفیت هوا (AQI)که ارائه می شود شامل ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار و ذرات معلق است، که این موارد همه آلاینده های هوا نیستند، آلاینده هایی وجود دارند که امکان شناسایی آن ها را با دستگاه های فعلی نداریم.

در این جلسه مصوب شد کارگروهی ویژه در راستای بررسی پیسنهادات اجرایی برای کنترل آلودگی هوا با حضور نمایندگان کمیسیون حقوقی و کمیسیون مسؤولیت های اجتماعی و تعدادی از اعضای هیئت نمایندگان جهت هم افزایی با تشکل های مردم نهاد محیط زیستی و اداره کل محیط زیست استان تشکیل شود.

همچنین مصوب شد، با محوریت اتاق بازرگانی و مشارکت اعضا ءبرای تجهیز دو ایستگاه جدید پایش و رصد آلاینده های هوا برای تعیین دقیق تر میزان آلودگی هوا اقدام شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان اقتصاد محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان کرونا آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت هوای پایتخت در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در روز جمعه، هفتم اردیبهشت بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و از این رو هوا در وضعیت زرد رنگ و قابل قبول توصیف شده است.

روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۷ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

اما با این حال کوه‌های تهران که از ابتدای بهار از هر نقطه شهر معلوم بود، طی دیروز و امروز زیر غباری پنهان شده است که نشان از افزایش آلاینده‌ها دارد.

همچنین ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در فرمانداری شهرری و منطقه ۱۷ با نشان دادن شاخص ۱۵۸ و ۱۵۳ نشان می‌دهد هوا در این دو نقطه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و برای همه مردم بسیار ناسالم است.

ایستگاه شهرک سرچشمه در منطقه ۲۲، با نشان دادن شاخص ۴۱ نشان می‌دهد که هوا فقط در این نقطه تهران پاک است.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد