Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از بهره برداری ۱۸ طرح سرمایه گذاری با دستور دکتر روحانی، رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغال مستقیم ۴۶۸ نفر فراهم می شود.

محمدولی روزبهان، از بهره برداری ۱۸ طرح سرمایه گذاری در حوزه های تولیدی، صنعتی و زیرساخت های بندری و گردشگری با دستور دکتر روحانی، رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس خبر داد و اظهار کرد: برای پروژه های مزبور، بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری ۸۱۷۵ میلیارد ریالی زمینه اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای ۱۱۹۳ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چهار طرح سرمایه گذاری در مجتمع بندری کاسپین افتتاح می شوند مشتمل بر اسکله شماره ۱۳، به همراه زیرساخت های پس کرانه آن یعنی انبار سرپوشیده ۵۰۰۰ مترمربعی، پس کرانه یک هکتاری و مخزن روغن ۷۰۰۰ تنی است که در قالب قرارداد  BOTمنعقده میان سازمان منطقه آزاد انزلی و سرمایه گذار بخش خصوصی، شرکت محور طلایی کاسپین به صورت رسمی در مدار ارائه خدمات قرار می گیرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه برای طرح های فوق ۲۰۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده و برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است، اضافه کرد: ازسوی دیگر بلوک B مجتمع مسکونی طاووس با ۲۵۶ واحد مسکونی و فاز اول مجتمع پردیس تجاری و خدماتی با مجموع سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیارد ریالی توسط شرکت انبوه سازان زرین منطقه آزاد انزلی، آماده بهره برداری می شوند و برای ۲۶۵ نفر ایجاد شغل می کنند.

روزبهان، با بیان اینکه با دستور ریاست محترم جمهور ۱۰ پروژه تولیدی - صنعتی که شامل شروع به کار شش طرح سرمایه گذاری جدید و افتتاح چهار طرح توسعه در واحدهای تولیدی فعلی است، در مدار تولید قرار می گیرند، افزود: برای طرح های فوق ۷۵۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و برای ۴۵۶ نفر نیز اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم شده است.

وی از آغاز بهره برداری مخازن ۶۰۰۰ هزار تنی روغن خام که در قالب قراردادBOT  اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت آگروتامین احداث شده خبر داد و گفت: در این طرح با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی برای ۶۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی، رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه فاز اول از دو مجتمع مسکونی و اقامتی بخش خصوصی که با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریالی برای ۱۱۲ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده اند، مورد بهره برداری قرار می گیرد، تصریح کرد: افزایش تعداد اسکله های مجتمع بندری به چهار پست، در کنار افزودن بر امکانات بندری، انبارداری و مخازن نگهداری کالا؛ یعنی ارتقای توان و ظرفیت خدمات بندری منطقه برای فعالین بخش خصوصی و ظرفیت سازی برای سرعت بخشیدن به فرایندهای تخلیه و بارگیری، تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه بیشتر برای واحدهای تولیدی منطقه و کشور، موضوعی که پیامد مستقیم آن تولید و صادرات بیشتر به بازاهای حوزه خزر و اوراسیا خواهد بود.

روزبهان با بیان اینکه امکانات و زیرساخت های جدید گردشگری که افتتاح می شوند، تکمیل کننده قطعات پازل توسعه همه جانبه منطقه آزاد انزلی است، عنوان کرد: از سوی دیگر در شرایط تحریم و محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، بهره برداری از چهار طرح توسعه در واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت و شروع به کار رسمی شش کارخانه صنعتی جدید در سطح منطقه، بیانگر تلاش و عزم جدی این سازمان برای رونق فضای کسب و کار در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی و دست یابی به اهداف جهش تولید در سال جاری به منظور افزایش توان صادراتی، درآمدهای ارزی و اشتغال بیشتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه آزاد انزلی سازمان منطقه آزاد انزلی مستقیم و غیر مستقیم میلیارد ریالی طرح سرمایه بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ و سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

در این مراسم مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود از نظر وسعت آنچنان ارقام بالایی ندارد اما واقعیت این است یک معضل بزرگ ترافیکی را حل کرده است.

وی ادامه داد: این گلوگاه باعث پس زدن ترافیک به چند نقطه می‌شد و مضاف بر این موضوع این نقطه نا ایمن بود. این چند موضوع کار را به یک کار مهم و اثرگذار تبدیل کرد.

صداقتی با بیان اینکه تحکیم بستر بزرگراه آزادگان به طول ۱۲ کیلومتر کار اثرگذاری است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باز شدن محور ترافیکی فتح به ابوسعید که دو کیلومتر طول دارد، ناایمنی که به دلیل تنگ بودن مسیر در گذشته بود را حل کرد. این سه موضوع حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران هم در خصوص جزئیات افتتاح این پروژه گفت: ابعاد و بزرگی پروژه‌ها برای ما مهم نیست بلکه نیاز شهروندان و ایمنی شهر برای ما اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه پروژه امروز به لحاظ ابعاد جزو کوچک‌ترین پروژه هاست اما انجام آن ویژه و پیچیده بود، خاطرنشان کرد: در منطقه ۲۱ تعداد پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ تعریف شده بزرگ مقیاس و اثرگذار است و ظرف شش ماه اول سال تکمیل فاز دوم فتح-باغستان را داریم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این تقاطع تأثیر فوق العاده زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به آزادگان خواهد داشت. پروژه دیگری که برنامه ریزی شده و فاز تجهیز و عملیات اجرایی آن آغاز شده پروژه دوگاز است که سال‌ها متوقف مانده بود و فاز اول پروژه تا پایان سال تحویل شهروندان خواهد شد.

دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق تکمیل می‌شود

پوریافر هم درباره جزئیات این افتتاح گفت: این نقطه یکی از نقاطی بود که به چند دلیل ازجمله باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبحگاهی می‌شد. درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود، خاطرنشان کرد: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

وی ادامه داد: اتمام دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق در این محدوده نیز در برنامه ما قرار دارد.

کد خبر 6089687 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد