Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مستمر جلسات سران قوا اظهارکرد: کشور از نظر سیاسی و اقتصادی نیاز دارد به اینکه سران قوا دیدارهای نزدیک‌تری داشته باشند و  درباره مسائل مهم کشور با یکدیگر تبادل نظر کنند چرا که هر چه انسجام و همفکری و مشورت میان سران سه قوه بیشتر باشد امور راحت‌تر پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به گفت و گوهای سران قوا درباره بودجه، معیشت مردم را موضوعی عنوان کرد که هم مجلس و هم دولت درباره آن اتفاق‌نظر دارند و گفت: شرایط جهانی بعد از ترامپ برای همکاری ایران با کشورهای مختلف در روابط بانکی، صادرات و واردات وضعیت بهتر از گذشته خواهد بود.طبیعی است که باید این تحولات نتیجه خود را در سفره مردم نشان بدهد و به همین جهت است که در بودجه صحبت شده که به گونه‌ای رفتار کنیم که گشایشی در معیشت مردم و کاهش قیمت‌ها به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: هم در جلسه شب گذشته و هم در جلسه‌ای که روز دوشنبه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا داشتیم توافق شد که میان کمیسیون تلفیق و ستاد اقتصادی دولت و مشخصا سازمان برنامه و بودجه، ارتباطات نزدیکتری وجود داشته و جلسات مستمری برگزار شود. آقای رئیس جمهوری هم در همان جلسه اشاره کردند که هر وقت لازم هست با حضور ایشان جلسه تشکیل شود، آمادگی دارند در آن جلسه حضور داشته باشند.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: باید بتوانیم زمانی که کالاها تولید و یا وارد می‌شود با همفکری و همکاری دست دلالان و واسطه‌ها را کوتاه کنیم و کالا مستقیم به دست مصرف کننده برسد. یا هزینه و پولی که پرداخت می‌شود در اختیار تولیدکننده قرار بگیرد و یا اینکه ارزان‌تر به‌دست مصرف کننده برسد و چیزی هم که از خارج وارد می‌شود آن هم باید مستقیم به مردم برسد.

 واعظی تصریح کرد: اینکه چند واسطه هرکدام درصدی را بر می‌دارند تا به دست مردم برسد کار درستی نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره عملکرد کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه و توافقات دولت و مجلس اظهارکرد: ما در برخی از پیشنهادات استقبال می‌کنیم. دولت حدود ۱۰-۱۱ ماه روی لایحه بودجه وقت گذاشته. هم سازمان برنامه و بودجه و هم تک‌تک وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ما وقت گذاشتند.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: بنای ما بر این بوده که این بودجه که آخرین بودجه این دولت است، بودجه قابل اجرا و در راستای منافع کشور و مردم نوشته شود. به همین دلیل از هر پیشنهاد اصلاحی چه قبل از اینکه ما لایحه را تقدیم مجلس کنیم استقبال کردیم و امروز هم از هر پیشنهادی که از سوی نمایندگان و یا مرکز پژوهش‌های مجلس مرکز ارائه شود استقبال می‌کنیم.

وی  خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم طوری نگاه کنیم و بگوییم چون این بودجه را ما تدوین کردیم هیچ انعطافی برای پذیرش اصلاحات مجلس نداریم.

واعظی اضافه کرد: یک وقتی هست که در برخی از موارد کار کارشناسی ما با ایده‌هایی که در مجلس مطرح می‌شود همسویی ندارد. مثلاً وقتی که می‌گویند باید اینقدر باید مالیات گرفته شود و رقم بالایی است و می‌دانیم که فشار به مردم وارد می‌شود. یا می‌گویند این رقم نفت فروخته شود و این رقم درآمد داشته باشد.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: ما وقتی که می‌دانیم کار کارشناسی انجام داده‌ایم که این میزان نفت با قیمت جهانی و دلاری که ما برای آن روز تصور کردیم، درآمد آن این رقم نمی‌شود بر این اساس مقداری اختلاف‌نظرهای اینچنینی وجود دارد. ما از هرگونه پیشنهادات اصلاحی که بتواند به اجرای بودجه کمک کنند استقبال می‌کنیم ولی اگر پیشنهاداتی باشد که شاکله لایحه را به هم بزند قطعاً نمی‌توانیم استقبال کنیم.

ادامه دارد...

برچسب‌ها بودجه1400 دولت محمود واعظی ترامپ کمیسیون تلفیق پروندهٔ خبری بودجه ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بودجه1400 دولت محمود واعظی بودجه1400 دولت محمود واعظی ترامپ کمیسیون تلفیق اخبار کنکور رییس دفتر رییس جمهوری استقبال می کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول بودجه انجام شد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند و ما توضیح می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند