Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهردار همدان از ایجاد سایت باستان شناسی در منطقه آمادی خبر داد و گفت: به دلیل تاریخی بودن منطقه می‌خواهیم با هماهنگی میراث فرهنگی بخشی از منطقه آمادای را به پارک باستان شناسی تبدیل کنیم که این اقدام نیز در نوع خود کم نظیر است. - اخبار استانها -

عباس صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان ، با اشاره به اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای احداث پروژه بزرگ پارک آمادای همدان در سال 99 اظهار داشت: برای سال آینده 14 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در بودجه پیش بینی شده است چرا که باید بخشی از اراضی مربوط به این طرح تملک شوند که این نیز اندکی هزینه بر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه پرونده طرح بزرگ پارک آمادای برای کارشناسی و تصویب به به اداره کل مسکن و شهرسازی ارسال شده است، افزود:  علاوه برای اینکه دو مشاوره مطالعات امکان سنجی طرح را انجام می‌دهند، به دلیل تاریخی بودن منطقه جلساتی نیز با میراث فرهنگی برگزار شده تا طرح به نحو احسن انجام شود.

شهردار همدان با اشاره به اینکه طرح آمادای پروژه‌ای بسیاری بزرگ بوده و احداث آن به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: برای تأمین بخشی از هزینه‌ها به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا کارها با سرعت بیشتری پیش رود.

وی عنوان کرد: پارک فرامنطقه‌ای آمادای در منطقه 4 همدان که یکی از مناطق محروم شهر به شمار می‌آید احداث می‌شود و می‌تواند سبب کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز و پیشرفت منطقه در عرصه‌های مختلف شود.

صوفی با تأکید براینکه احداث پارک فرامنطقه‌ای آمادای نقطه عطفی در منطقه به شمار می‌آید، گفت: در حال حاضر بخشی از کار در قالب احداث پارک‌های حاشیه‌ای آغاز شده اما به طور کلی عملیات اجرایی این طرح رسماً از سال آینده آغاز می‌شود.

11 پارک جنگلی چهارمحال و بختیاری به بخش غیردولتی واگذار می‌شود عجیب اما واقعی؛ پارک جنگلی بدون درخت در میناب/ وعده‌های 3 ساله مسئولان بر زمین ماند+ تصاویر فاز اول پارک جنگلی بیرجند تا پایان سال افتتاح می‌شود

 

وی از ایجاد سایت باستان شناسی در منطقه آمادی خبر داد و مطرح کرد: به دلیل تاریخی بودن منطقه می‌خواهیم با هماهنگی میراث فرهنگی بخشی از منطقه آمادای را به پارک باستان شناسی تبدیل کنیم که این اقدام نیز در نوع خود کم نظیر است.

شهردار همدان با تشریح دیگر ابعاد این پروژه افزود: پارک فرامنطقه ای آمادای در بخش های مختلف با کاربری‌های متفاوت تعریف شده است تا بتواند در عرصه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و تفریحی پاسخگوی نیاز مردم شهر و مسافران باشد.

انتهای پیام/742/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: باستان شناسی شهردار همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار