Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:16:32 GMT

هنر فرصت‌سازی از تهدید

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۱۶۴۷

هنر فرصت‌سازی از تهدید

در ادامه سرمقاله ۲۴ دی ۱۳۹۹ روزنامه جمهوری اسلامی،‌می خوانیم: شاید تعبیر «یاغی» که یکی از دولتمردان کشورمان درباره ترامپ بکار برده، کاملاً رسا باشد و ابعاد وجودی این فاسدترین رئیس‌جمهور آمریکا را بنمایاند.
برای منطقه خاورمیانه و به‌ویژه ایران، اقدامات ترامپ یک تهدید جدی است. او متاسفانه موفق شد جریان خطرناک عادی‌سازی روابط میان چند کشور عربی با رژیم صهیونیستی را به راه بیاندازد و مغرب و سودان و امارات و بحرین را به این مسیر ذلت‌بار بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بین رفتن قبح این اقدام، هدف اصلی ترامپ و همدستان او بود که عملی شد و راه را برای شکسته‌ شدن بسیاری از سدها و برداشته شدن موانع باز کرد. ما نمی‌توانیم با کم‌اهمیت جلوه دادن این واقعه، تهدیدی که ترامپ و همکاران یاغی او در دولت آمریکا برای ملت‌ها و کشورهای منطقه ازجمله جمهوری اسلامی ایران پدید آورده‌اند را نادیده بگیریم. اکنون، جاسوس‌های اسرائیلی در بسیاری از کشورهای عربی ازجمله در همسایگی ما پرسه می‌زنند، منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در حال فعالیت‌های خرابکارانه علیه ایران و سایر کشورهای منطقه هستند.

دولت آل‌سعود نیز در عین حال که هنوز بطور رسمی عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را اعلام نکرده، ولی بیش از کشورهائی که به عادی‌سازی پیوسته‌اند، با این رژیم غاصب و نامشروع و اشغالگر رابطه دارد. طراحی توطئه‌ها در اطاق فکر مشترک آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، اجرای آنها برعهده موساد است و هزینه‌ها را آل‌سعود تامین می‌کند.

ترور سردار قاسم سلیمانی، بزرگ‌ترین خیانت دونالد ترامپ به ملت‌های منطقه بود که در چارچوب توطئه‌ مشترک آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی صورت گرفت. درست است که ما با گرامی داشتن یاد و خاطره سردار سلیمانی خودمان را به ادامه راه او در جبهه مقاومت در برابر تهدیدهای تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها امیدوار می‌کنیم، ولی یادمان باشد که جای سردار سلیمانی واقعاً خالی است و اگر ما با تمامی توان به جبران خسارت بزرگ فقدان او همت نکنیم، توطئه دونالد ترامپ در منطقه حتی بعد از سقوط او کار خود را خواهد کرد و بار دیگر تروریسم وحشی تکفیری‌ها کمر راست خواهد نمود و منطقه را به آشوب خواهد کشید. کسی جای سردار سلیمانی را نمی‌گیرد و تنها کاری که می‌تواند برای توانمندی جبهه مقاومت این ضایعه را جبران کند، وحدت عملی مسئولان و فعالان سیاسی در کشور ماست. اگر چنین وحدتی تحقق یابد، ما می‌توانیم از فرصت طلائی پیش آمده در اثر شکست سنگین ترامپ استفاده کنیم و با طراحی‌های دقیق سیاسی، شرایط را در منطقه تغییر بدهیم.

ما اگر بخواهیم رژیم غاصب صهیونیستی و سیاست‌های خائنانه آمریکا در منطقه را با شکست مواجه کنیم، باید در کنار قدرت دفاعیمان به قدرت سیاسی هوشمندانه‌ای متکی شویم که بتوانیم کشورهای منطقه را از توری که لابی صهیونیستی پهن کرده خارج کنیم. در کنار تقویت قدرت دفاعی، ما به تقویت قدرت سیاسی و حضور قدرتمندانه در صحنه سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی نیازمندیم. جمهوری اسلامی ایران، هرگز قدرت دفاعی را برای سرکوب کردن دیگران نمی‌خواسته و نمی‌خواهد ولی از این قدرت باارزش برای پیشبرد سیاست‌های مسالمت‌آمیز با همسایگان نیز به درستی استفاده نکرده است. این ناکامی به دلیل ضعف دستگاه دیپلماسی نیست بلکه به خاطر اختلافات داخلی و ناهماهنگی‌های فرسایشی است. شرایط پیش آمده در اثر زمین خوردن ترامپ، فرصت‌ خوبی است برای ما که از تهدیدهای ایجاد شده توسط این یاغی بین‌المللی، فرصت بسازیم. ما این هنر را داریم به این شرط که جنگ قدرت را کنار بگذاریم.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی برچسب‌ها دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی قاسم سلیمانی اخبار کنکور رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد