Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ویروس کرونا و به تبع آن محدودیت‌های ایجاد شده در جامعه بر نشریات و فعالیت‌های دانشجویی نیز اثر گذار بوده است.

در این خصوص برخی از فعالان عقیده دارند انتشار نشریات دانشجویی به صورت الکترونیکی و نه مکتوب باعث کاهش اشتیاق دانشجویان برای فعالیت در این حوزه و خوانش نشریات شده است و برخی دیگر نیز نظر مخالف دارند و انتشار الکترونیکی نشریات را باعث گسترش میدان توزیع نشریات می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد میلادی درباره فعالیت نشریات در دوران کرونایی و حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: نشریات دانشجویی در این دوران با محدودیت انتشار مکتوب مواجه هستند؛ اما این موضوع تأثیر در استقبال و میزان مشارکت دانشجویان در تأسیس، نشر و تداوم فعالیت در نشریات نداشته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز با اشاره به گسترش ویروس کرونا در کشور و افزایش افراد مبتلا عنوان کرد: این وضعیت باعث شد تا کلاس‌های درس در بستر فضای مجازی برگزار شوند و از سوی دیگر نشریات دانشجویی نیز تنها محدود به انتشار مکتوب و محیط دانشگاه نباشند.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با رعایت جلوه‌های گرافیکی و جلوه‌های بصری وارد مرحله جدید و فرصت‌های بی بدیل از نظر فعالیت رسانه‌ای شده‌اند و فعالان حوزه نشریات دانشجویی فضاهای جدیدی را تجربه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته اتفاقات و رویدادهایی که در سطح ملی و بین‌المللی رخ داده است از جمله شهادت حاج قاسم سلیمانی و شیوع ویروس کرونا و شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور باعث انگیزه و اشتیاق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت بیشتر شد.

به گفته میلادی، اعضای جدید شورای ناظر بر نشریات دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های بسیاری پیش‌ِرو دارند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا حوزه نشریات دانشجویی را فعال نگه دارند. تهیه و تدوین آئین‌نامه نشریات دانشجویی مختص نشریات دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مهمترین فعالیت این شورا است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بیان کرد: جشنواره نشریات دانشجویی قلم معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مناسبی برای دیده شدن نشریات دانشجویی واحدهای استان‌های مختلف است و همچنین با ایجاد فضای رقابتی مناسب انگیزه دانشجویان برای فعالیت در حوزه نشریات را افزایش خواهد داد.

وی با تاکید بر کادرسازی در حوزه نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: فعالان نشریات که قلم و تحلیل مناسبی دارند باید معرفی شوند و مورد حمایت قرار بگیرند تا در آینده رسانه‌ها آنها را به کار بگیرند.

کد خبر 5121280

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز نشریات دانشجویی ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا بوشهر آلودگی هوا گرگان شهرستان کرج شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه آیت الله مصباح یزدی لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد دهه فجر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نشریات دانشجویی حوزه نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند